Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Item
    Formation Students’ Perceptual Competence During the Study of Foreign Languages
    (Estudios de Economía Aplicada, 2021) Absalyamova, L.; Козловська, Ганна Борисівна; Kozlovska, Hanna Borysivna; Lisnіak, N.; Shandra, N.; Kichuk, A.; Orendarchuk, O.
    In current conditions, the strategic goal of teaching a foreign language is the formation of a multilingual and multicultural personality with both professional and basic social and cultural competencies designed to ensure intercultural communication. Understanding foreign language oral speech is an integral part of the process of intercultural communication, without which communication can be difficult or impossible. All this was a prerequisite for improving the formation of perceptual competence in students in the study of foreign languages. The authors studied the essence of perceptual competence, its place in the structure of communicative competence, main characteristics and formed a hypothesis. The second stage of the study involved experimenting to confirm or refute the hypothesis put forward. The authors developed an experimental course that differed from the traditional methods and tools, divided the students into 3 groups according to specific criteria, and conducted an experiment. As a result of the investigation, the hypothesis was confirmed that teaching the understanding of a foreign language oral speech will be more effective if, in the course of teaching according to the proposed methodology, based on unadapted authentic videos demonstrating the variability of communicative situations, students will develop the skills of perceptual competence in interpreting discourse.
  • Item
    Study experiences of Hispanic Studies students at the faculty of philology and arts during the COVID-19 pandemic
    (Sumy State University, 2024) Radojevic, M.
    The pandemic of the Covid-19 virus in Serbia began in March 2020, when the state leadership adopted direct measures that temporarily closed preschools, schools and colleges. The newly created situation required quick reactions from professors and the reorganization of teaching, which moved from traditional, face-to-face, to online, distance learning. At the very beginning of the pandemic, the teaching staff of the Faculty of Philology and Arts of the University of Kragujevac received permission to adapt the classes to their needs and all professors were required to find the most adequate solution for teaching in these changed social circumstances. In this paper, we will focus on teaching during the pandemic at the Department of Hispanic Studies, with the aim of presenting the course of teaching, the methods and tools that were used, and the experience, judgment and attitudes of students, since the evaluation and improvement of each method of teaching should start exactly from how it performed for the main actors in that process. We will present the opinions of the students on the basis of a completed questionnaire, with which we examined the impressions of students of Hispanic studies who were in their first and second year of study during the pandemic.
  • Item
    Крос-етнічна взаємодія студентів на засадах толерантності та інклюзії
    (Сумський державний університет, 2024) Авраменко, Н.О.; Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna Serhiivna
    Крос-етнічна взаємодія передбачає взаєморозуміння, взаємоповагу під час комунікації та спільній діяльності між представниками різних етнічних груп. Через брак знань студентів про засади крос-етнічної взаємодії може призвести до стереотипів і непорозумінь. Науково-педагогічному персоналу вкрай «важливо забезпечити належну освіту та обізнаність студентів, першочергово про різноманітність світу та його цінності. Недостатня освіченість і незнання різноманіття культур, релігій, ідей і поглядів передумови для нетерпимості та неприйняття інших» [3]; також призвести до нездатності аргументувати свої погляди та поважати думки, світогляд інших учасників крос-етнічної взаємодії. Метою нашого дослідження є аналіз основних передумов до крос-культурної взаємодії студентів на заняттях з іноземної мови.
  • Item
    Дезадаптивна мрійливість у студентів зі схильністю до суїцидальної поведінки та суїцидальних думок
    (Сумський державний університет, 2024) Гунбіна, Анна Іванівна; Hunbina, Anna Ivanivna; Карпук, А.
    Актуальність теми. Спрощено ми можемо назвати дезадаптивну мрійливість формою ескапізму, при якій людина витрачає ресурси і час на усамітнення зі своїми мріями, в яких вона – успішна і щаслива, що стає для мрійника своєрідною формою саморегуляції. Найголовнішою проблемою є те, що з часом дезадаптивна мрійливість стає радше дистресом, сприяючи особистісному відстороненню аж до нехтування зобов'язаннями і потребами. Суїцидальність же визначається як деструктивний спосіб виходу із кризи, радикальний ескапізм. Феномен дезадаптивної мрійливості постав як проблема нещодавно завдяки Е. Сомеру та його напрацюванням сумісно з Л. Сомер, Н. Соффер-Дудек, Д. Джопп та іншими науковцями. Гіпотеза нашого дослідження була поставлена так: люди, у яких переважають суїцидальна поведінка та суїцидальних думки, частіше схильні до дезадаптивної мрійливості, ніж люди, для яких суїцидальні поведінка та суїцидальні думки не притаманні. Аналіз досліджень і публікацій. Явищу дезадаптивної мрійливості Е. Сомер дав таке визначення: «широка фантазійна діяльність, яка замінює людську взаємодію та/або заважає академічному, міжособистісному чи професійному функціонуванню».
  • Item
    Корекція тривожності як форми прояву почуття самотності студентів
    (Сумський державний університет, 2024) Тверда, Ю.
    Актуальність проблеми тривожності полягає в тому, що тривожність особистості може ускладнити соціалізацію, сповільнити темп особистісного розвитку, знизити рівень впевненості, мотивації до досягнень, а також адекватного формування «Я-образу». Мета проведеного дослідження полягала у теоретичному обґрунтуванні та розробці методичного забезпечення програми корекції тривожності студентів з різними рівнями переживання самотності.
  • Item
    Гейміфікація як засіб підвищення мотивації та пізнавального інтересу студентів у процесі навчання іноземних мов
    (Сумський державний університет, 2024) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna
    Актуальність теми. Гейміфікований підхід до навчання набув популярності у різних сферах, включаючи освіту, психологію а також фізичне та психічне здоров'я. Фактично, пошуки в базі даних Scopus (2022 р.) показують різкий ріст популярності термінів, пов'язаних із гейміфікацією з 2011 року, що свідчить про значне зростання кількості досліджень у цій галузі в останні роки. [1, с. 104]. У роботі ми розглянемо можливості використання гейміфікації у навчанні іноземних мов для залучення уваги та підвищення мотивації студентів. Для ілюстрації використання гейміфікації наведемо приклади впровадження ігрових елементів у процес навчання іноземних мов. Мета дослідження – визначити можливості використання гейміфікації у процесі навчання іноземних мов з метою підвищення мотивації та пізнавального інтересу студентів до вивчення іноземних мов.
  • Item
    Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana Oleksiivna
    Вагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.
  • Item
    Переживання самотності у студентському віці
    (Сумський державний університет, 2023) Гуйван, К.
    Феномен самотності у психології викликає досить велику увагу, тому що його існування може стати джерелом як психологічних проблем, так і стати чинником особистісного розвитку. Самотність розглядається в двох аспектах: як психологічний стан людини (внутрішнє емоційне переживання) та як характеристика її фізичних відносин із іншими людьми (зовнішнє відчуження від людей). Особливої значення має вивчення психологічних чинників самотності у студентів – цей вік характеризується підвищеною увагою до взаємодії з оточуючими і недостатній рівень спілкування може спричинити різноманітні психологічні розлади. З зазначених положень випливає мета дослідження – аналіз чинників виникнення самотності та їхній вплив на функціонування особистості.
  • Item
    The shuttle time university course in the motor activity of students
    (Sumy State University, 2023) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana Robertivna
    Relevance of the topic. Reforming the main areas of pedagogical education in modern realities necessitates changes in the structure of organizational and methodical support, the search for innovative approaches, active forms and methods of learning aimed at formation of a creative personality of students and health preserving technologies. This problem is solved with the introduction of modern sports and their elements into educational programs, which will undoubtedly affect the socialization of young people, increase their interest in sports, increase their motor activity, and expand knowledge in the field of physical culture and sports. Badminton should become one of these means of physical education. The relevance of ensuring the high efficiency of physical education of education seekers by means of badminton is growing significantly, considering that young people show a special interest in game sports. Game sports attract them with their emotionality, the variety of plots and tasks, the opportunity to satisfy the desire for motor activity. The purpose of the survey: to determine the pedagogical conditions for the implementation of The Shuttle Time University Course in the motor activity of students.
  • Item
    Methodology for creating students’ personal brands through career-oriented language courses
    (Sumy State University, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna
    2022 has been a challenging year for universities and teachers who have had to adjust to new ways of working. More than ever, there is a need for educators not only in our country, but around the world to search for new methodologies in order to find effective ways of ensuring students to continue learning, either remotely from home, in physically-distanced, face-to-face classrooms, or a combination of the two. A lot of attention should be drawn to students’ language acquisition process and its affective factors in the online environment by providing ideas, strategies, and possible solutions for technical and pedagogical problems that might arise in this teaching context. Both teachers and students have confronted some unexpected problems connected with the ways of teaching and learning a foreign language under the conditions of war using a foreign language as a tool to help students to find their place in the future world. The education system and learning are changing in response to these challenges. Foreign language instructors who are successful in obtaining possibilities of moving from traditional lessons to the process of preparing career-specific courses for certain students should plan a modified teaching approach. Primarily, this will involve concentrating on the ways of helping students to create their personal brand for their future careers.