Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76105
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Problems and perspectives of internet-insurance in Ukraine
Other Titles Проблеми і перспективи інтернет-страхування в Україні
Authors Yanyshyn, Ya.
Bryk, H.
Kashuba, Yu.
ORCID
Keywords internet insurance
insurer, on-line insurance
virtual economy
internet services
інтернет-страхування
страховик
он-лайн страхування
віртуальна економіка
інтернет-послуги
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76105
Publisher Sumy State University
License
Citation Yanyshyn, Y., Bryk, H. & Kashuba, Y. (2019). Problems and Perspectives of Internet-Insurance in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 4, 31-38. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-03
Abstract The problems and prospects of insurance development in the internet are considered in the article. Considerable attention in the research is paid to the theoretical aspects of the essence of «internet insurance». The main stages of the insurance process through the internet and the key requirements that apply to the insurer and the insured when completing the insurance contract are described. It is determined that for the insurance company key advantages in the organization of virtual business are: lower costs associated with the organization of the company's website; lower transaction costs for customer service operations; expansion of geographical diversification of company insurance products; an opportunity to increase the sale of insurance products at the expense of open access to customers from around the world; customer service on a qualitatively new level – seven days a week, 365 days a year. The analysis of the insurance products market in the internet was conducted. The study found that insurance services offered through the internet in Ukraine include property, personal insurance and liability insurance. The most widespread in Ukraine are such insurance products as insurance for travelling abroad, medical insurance, CASCO, compulsory insurance of civil liability of owners of land vehicles, insurance of property of individuals, etc. The easiest procedure for purchasing a policy among all of these is auto insurance. The key attention is paid to ways of improving the mechanism of providing internet insurance. In the course of the study, specific directions for developing an e-commerce strategy for insurance companies based on SWOT-analysis were improved; developed an algorithm for strategic management of the insurance company and a conceptual model of interaction between the insurer and the insured in the framework of the process of strategic marketing planning in the market of internet services. An important role in the processes of management of the insurer was given to the complex of marketing communications, namely the elements of the marketing mix: «product», «price», «sales», «promotion». It is determined that for entering an insurance company into the market of internet services, the subject of planning is the outline of the main goals regarding sales and income received, as well as the definition of their potential consumers (market segment), the forming of their own image and reputation.
У статті розглянуто проблеми і перспективи розвитку страхування в мережі інтернет. Проаналізовано теоретичні підходи до визначення сутності «інтернет-страхування». Описано основні етапи процесу страхування через мережу інтернет та ключові вимоги, які ставляться до страховика і страхувальника при оформленні договору страхування. Визначено, що для страхової компанії ключовими перевагами в організації віртуального бізнесу є: менші витрати, пов’язані з організацією інтернет-сайту компанії; нижчі трансакційні витрати по операціям з обслуговування клієнтів; розширення географічної диверсифікації страхових продуктів компанії; можливість збільшення продажу страхових продуктів за рахунок відкритого доступу до клієнтів з різних країн світу; обслуговування клієнтів на якісно новому рівні – сім днів на тиждень, 365 днів в році. Проведено аналіз ринку страхових продуктів в мережі інтернет. Встановлено, що страхові послуги, які пропонують через мережу інтернет, в Україні включають майнове, особисте страхування та страхування відповідальності. Найбільш розповсюдженими в Україні є такі страхові продукти, як страхування подорожуючих за кордон, медичне страхування, КАСКО, обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, страхування майна фізичних осіб тощо. Найбільш просту процедуру придбання полісу серед усіх перелічених має автострахування. Ключову увагу приділено шляхам вдосконалення механізму забезпечення інтернет-страхування. В работі запропоновані напрямки формування стратегії розвитку електронної комерції страхові компанії основі SWOT-аналізу; розроблено алгоритм стратегічного управлінням страховою компанією та концептуальну модель взаємодії страховика та страхувальника в рамках процесу стратегічного маркетингового планування на ринку інтернет-послуг. Важлива роль в процесах управління страховиком відводилася комплексу маркетингових комунікацій, а саме елементам маркетингу-міксу: «товар», «ціна», «збут», «просування». Визначено, що для входження страхової компанії на ринок інтернет-послуг предметом планування виступає окреслення основних цілей щодо обсягів продажу та отриманого доходу, а також визначення своїх потенційних споживачів (сегмента ринку), формування власного іміджу та репутації.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
131937
Australia Australia
149515
Canada Canada
1
China China
320811060
Czechia Czechia
1
France France
986310874
Germany Germany
-1607276535
Ghana Ghana
986310886
Greece Greece
286217
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
582370115
Hungary Hungary
1
India India
393096172
Iran Iran
6510029
Iraq Iraq
49623236
Ireland Ireland
128951
Italy Italy
1
Japan Japan
190734
Lithuania Lithuania
393096171
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
499915216
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
117325
Poland Poland
71099
Romania Romania
13020069
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
-1478908522
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1999269076
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1337150250
United Kingdom United Kingdom
986310872
United States United States
1133100139
Unknown Country Unknown Country
666881436
Vietnam Vietnam
286219
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Algeria Algeria
1
Australia Australia
1
Austria Austria
1
Canada Canada
-549858495
China China
1133100139
Estonia Estonia
1
France France
986310875
Germany Germany
-1478908523
Ghana Ghana
986310887
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
181946
India India
169184
Iran Iran
1
Ireland Ireland
132531
Japan Japan
211259
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
208019
Romania Romania
13020068
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
-549858495
Taiwan Taiwan
13020058
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
580499006
United Kingdom United Kingdom
101365
United States United States
1133100140
Unknown Country Unknown Country
21766
Vietnam Vietnam
153133

Files

File Size Format Downloads
Yanyshyn_mmi_4_2019.pdf 247,96 kB Adobe PDF -2027052419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.