Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Game Method As A Way Of Intensification Of Teaching Ukrainian Language As Foreign
    (Sumy State University, 2021) Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana Olehivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna
    In the process of teaching the Ukrainian language of foreign students, the game is the most effective form of learning, as it promotes the development of interest in foreign language communication, creates a certain information base, forms the necessary language mechanisms. The game method is the pedagogical tool that is able to remove the language barrier and intensify the process learning Ukrainian as foreign language. In the game students acquire personal knowledge that becomes meaningful and emotionally colored to them, and it helps them to understand and feel the situation better. This, in turn, requires students to mobilize knowledge, encourages them to learn new things, broadens their horizons and forces them to master a set of communication skills. So the aim of the article is to observe the issue of teaching the Ukrainian as foreign language through the game method implication.
  • Item
    Meaning of the proverbs in the process of the foreign students’ culture competence forming
    (Видавництво Іванченка І. С., 2018) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana Olehivna; Скварча, Ольга Миколаївна; Скварча, Ольга Николаевна; Skvarcha, Olha Mykolaivna
    У статті розглянуто роль культурологічної компетенції для формування комунікативної компетенції студентів-іноземців. У зв'язку з цим висвітлено класифікацію прецедентних феноменів, вагомою часткою яких є прецедентні тексти. Деталізовано значення паремій як джерела культурологічних знань. Авторами статті доведено, що прислів'я та приказки володіють значним дидактичнии потенціалом у формуванні міжкультурної комунікативної компетенції іноземних студентів.