Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
25 results
Search Results
Item Концептуалізація внутрішнього і зовнішнього світу людини в пареміях-соматонімах азербайджанської мови культурі(Сумський державний університет, 2021) Магалов, Е.Е.; Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina VladlenivnaУ створенні мовної картини світу особливу роль відіграють паремії. За своєю значущістю паремії дуже часто наближаються до правил і аксіом. У них відображені основні концепти культури – як національної, так загальнолюдської.Item Відображення родинних стосунків у пареміях української та азербайджанської мови(Сумський державний університет, 2021) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Мірзазаде, Санан АдільМетою даної розвідки є аналіз родинних стосунків, сімейного життя українського та азербайджанського народу на прикладі паремій.Item Етикетні формули привітання в українській та азербайджанській мові(Сумський державний університет, 2019) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Санан, МірзазадеОволодіння іноземною мовою передбачає не тільки опанування певного лексичного фонду, законів граматики, а й засвоєння «культурного» аспекту використовуваних одиниць, знання сфер їх застосування, розуміння стилістичного та емоційного навантаження, які вони несуть. Знайомство з іноземною мовою і культурою носіїв цієї мови традиційно починається з мовних формул знайомства, привітання, прощання. Особливості цієї лексико-семантичної групи в різних мовах визначаються історичними, традиційними, емоційними і навіть кліматичними факторами.Item Відображення соціальних уявлень про совість у пареміологічній картині світу українського і туркменського народів(Сумський державний університет, 2017) Коньок, Ольга Петрівна; Конек, Ольга Петровна; Konok, Olha Petrivna; Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina VladlenivnaУ статті визначено зміст концепту “совість”. Розкрито його соціальну роль як фактора, що стимулює дотримання моральних законів та коригує й оцінює соціальну поведінку. Висвітлено зв’язок концепту “совість” з категоріями “душа”, “чистота”, “доброта”, “честь”, “сором”, “лицемірство”. Виявлено специфіку соціальних уявлень про совість українського і туркменського народу, віддзеркалену в пареміологічних картинах світу цих народів.Item Соматонимы в азербайджанских паремиях(Сумский государственный университет, 2017) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Гусейнов, С.Паремии играют особую роль в создании языковой картины мира. Их семантика связана с фоновыми знаниями носителей языка, с культурой, традициями и практическим опытом народа.Item Обучение языку профессионального общения студентов-иностранцев инженерного профиля(Сумский государственный университет, 2016) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Шатат, М.Ознакомление с основами любой профессии предполагает усвоение суммы общих и специальных знаний, овладение основными способами решения профессиональных задач, то есть овладение языком профессионального общения. Под языком профессионального общения обычно понимают функциональную разновидность языка, который используется представителями определенной отрасли производства. Процесс обучения студентов-иностранцев языку профессионального общения имеет прагматическую направленность, а также способствует формированию у инофонов языковой и коммуникативной компетенции, которая позволила бы им использовать русский язык на практике.Item Обучение студентов-иностранцев развитию связной речи на этапе довузовской подготовки(Сумский государственный университет, 2016) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Мпенду, РехемаГлавной целью обучения студентов-иностранцев на этапе довузовской подготовки является формирование речевой компетенции, дающей иностранным гражданам обучаться в дальнейшем по выбранной специальности. Для этого студенты-иностранцы должны в достаточной мере овладеть устной и письменной речью.Item Сопоставительный анализ русских и узбекских пословиц с компонентом-зоонимом(Сумской государственный университет, 2015) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Хабибуллаев, ЖамшидДля современной лингвистики характерно рассмотрение языка как в общечеловеческом, так и в национально-специфическом аспектах. Эта взаимозависимость определяет появление национально-культурного компонента значения слова. Само понятие «национально-культурный» предусматривает сравнение с семантической системой другого языка. В свете проблемы культурной коннотации представляет интерес сопоставительный анализ пословиц с компонентом-зоонимом в русском и узбекском языках. С одной стороны, анализ русских и узбекских паремий, содержащих компоненты-зоонимы, направлен на выявление когнитивной сущности и специфичности национально-культурного мировидения русских и узбеков. Зооним в составе пословицы является ее семантическим центром, в нем заложено основное метафорическое значение. В пословицах с компонентом-зоонимом нашли отражение наблюдения над характерными чертами, повадками животных в применении к поведению человека. «Эти зафиксированные в переносно-содержательной структуре языковых единиц признаки трансформируются в «семантическую мотивированность» (внутреннюю форму) зоосемизмов, благодаря чему они приобретают особую экспрессивную окраску и становятся составной частью экспрессивного фонда языка» [1, 1].Item Формирование социокультурной компетенции студентов-иностранцев при обучении русскому языку(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2014) Коньок, Ольга Петрівна; Конек, Ольга Петровна; Konok, Olha Petrivna; Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina VladlenivnaУ статті аналізуються основні напрями дослідження у сфері формування соціокультурної компетентності учнів, визначається обсяг і зміст поняття «соціокультурна компетентність», його місце з-поміж інших компетентностей володіння іноземною мовою, наводиться модель формування соціокультурної компетентності в процесі навчання іноземних мов, на основі якої визначаються основні напрями роботи на заняттях з російської мови, орієнтованої на формування в учнів системних знань соціокультурного характеру. Показуються можливості використання прислів’їв російської та рідної мови учнів у процесі формування соціокультурної компетентності.Item Использование пословиц в формировании межкультурной компетенции студентов-иностранцев(Брестский государственный университет имени А.С. Пушкина, 2014) Шевцова, Аліна Владленівна; Шевцова, Алина Владленовна; Shevtsova, Alina Vladlenivna; Коньок, Ольга Петрівна; Конек, Ольга Петровна; Konok, Olha PetrivnaУ статті аналізуються основні напрями дослідження у сфері формування соціокультурної компетентності учнів, визначається обсяг і зміст поняття «соціокультурна компетентність», його місце з-поміж інших компетентностей володіння іноземною мовою, наводиться модель формування соціокультурної компетентності в процесі навчання іноземних мов, на основі якої визначаються основні напрями роботи на заняттях з російської мови, орієнтованої на формування в учнів системних знань соціокультурного характеру. Показуються можливості використання прислів’їв російської та рідної мови учнів у процесі формування соціокультурної компетентності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »