Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Technologically Supported Infusion of 21st century Skills Development within 21 Days
    (Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2021) Лебідь, Андрій Євгенійович; Лебедь, Андрей Евгеньевич; Lebid, Andrii Yevheniiovych; Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Сушкова, Олена Миколаївна; Сушкова, Елена Николаевна; Sushkova, Olena Mykolaivna; Shevchenko, N.A.
    The article aims to study the mechanisms of formation and development of soft skills, taking into account top technology trends and the digitalization of higher education. Based on the analysis of best world practices in soft skills development, the article’s authors conclude that transferable skills are fundamental to the formation of professional competencies. This conclusion has become possible based on a thorough theoretical review and self-report questionnaire findings. The article describes implementing a 21-day-skill-acquisition teaching technique to form and develop students’ hard and soft skills. The intervention conducted at the Department of Germanic Philology, Faculty of Foreign Philology and Social Communications, Sumy State University, targeted the 1st-year BA and 1st-year MA Translation Studies students who created their content using modern video blogging technology. The research findings make it possible to conclude that the development of soft skills significantly determines students’ personal trajectory of learning and acquiring professional competencies.
  • Item
    Technologically Supported Infusion of 21st century Skills Development within 21 Days
    (Cherkas Global University, 2021) Лебідь, Андрій Євгенійович; Лебедь, Андрей Евгеньевич; Lebid, Andrii Yevheniiovych; Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Сушкова, Олена Миколаївна; Сушкова, Елена Николаевна; Sushkova, Olena Mykolaivna; Shevchenko, N.A.
    Метою статті є дослідження механізмів формування та розвитку м’яких навичок з урахуванням провідних технологічних тенденцій та цифровізації вищої освіти. На основі аналізу найкращих світових практик розвитку м’яких навичок, автори статті дійшли висновку, що гнучкі навички є підґрунтям для формування професійних компетенцій. Цей висновок став можливим на основі ретельного теоретичного огляду та результатів анкети-самозвіту. У статті описано застосування прийомів інтенсивного навчання задля формування та розвитку твердих і м’яких навичок студентів протягом 21 дня. Педагогічне дослідження, проведене на кафедрі германської філології факультету іноземної філології та соціальних комунікацій Сумського державного університету, було спрямоване на студентів-філологів 1 курсу бакалаврату та 1 курсу магістратури, які створювали контент за допомогою сучасних технологій відеоблогінгу. За результатами дослідження можемо зробити висновок, що розвиток м’яких навичок значною мірою визначає особисту траєкторію навчання студентів та сприяє удосконаленню професійних компетентностей.