Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
5 results
Search Results
Item Погляди на управління в Україні XVII- XVIII століть(Сумський державний університет, 2019) Гавриленко, В.; Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychСпроби творення української державності у XVII-XVIII століттях та розквіт козаччини, як потужної військово-політичної сили, безперечно, мусили вплинути на світосприйняття тогочасних українців. Саме в середині XVII століття, за твердженням сучасних істориків В. Смолія та В. Степанова, сформувалася нова управлінська вертикаль, спрямована на «закріплення політичних та соціальних завоювань повсталої нації з перспективою розбудови нового політичного організму» [8, с. 48]. Втім, важливо враховувати, що сьогоднішні уявлення про націю не тотожні самоусвідомленню українців ранньомодерної доби. Тому осмислення дійсних тодішніх поглядів на управління є актуальним. Відповідно, метою розвідки є окреслення головних поглядів на управління, зафіксованих у зразках духовної культури XVII-XVIII століть.Item Практичні аспекти філософії часу(Сумський державний університет, 2017) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych; Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan Pavlovych; Синах, Андрій Олександрович; Сынах, Андрей Александрович; Synakh, Andrii Oleksandrovych; Вертель, А.В.; Додонов, Р.О.; Козинцева, Т.О.; Колінько, М.В.; Лебідь, А.Є.Час, як і колись, продовжує тримати думку людини в напруженні, провокуючи її на спроби відповісти на вічні запитання: що таке час?, яка його природа?, як майбутнє впливає на сьогодення, а сьогодення – на минуле?, як час проявляє себе в різних регіонах реальності?, як співвідносяться психіка й час?, що таке вічність?, чому час має саме такі властивості, які має?.. Безліч запитань, які здатні викликати здивування, а що, як не здивування, дає початок філософії? Як і раніше, людина намагається створити нові моделі часу чи навіть запропонувати остаточну його теорію. Колективна монографія «Практичні аспекти філософії часу» – один із кроків на шляху до розуміння природи часу. Вона призначена для філософів, науковців-гуманітаріїв та природничників, аспірантів, студентів, а також усіх, хто цікавиться проблемами сучасної філософії часу.Item Тлумачення сновидінь: сучасний стан(Cумський державний університет, 2016) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Соболєва, М.І.Сон – це суттєва царина нашого життя. У давнину люди вважали, що сновидіння – це така собі «примара» майбутнього. Багато вчених, філософів, психоаналітиків звертали увагу на це явище, намагаючись якимось чином трактувати його. Кожен з них шукав істинне значення сновидінь.Item Етичні проблеми науки і техніки(Сумський державний університет, 2016) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychУ навчальному посібнику подано стислий аналіз науки і техніки як специфічних царин діяльності у їх історичній динаміці на стику філософії науки і техніки, філософської антропології та етики. Розглянуто широку проблематику взаємовідносин науки і техніки з релігійним, зокрема християнським, дискурсом. Особливу увагу приділено біоетиці. Посібник містить іменний і предметний покажчики, список рекомендованої літератури і додаток. Навчальний посібник призначений студентам усіх напрямів підготовки вищих навчальних закладів і аспірантам. Він буде корисним усім, кого турбує драматична історія науки, техніки, культури.Item Р. Декарт, П. Могила, Ла Флеш та єзуїтська освіта (розвідка)(Сумський державний університет, 2015) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychБагаточисленні історичні дослідження стверджують, що ґенеза й поширення чернечого ордену «Товариство Ісуса» («Societas Jesu», 1534 р.) виявилися реакцією католицької Церкви на європейську антикатолицьку Реформацію. І француз Рене Декарт, і молдаванин Петро Могила з дитинства були пов‘язані з цим впливовим орденом. Під девізом Ad majorem Dei gloriam («за збільшення слави Господньої») єзуїти з завидним запалом і глибоким переконанням у власних навчально-педагогічних талантах, з латинською граматикою в руках боролися за душі і розум європейської молоді. Слід зазначити, що починаючи з П. Могили як фундатора вищої освіти в Україні і взагалі в Російській імперії, немало провідних київських професорів отримали єзуїтську або ж уніатську освіту. Серед них – Мелетій Смотрицький, Феофан Прокопович, Гедеон Вишневський.