Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
27 results
Search Results
Item Інноваційні форми надання психологічної допомоги студентській молоді в Україні у воєнний час(Instytut Profilaktyki I Psychoterapii w Lublinie, 2023) Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Неминуща, Т.П.У роботі йдеться про ініціативу «АПВШУ та друзі», яка була створенв на базі Асоціації психологів вищої школи України (АПВШУ) та була покликана професійно відреагувати та ситуацію, що склалася в Україні після повномасштабного вторгнення 2022 року. До команди психологів ЗВО (членів АПВШУ) приєдналася команда психологів, психіатрів та психотерапевтів України, які на волонтерській основі почали працювати зі студентами, викладачами та співробітниками ЗВО України, надаючи психроргічну допомогу. Автори описують переваги такого об'єднання зусиль, особливості взаємодії як з цільовою групою, так і всередині спільноти, та результати роботи.Item Розширена ініціатива «Університет, дружній до сім’ї: досвід впровадження у Сумському державному університеті(Видавництво РА «Хорошие люди», 2014) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Боровик, Валентина Олександрівна; Боровик, Валентина Александровна; Borovyk, Valentyna Oleksandrivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Павленко, Ганна Володимирівна; Павленко, Анна Владимировна; Pavlenko, Hanna VolodymyrivnaУ навчальному посібнику «Розширена ініціатива «Університет, дружній до сім’ї: досвід впровадження у Сумському державному університеті» детально проаналізовані кроки по втіленню дружніх до сім’ї підходів у поєднанні їх наукової та практичної складових, а також базові принципи її впровадження. Особлива увага приділяється розробці комунікаційної структури ініціативи, налагодженню постійних зв’язків, комунікаційних каналів між зацікавленими сторонами, механізмів передачі інформації та зворотного зв’язку, зняттю комунікаційних бар’єрів, які створюють труднощі в сприйнятті та розумінні завдань, принципів ініціативи та переваг від її впровадження. Підкреслюється значення та описуються кроки по формуванню в університеті дружнього до дитини простору як умови для поєднання студентками навчання та материнства. На прикладі діяльності Центру підтримки сім’ї СумДУ аналізуються дружні до сім’ї підходи, що забезпечують досягнення реальної гендерної рівності, що є вирішальним для професійного зростання та забезпечення у майбутньому доступу жінок до гідної праці. Акцентується увага на важливості формування в університеті позитивної атмосфери, поширення дружніх до сім’ї принципів на всі рівні менеджменту і на всі форми роботи, а також на необхідності налагодження співпраці з громадськими об’єднаннями – профспілковими організаціями студентів та співробітників, студентським самоврядуванням, громадськими організаціями, які працюють у сфері підтримки сім’ї чи гендерних відносин, волонтерськими формуваннями тощо. Цей посібник адресований керівництву вишів, науковцям, широкому загалу. Здійснено Сумським державним університетом у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Офіційні партнери проекту – Міністерство освіти і науки України та Міністерство соціальної політики України.Item Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ)(Видавництво РА «Хорошие люди», 2013) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena Mykolaivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Іванова, Тетяна Володимирівна; Иванова, Татьяна Владимировна; Ivanova, Tetiana VolodymyrivnaУ навчальному посібнику «Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ)» подані матеріали, що висвітлюють підходи до визначення гендерно відповідальної поведінки та особливостей її прояву у сучасному ВНЗ. Окрема увага приділяється аналізу можливостей та напрямів роботи ВНЗ з формування гендерно-чутливого середовища та гендерно-відповідальної поведінки. Висвітлюються досвід роботи окремих ВНЗ України у цьому напрямку. Цей посібник адресований представникам адміністрації вищих навчальних закладів, які працюють на різних рівнях прийняття рішень та роботи з молоддю, а також широкому викладацькому загалу, зокрема, науковцям, які вивчають гендерні аспекти суспільного життя. Матеріали будуть корисними студетам, журналістам та всім, хто цікавиться зазначеною проблематикою. Здійснено Сумським державним університетом у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Офіційні партнери проекту – Міністерство освіти і науки України та Міністерство соціальної політики України.Item Ґендерний портрет українського суспільства. Аналітичне дослідження(Сумський державний університет, 2009) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Павленко, Володимир Петрович; Павленко, Владимир Петрович; Pavlenko, Volodymyr Petrovych; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Іванова, Тетяна Володимирівна; Иванова, Татьяна Владимировна; Ivanova, Tetiana Volodymyrivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Панченко, Юлія Валеріївна; Панченко, Юлия Валериевна; Panchenko, Yuliia Valeriivna; Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Павленко, Ганна Володимирівна; Павленко, Анна Владимировна; Pavlenko, Hanna VolodymyrivnaУ збірнику "Ґендерний портрет українського суспільства. Аналітичне дослідження" подані матеріали, які висвітлюють ґендерні проблеми, які є актуальними та спільними для окремих регіонів та всього суспільства. Зокрема, аналізуються статистичні дані, результати наукових досліджень, опитувань, даються рекомендації по подоланню гендерних диспропорцій в окремих сферах життя регіонів. Даний збірник призначений для органів державної влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, освітян, науковців, журналістів, студентів та всіх, хто цікавиться ґендерною проблематикою. Здійснено Сумським ґендерним ресурсним центром у рамках та за фінансової підтримки Програми рівних можливостей ПРООН. Погляди авторів необов'язково збігаються з позиціями ПРООН.Item Погляд на емоції з позицій психодинамічного напрямку(Сумський державний університет, 2017) Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla OleksiivnaМайже всі сучасні психологічні напрями (всіх трьох гілок сучасної психотерапії – психодинамічної, когнітивно-поведінкової та гуманістичної) визнають цінність і значимість емоцій та емоційного досвіду в житті кожної людини. Розуміння сутності емоцій, процесу і методів роботи з ними та їх порушеннями в рамках окремого методу дозволяє визначити можливість ефективного проведення комплексу психокорекційних заходів, зокрема, індивідуальної (психологічне консультування) та групової (психологічний тренінг) роботи.Item Емоційний чи соціальний інтелект?(Cумський державний університет, 2016) Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla OleksiivnaПоширеною є думка про те, що емоційний інтелект – це конструкт, що має подвійну природу: пов'язаний як з когнітивними здібностями, так і з особистісними характеристиками. Це – здатність людини до ідентифікації, розуміння та управління емоціями, як власними, так і емоціями інших людей [1]. Одним із підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту є дослідження цього феномену у широкому контексті, а саме через призму загальних соціальних здібностей або соціального інтелекту.Item Динаміка переживання самотності у старшому юнацькому віці(Сумський державний університет, 2014) Колісник, Людмила Олексіївна; Колиснык, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla OleksiivnaУ світі перенасиченому інформацією та соціальними контактами дослідники все частіше констатують наявність проблеми самотності сучасних людей. Досвід переживання самотності виявлено у представників всіх вікових категорій – від дітей до літніх людей. Особливої гостроти ця проблема набуває у представників юнацького віку, адже перешкоджає вирішенню вікових завдань, пов'язаних з розвитком особистісної рефлексії й самосвідомості, одержанням подальшого професійного становлення, з гострою потребою у спілкуванні й глибоких емоційно-насичених міжособистісних стосунках (дружні, любовні відносини). При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34825Item Засоби розвитку емоційного інтелекту студентів у навчальному процесі(Сумський державний університет, 2013) Колісник, Людмила Олексіївна; Колиснык, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Хомініч, Ю.І.Яскравим прикладом гармонійного поєднання декількох наук про людину з метою більш глибокого її вивчення є зв'язок психології та педагогіки. Як відзначав засновник педагогіки Я. А. Коменський, педагогіка, щоб стати справжньою наукою і ефективно направляти діяльність педагога, повинна враховувати ту реальність, з якою має справу людина у її своєрідному індивідуальному розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31241Item Емоційно-психологічна ізоляція у сучасному суспільстві(Видавництво СумДУ, 2012) Колісник, Людмила Олексіївна; Колиснык, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla OleksiivnaItem Гендерні ролі та переживання самотності (за результатами досліджень у країнах Європи та Америки)(Видавництво СумДУ, 2012) Колісник, Людмила Олексіївна; Колиснык, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla OleksiivnaУмови життя, що швидко змінюються, непередбачуваність соціально-політичної ситуації позначаються, окрім усього іншого, й на психічному та, зокрема, емоційному здоров’ї людей. Так, самотність особистості є однією з найактуальніших проблем нашого часу. Під самотністю зазвичай розуміють розбіжність між бажаними та наявними соціальними взаємовідносинами. При цьому розрізняють два види самотності. Перший - самотність як емоційна ізоляція пов’язана зі станом втрати або відсутності глибокої емоційної прив'язаності. Другий - самотність як соціальна ізоляція, що походить із відсутності соціальних зв’язків. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/26261
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »