Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
8 results
Search Results
Item Ukrainian "Enlightened Bureaucracy" in the System of Higher Education of the Russian Empire in the ХІХ century(Cherkas Global University; Academic Publishing House Researcher s.r.o, 2021) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Shevchenko, N.A.The article reveals the influence of representatives of Ukrainian "enlightened bureaucrac" on the processes of formation and development of higher education system of the Russian Empire in the XIX century, in particular, legal education on the example of the Moscow and St. Petersburg Imperial Universities. To this end, an attempt was made to systematically examine the life and career of P.G. Redkin, a native of Romny (Sumy Region), who was one of the representatives of Ukrainian "enlightened bureaucracy". Redkin's contribution to the development of higher education system, as well as his influence on the intellectual life of the Russian Empire is considered in this manuscript in several aspects. Firstly, it is educational activity of P.G. Redkin as an Extraordinary and Ordinary Professor, Head of the Chair of Encyclopedia or General Review of Law System of the Moscow Imperial University (1835-1848); Chair of Encyclopedia and History of Law Philosophy of the Saint Petersburg Imperial University (1863-1873), Rector of the Saint Petersburg Imperial University (1873-1876); Honorary Member of this University (1878). Secondly, it is public and state activity of P.G. Redkin as a founder and publisher of the first law journal in the Russian Empire, founder of educational community, popularizer of universal literacy and professional education of teachers, etc. Thirdly, it is the scientific activity of P.G. Redkin, the author of fundamental works on the history and philosophy of law, an honorary member of the Imperial Academy of Sciences. It is shown that scientific, social, state and pedagogical activity of Redkin, Varadinov and other representatives of Ukrainian "enlightened bureaucracy" significantly affected not only the sphere of higher education and science in the Russian Empire, but also the system of state and public relationsItem Погляди на управління в Україні XVII- XVIII століть(Сумський державний університет, 2019) Гавриленко, В.; Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychСпроби творення української державності у XVII-XVIII століттях та розквіт козаччини, як потужної військово-політичної сили, безперечно, мусили вплинути на світосприйняття тогочасних українців. Саме в середині XVII століття, за твердженням сучасних істориків В. Смолія та В. Степанова, сформувалася нова управлінська вертикаль, спрямована на «закріплення політичних та соціальних завоювань повсталої нації з перспективою розбудови нового політичного організму» [8, с. 48]. Втім, важливо враховувати, що сьогоднішні уявлення про націю не тотожні самоусвідомленню українців ранньомодерної доби. Тому осмислення дійсних тодішніх поглядів на управління є актуальним. Відповідно, метою розвідки є окреслення головних поглядів на управління, зафіксованих у зразках духовної культури XVII-XVIII століть.Item Метафизическая фотография: странная реальность визуального образа(Сумский государственный университет, 2017) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychЭти заметки, в силу ограниченности места, представляют собой не критический анализ одного из феноменов современной фотографии, ее изобразительных средств, приемов, подходов и методов, а, скорее набросок, спонтанно возникший в результате занятий автора фотографией, претенциозно именующей себя метафизической.Item Практичні аспекти філософії часу(Сумський державний університет, 2017) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych; Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan Pavlovych; Синах, Андрій Олександрович; Сынах, Андрей Александрович; Synakh, Andrii Oleksandrovych; Вертель, А.В.; Додонов, Р.О.; Козинцева, Т.О.; Колінько, М.В.; Лебідь, А.Є.Час, як і колись, продовжує тримати думку людини в напруженні, провокуючи її на спроби відповісти на вічні запитання: що таке час?, яка його природа?, як майбутнє впливає на сьогодення, а сьогодення – на минуле?, як час проявляє себе в різних регіонах реальності?, як співвідносяться психіка й час?, що таке вічність?, чому час має саме такі властивості, які має?.. Безліч запитань, які здатні викликати здивування, а що, як не здивування, дає початок філософії? Як і раніше, людина намагається створити нові моделі часу чи навіть запропонувати остаточну його теорію. Колективна монографія «Практичні аспекти філософії часу» – один із кроків на шляху до розуміння природи часу. Вона призначена для філософів, науковців-гуманітаріїв та природничників, аспірантів, студентів, а також усіх, хто цікавиться проблемами сучасної філософії часу.Item Тлумачення сновидінь: сучасний стан(Cумський державний університет, 2016) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Соболєва, М.І.Сон – це суттєва царина нашого життя. У давнину люди вважали, що сновидіння – це така собі «примара» майбутнього. Багато вчених, філософів, психоаналітиків звертали увагу на це явище, намагаючись якимось чином трактувати його. Кожен з них шукав істинне значення сновидінь.Item Древнегреческие философы о душе(Сумский государственный университет, 2016) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Косенко, И.Целью данной работы является прояснение предпосылок возникновению понятия души и его первоначальных значений в древнегреческой философии.Item Етичні проблеми науки і техніки(Сумський державний університет, 2016) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychУ навчальному посібнику подано стислий аналіз науки і техніки як специфічних царин діяльності у їх історичній динаміці на стику філософії науки і техніки, філософської антропології та етики. Розглянуто широку проблематику взаємовідносин науки і техніки з релігійним, зокрема християнським, дискурсом. Особливу увагу приділено біоетиці. Посібник містить іменний і предметний покажчики, список рекомендованої літератури і додаток. Навчальний посібник призначений студентам усіх напрямів підготовки вищих навчальних закладів і аспірантам. Він буде корисним усім, кого турбує драматична історія науки, техніки, культури.Item Р. Декарт, П. Могила, Ла Флеш та єзуїтська освіта (розвідка)(Сумський державний університет, 2015) Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen OleksandrovychБагаточисленні історичні дослідження стверджують, що ґенеза й поширення чернечого ордену «Товариство Ісуса» («Societas Jesu», 1534 р.) виявилися реакцією католицької Церкви на європейську антикатолицьку Реформацію. І француз Рене Декарт, і молдаванин Петро Могила з дитинства були пов‘язані з цим впливовим орденом. Під девізом Ad majorem Dei gloriam («за збільшення слави Господньої») єзуїти з завидним запалом і глибоким переконанням у власних навчально-педагогічних талантах, з латинською граматикою в руках боролися за душі і розум європейської молоді. Слід зазначити, що починаючи з П. Могили як фундатора вищої освіти в Україні і взагалі в Російській імперії, немало провідних київських професорів отримали єзуїтську або ж уніатську освіту. Серед них – Мелетій Смотрицький, Феофан Прокопович, Гедеон Вишневський.