Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
7 results
Search Results
Item Реалізація вивчення іноземних мов в умовах онлайн середовища. Переваги та виклики(Сумський державний університет, 2025) Баранова, Світлана Володимирівна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna; Кравченко, В.У сучасному світі, що стрімко змінюється під впливом цифрової ери, глобалізації та непередбачуваних суспільних викликів, зокрема війни в Україні , освітні процеси зазнали суттєвих перетворень. Зокрема, вивчення іноземних мов перемістилося в онлайн-простір, що стало не просто вимушеним заходом в умовах кризи, але й перспективним напрямом розвитку освіти. Цей процес докорінно трансформував як методи викладання, так і ролі учасників освітнього процесу: викладач перетворився на фасилітатора та координатора самостійної роботи здобувача освіти, а здобувач освіти – на активного учасника навчального процесу, що самостійно визначає темп, форму та інструменти навчання. Онлайн- формати більше не сприймаються як тимчасове або допоміжне рішення, а стають невід’ємним елементом освітньої системи, що активно використовується у закладах освіти різного рівня (Ромашко, 2021; Фридрик, 2023).Item Теоретичні основи міжкультурної комунікації в контексті викладання іноземної мови для дипломатів(Сумський державний університет, 2025) Філь, М.У сучасному світі, де глобальні політичні, економічні та соціальні процеси відбуваються за участю різних культур і націй, міжкультурна комунікація набула виняткового значення. Особливо важливою вона є у професійній діяльності дипломатів, адже саме вони покликані представляти інтереси своєї держави в умовах багатокультурного діалогу, що передбачає чітке розуміння норм, цінностей, традицій і комунікативних стратегій інших народів.Item The influence of authentic materials on the development of affective factors in the context of contemporary foreign language teaching(Sumy State University, 2025) Marković, M.A real turning point in the field of foreign language teaching was made in the 20th century by a communicative approach that collected the most useful characteristics and strategies from previous methods, which is the reason why it is considered eclectic. Durbaba states that within the communicative approach, the focus from linguistic knowledge, which includes knowledge of grammatical rules and vocabulary, is extended to the development of communicative competence, which includes the use of language as a means of communication and intercultural communicative action. Emphasis is placed on learning the language in real communicative situations, so that when students leave their classrooms, they will be able to navigate communication that will be completely authentic. This is one of the main reasons why the implementation of authentic materials started.Item The power of sel in teaching a foreign language(Sumy State University, 2025) Kushnirova, P.; Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia VitaliivnaIn the modern world, knowledge and technical skills are no longer the only factors that define success. Social and emotional learning (SEL) has become a crucial component of personal development and effective education. SEL is the process through which individuals acquire and apply the knowledge, attitudes, and skills needed to understand and manage emotions, set and achieve goals, feel and show empathy for others, establish positive relationships, and make responsible decisions. Many researchers agree that emotional intelligence is as important as academic performance [1]. While SEL is often associated with general education, its value in foreign language teaching is profound and multi-dimensional. When applied in the context of foreign language instruction, SEL takes on a special role. Language learning is not purely cognitive – it is deeply emotional and social. Students often feel vulnerable when speaking in a new language. Fear of making mistakes, embarrassment, and anxiety can hinder participation. SEL helps create a supportive environment where students feel safe to take linguistic risks. By fostering self-awareness and emotional regulation, learners become more confident and resilient. They learn to manage frustration, stay motivated during challenges, and celebrate their progress.Item Роль принципів комунікативного методу навчання англійської мови в Новій українській школі(Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Андрієвська, В.Актуальність дослідження. На сучасному етапі проведення реформи шкільної освіти «Нова українська школа» (НУШ) важливо враховувати ключові компоненти модернізації освітнього процесу та підготовки учнів до успішної комунікації в сучасному світі, зокрема під час навчання іноземної мови (ІМ). Використання комунікативного методу навчання ІМ залучає учнів до вирішення значущих і досяжних завдань, успішне виконання яких викликає задоволення та підвищує їх впевненість у собі. В наукових працях дослідників G. Brumfit, J. Harmer, K. Johnson, W. Littlewood, A. Wesley, G. Widdowson проаналізовано різні аспекти використання комунікативного підходу в навчанні ІМ. Проте особливості застосування цього підходу в ЗЗСО України на сучасному етапі вимагає його подальшого вивчення та актуалізації. Мета даної роботи полягає в аналізі особливостей застосування принців комунікативного методу навчання іноземної мови в сучасному освітньому процесі в ЗЗСО, зокрема в межах реформи «Нова українська школа» (НУШ).Item Формування навички дигітального читання у студентів-перекладачів(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2020) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Кравченко, В.В.Стаття присвячена концепції дигітального читання та обгрунтуванню його впровадження у процес вивчення іноземних мов у підготовці студентів-філологів, зокрема перекладачів. Пояснюється важливість цифрової грамотності у професійній та освітній сферах, її зв’язок із дигітальним читанням. У статті подано визначення понять "дигітальний текст" і "друкований текст", виділяються основні відмінності між ними, переваги та недоліки, когнітивні особливості сприйняття цих текстів студентами. Визначено, що дигітальне і традиційне читання потребують розвитку окремих навичок із застосуванням різних методів викладання та стратегій навчання. Зазначено три підходи до читання іноземною мовою: структурний, когнітивний, метакогнітивний. Розглянуто застосування релевантних теорій для дигітального читання іноземною мовою. Представлено основні класифікації метакогнітивних стратегій, які використовуються під час читання іноземною мовою, в тому числі й на електронних носіях, до яких входять глобальні, допоміжні та стратегії вирішення проблем. Наведено визначення понять "скімінг" і "сканування" як глобальних метакогнітивних стратегій. Описано експеримент, у ході якого було виявлено відмінності у результатах виконання завдань зі сканування, скімінгу і розуміння прочитаного в залежності від формату тексту, який застосовувався під час заняття. Проаналізовано результати опитування щодо відмінностей застосування стратегій в процесі дигітального і традиційного читанні. Окреслено основні переваги та недоліки обох форматів, на які звертають увагу студенти-перекладачі. Визначено, що основними недоліками читання на електронних носіях є нижчий рівень концентрації уваги, відсутність фізичного контакту з книгою, незручність виділення ключової інформації та створення позначок; а головними перевагами – можливість налаштовувати розмір тексту та доступність дигітальних текстів он-лайн. Зазначено, що наявні недоліки можна компенсувати за рахунок візуальної організації тексту. На основі отриманих даних надано рекомендації щодо запровадження елементів дигітального читання на заняттях з іноземної мови.Item Проблемні завдання на заняттях з іноземної мови(Publishing House “ACCENT”, 2020) Молодика А. О.; Овсянко, Олена Леонідівна; Овсянко, Елена Леонидовна; Ovsianko, Olena LeonidivnaСтаття присвячена розгляду особливостей застосування методу проблемного навчання при вивченні іноземних мов. Також дослідження зорієнтовано на аналіз переваг та ефективності цієї методики разом з труднощами, що виникають при її застосуванні.