Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    The mental consideration of RESILIENCE as a relevant social concept (a corpus-based research of American English)
    (Sciendo, 2023) Степанов, Віталій Валерійович; Stepanov, Vitalii Valeriiovych; Решитько, Анна Дмитрівна; Reshytko, Anna Dmytrivna; Кобякова, Ірина Карпівна; Kobiakova, Iryna Karpivna
    Стаття присвячена дослідженню СТІЙКОСТІ як соціально значущого концепту. Вона висуває нову ідею вивчення соціальних і політичних явищ за допомогою суто лінгвістичних засобів. У якості методології дослідження запропоновано новий підхід. Зокрема, автори екстраполюють семантику лінгвальних мереж Жаботинської на семантико-когнітивний аналіз Попової та Стерніна. Дослідження проводиться за допомогою корпусних технологій: для реконструкції концептуальної моделі концепту RESILIENCE (денотативного значення) використовується вибірка COCA дискурсивних контекстів із лексемою resilience. Згодом це значення оброблюється за допомогою двох когнітивних операцій: когнітивної інтерпретації та промінантності. Зрештою, отримано польову когнітивну модель СТІЙКОСТІ. Відсортовані за частотою у вибірці корпусу як ядерні та периферійні зони, окремі когнітивні ознаки вказують на те, що є більш та менш важливим для американців у поточному осмисленні СТІЙКОСТІ як соціального та політичного явища. Кожен етап дослідження детально пояснюється авторами.
  • Item
    Лінгвопрагматичні аспекти англомовних рекламних текстів
    (Видавничий дім "Інтернаука", 2023) Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
    Проаналізовано лінгвопрагматичну спрямованість англомовної соціальної реклами, а саме її маніпулятивні стратегії та тактики.
  • Item
    Using Distance Learning Models as Opportunities for Blended Learning for Foreigners
    (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2023) Turchyn, I.; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Saienko, V.; Kuzemko, N.; Denefil, O.
    The relevance of the article is caused by the fact that the established approaches and methods are changing, the needs of today's students and pupils are changing. Distance learning in the era of postmodernism is a type of learning, based on the educational interaction between teachers and students who are distant from each other, implemented with the help of telecommunication technologies and Internet resources. Distance learning is part of blended learning, which has become increasingly common in the education of foreign students. Blended Learning is a fairly new method of learning, which is indispensable for full-time education. It is a learning/teaching system that combines the best aspects and advantages of classroom teaching and interactive or distance learning and creates accessible and motivating courses for students, in which the learning process is a defined system consisting of different parts that function in constant interconnection with each other to form a kind of whole. The main task of this model is to train foreigners for active communicative activity in the socio-cultural, domestic and educational-professional sphere and the ability to use the acquired knowledge in online and offline communication.