Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Responding to crisis: new elt resources for ukrainian learners in remote classrooms
    (Sumy State University, 2025) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Donik, I.
    The ongoing war in Ukraine has disrupted traditional modes of education, forcing teachers and learners to adapt to remote instruction under unprecedented conditions. In response to these challenges, new English language teaching (ELT) resources (textbooks, teacher’s guides etc.) have been developed to support Ukrainian pupils learning English from a distance. Based on principles of crisis-responsive pedagogy these materials address the challenges of engagement, continuity, and psychosocial support in English language instruction in times of crisis.
  • Item
    Strategies for learning pronunciation online: Serbian EFL learners’ perspective
    (Sumy State University, 2024) Jerotijević-Tišma, D.
    The unexpected and sudden changes introduced to the educational system due to the COVID-19 pandemic, caused lasting and irreversible reconsideration of the traditional classroom setting making the virtual component almost indispensable even in the aftermath (Moser et al., 2021). With the re-evaluated role of pronunciation in speech recognition, pronunciation is no longer the most neglected area of English language teaching (Derwing, 2018). The digital environment offers numerous opportunities for pronunciation practice, the effectiveness of which is yet to be assessed and confirmed.
  • Item
    In-person participation in TESOL 2024 International Convention & Expo: discovering new trends in the TESOL field
    (Sumy State University, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    From the 20th to the 23rd of March, 2024, I was honored to attend the in-person international conference “TESOL-24 International Convention & Expo” in Tampa, Florida (USA) as an exchange participant of the Methods of Training Pre-Service English Teachers exchange program sponsored by the U.S. Department of State’s Bureau of Educational and Cultural Affairs Office of English Language Programs through the English Access Microscholarship Program. The Convention is the largest professional development event in the TESOL field. This year it united thousands of leading specialists in teaching English from different parts of the world with hundreds of education sessions, and more than 60 exhibitions. It offers professional development opportunities to English language educators at all levels from around the world. In lively interactive sessions, educators develop a global perspective through the exchange of ideas and practices. Participants integrate knowledge of current trends in the field while developing a professional network.
  • Item
    Exployting TikTok in teaching English: SWOT analysis of application
    (Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Медведовська, Дар`я Олександрівна; Медведовская, Дарья Александровна; Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna
    Додатки соціальних мереж зараз стають все більш популярними в освітньому процесі. Ця стаття має на меті дослідити потенціал використання нового додатка для соціальних мереж TikTok у викладанні англійської мови в Сумському державному університеті. TikTok — це і навчальна платформа, і соціальна мережа. Цей метод активного навчання має різні унікальні особливості, які приваблюють студентів. Успіх TikTok значною мірою пояснюється інтерактивним та надзвичайно привабливим характером аудіовізуального контенту, який домінує на його платформі. Метою цієї роботи є дослідження доцільності використання платформи TikTok у процесі вивчення англійської мови. Для цього авторами було використано SWOT-аналіз із оцінкою сильних сторін, слабких сторін, можливостей, загроз використання TikTok у навчальному процесі. У цій роботі розглянуто переваги інтеграції TikTok в навчальний процес у класі та поза ним. Дослідження показують, що це ефективний інструмент як для студентів, так і для вчителів. В статті представлені різні способи впровадження TikTok під час навчання англійської мови, оскільки все більше і більше викладачів англійської мови використовують платформи соціальних мереж.