Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
20 results
Search Results
Item Формування європейських цінностей через засвоєння іноземними студентами прислів’ів українського народу(Сумський державний університет, 2025) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa ValentynivnaФормування європейських цінностей в сучасній системі вищого закладу освіти здійснюється на усіх етапах та рівнях навчання, не оминаючи вивчення іноземними громадянами української мови. Відомо, що мова є своєрідним сховищем колективного досвіду людства. Цей досвід виражається у значеннях слів і стійких виразів, у ціннісних асоціаціях та зафіксованих у мові нормах поведінки, у національно автентичних текстах, що визначають приналежність людей до тієї чи іншої культури.Item Особливості навчання китайських студентів фонетики українській мові як іноземної(Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa ValentynivnaЛінгводидакти все частіше сходяться на думці, що під час вивчення української мови іноземними громадянами слід ураховувати національну та етнокультурну особливість інокомунікантів. Заняття з української мови як іноземної у групах китайських студентів проходять у Сумському державному університеті в онлайн форматі. Кількість годин, відведених на вивчення мови, є недостатньою для виведення студентів на рівень А2, тому вкрай необхідно вибудувати таку систему навчання, яка б забезпечувала одночасно і оволодіння знаннями мовного матеріалу і вдалому застосуванню цих знань в усіх видах мовленнєвої діяльності (читання, говоріння, аудіювання, письмо).Item Вивчення української мови туркменськими студентами: проблеми, перспективи(Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Ташпалатов, Д.Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної. Аналіз лінгводидактичної літератури дозволяє стверджувати, що питання вивчення української мови туркменськими студентами є актуальним і своєчасним. Науковці дослідили і провели порівняльний аналіз основних граматичних категорій тюркських і слов’янських мов. На основі сласного досвіду викладання української мови в групах, де навчаються туркменські студенти, нами було створено ефективну системну роботу щодо уникнення типових граматичних помилок з урахуванням особливостей двох мов. Метою розвідки є аналіз типових граматичних помилок у мовленні туркменських студентів.Item Особливості формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної(Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa ValentynivnaНавчання української мови як іноземної (УМІ) належить до актуальних питань сучасної освіти, а процес його практичної реалізації потребує нагального створення навчально-методичного забезпечення – підручників, навчальних посібників, словників, робочих зошитів тощо. Структура і зміст посібників відповідають вимогам і нормам Державного стандарту, однак, на нашу думку, зміст комунікативних тем потребує певного доопрацювання, тому нами в створених НМК додано необхідні, комунікативно зумовлені граматичні конструкції. Основним завданням НМК є формування комунікативної компетенції іноземних студентів. Особливу увагу приділено взаємопов’язаному розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання й письма. Спосіб подання теоретичного і практичного матеріалу забезпечує дотримання принципів особистісної зорієнтованості навчання, комунікативно-діяльнісного підходу, наступності й перспективності. НМК з української мови як іноземної укладено за концентричним принципом, що дає іноземцям можливість удосконалювати набуті мовленнєві вміння на кожному наступному рівні.Item Особливості навчально-методичного комплексу з української мови як іноземної (досвід кафедри мовної підготовки іноземних громадян СумДУ)(Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaНезаперечним є факт, що навчання української мови як іноземної (УМІ) належить до актуальних питань сучасної освіти, а процес його практичної реалізації потребує нагального створення навчально-методичного забезпечення − підручників, навчальних посібників, словників, робочих зошитів тощо. Із цією метою відповідно до Державного стандарту з української мови як іноземної [1], Єдиної типової навчальної програми з української мови для студентів-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III-IV рівнів акредитації [2] кафедрою мовної підготовки іноземних громадян передбачено створення навчально-методичного комплексу з української мови для іноземців.Item Особливості вивчення української мови як іноземної туркменськими студентами (типові граматичні помилки)(Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Бахабурова, А.Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної.Item Інноваційні підходи щодо вивчення дієслова на заняттях з української мови іноземними студентами(Сумський державний університет, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaСтворення та впровадження нових методик і технологій навчання української мови як іноземної (УМІ) завжди є актуальним питанням лінгводидактики, а вимоги сьогодення ще більше сприяють скороченню можливості живого спілкування, а це призводить до більшого посилення значущості впровадження дистанційних та гібридних форм навчання, при цьому головною метою залишається комунікативна компетентність. Граматична ж складова має носити опосередкований, супровідний характер. Аналіз наукової та методичної літератури показав, що в лінгводидактиці вже достатньо робіт, присвячених питанням формування мовленнєвої діяльності за допомогою розгалуженої системи різноманітних вправ. Відпрацюванню умінь щодо застосування граматичних категорій у процесі вивчення мови присвячено дослідження З. Мацюк, Н. Музиченко, П. Левчука та ін. Предметом дослідження методик навчання граматики дієслова є праці Ю. Романюка, О. Волкової, Г. Кисельової [1]. Попри значні напрацювання дослідників все ж таки виникає потреба у створенні такої класифікації поділу дієслів, яка б дозволила іноземним студентам ефективно і без особливих труднощів використовувати дієслова у власних висловлюваннях, та описі системи вправ, яка б дозволила студентам опрацювати набуті знання. Ми спробували створити систему вправ для вивчення продуктивних груп дієслів на заняттях з української мови як іноземної, яка залучає різні види мовленнєвої діяльності; розглянути труднощі опанування категорій часу, особи та роду дієслів через систему вправ. Представлена система апробована на заняттях з української мови як іноземної та у посібнику, створеного викладачами кафедри мовної підготовки іноземних громадян Сумського державного університету, "Українська мова як іноземна".Item Використання електронних навчальних ресурсів у процесі навчання української мови як іноземної(Сумський державний університет, 2021) Кунградбаєв, Кайрат Азамат Улі; Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaІнформатизація навчального процесу під час вивчення української мови іноземними громадянами залишається пріоритетним напрямом у сфері лінгвістичного навчання. Відповідно до цього відбуваються значні зміни в організації форм навчання, способах подачі та структуруванні матеріалу, форм контролю і взаємодії викладача і студента.Item Аудиторний практикум з української мови як ефективна форма підготовки іноземних студентів до самостійного навчання(Сумський державний університет, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna IvanivnaУ сучасному освітньому просторі неможливо існувати без уміння самостійно отримувати певні знання, вести постійний самостійний пошук навчальної інформації, творчо використовувати набуте. Отже, ключового значення набуває поняття «самостійність». І для студентів, і для викладачів уже стало очевидним, що зараз у вищій школі йде глобальна переорієнтація освітнього процесу, зміщення пріоритетів з викладацької діяльності на навчальну самостійну діяльність студента. Саме студент прогнозує для себе власну особистісну стратегію розвитку і шукає притаманні йому шляхи реалізації своїх навчальних цілей.Item Формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Кліпатська, Юлія ОлексіївнаУ статті наведено аналіз наскрізної теми «Природа України» на рівні А1, А2, В1, подано зразки вправ та завдань, що сприятимуть формуванню мовленнєвої компетентності іноземних громадян. Мета статті – описати методику формування мовленнєвої компетентності на прикладі створених кафедрою мовної підготовки іноземних громадян Сумського держаного університету навчальних посібників, упорядкованих згідно з вимогами щодо Проекту Державного стандарту з вивчення української мови як іноземної.