Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Культурні традиції Туркменістану
    (Сумський державний університет, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Йолдашова, О.
    Статтю присвячено дослідженню культурних традицій Туркменістану. Зроблено спробу опису особливостей національної архітектури, танців і музики, а також національного одягу туркменів.
  • Item
    Свята в Гані
    (Сумський державний університет, 2021) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Боатенг, Бенджамін Квадво
    Свято – це день або дні, коли урочисто відзначають видатні події, знаменні дати; торжество, влаштоване з якої-небудь нагоди у певному суспільстві, релігійна або культурна подія тощо. Ці свята також нагадують про важливі історичні події, свідчать про релігійні цінності спільноти. Традиції святкування різних свят у певному суспільстві зумовлені релігією, історією, культурою соціуму. У цій статті ми розглянемо традиції свят у Республіці Гані – державі в Західній Африці.
  • Item
    Країнознавча аспектизація як основа становлення й розвитку комунікативної компетенції студентів-іноземців
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana Olehivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Скварча, Ольга Миколаївна; Скварча, Ольга Николаевна; Skvarcha, Olha Mykolaivna
    У статті розглянуто країнознавчу аспектизацію у викладанні української мови як іноземної, котра здійснюється в процесі формування країнознавчої компетенції студентів-іноземців. Доведено, що країнознавчий матеріал сприяє становленню комунікативних умінь у різних сферах спілкування, а засвоєння різноманітної інформації про нову країну допомагає адекватному сприйняттю нової дійсності. Автори наголошують на тому, що культурологічна та країнознавча цінність, типовість, загальновідомість і орієнтація на сучасну дійсність є важливими критеріями відбору національно-культурного компонента змісту навчання нерідної мови. Наголошено, що основними вимогами щодо лінгвокраїнознавчого матеріалу є новизна, а також створення та підтримка інтересу до вивчення нерідної мови.
  • Item
    Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз
    (Видавничий дім Дмитра Бураго, 2019) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna
    У статті проаналізовано хронологічну та мовно-естетичну стратифікацію української поезії кінця ХХ століття. З метою вияву співвідношення традиційних та індивідуально-авторських рис використано поняття поетичного покоління. Автор подає аналіз мовної творчості літературних поколінь кінця ХХ століття – шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників і дев’яностників. Наголошено, що головними творчими принципами української поезії окресленого періоду є мовно-виражальна свобода, аполітичність, різновекторність естетичних програм, стилістична екстравагантність, образно-естетичний релятивізм, творчий деструктивізм, іронія і самоіронія, “антипоетичність”, тяжіння до ускладненої метафорики, асоціативність, інтертекстуальність і цитатність мислення. У результаті проведеного дослідження поетичну мовотворчість кінця XX століття визначено як своєрідне, неординарне, багато в чому відмінне від національної мовно-естетичної традиції явище.
  • Item
    Формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної
    (Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Кліпатська, Юлія Олексіївна
    У статті наведено аналіз наскрізної теми «Природа України» на рівні А1, А2, В1, подано зразки вправ та завдань, що сприятимуть формуванню мовленнєвої компетентності іноземних громадян. Мета статті – описати методику формування мовленнєвої компетентності на прикладі створених кафедрою мовної підготовки іноземних громадян Сумського держаного університету навчальних посібників, упорядкованих згідно з вимогами щодо Проекту Державного стандарту з вивчення української мови як іноземної.
  • Item
    Епітетні структури з дистрибутами-соматизмами в українській поезії кінця ХХ - початку ХХІ століття
    (Університет ім. Ф. Палацького, 2018) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna
    У статті здійснено лінгвостилістичний аналіз епітетних структур з дистрибутами-соматизмами в мові української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. Розвиток досліджуваної образної парадигми соматизмів розглянуто в аспекті зовнішнього і внутрішнього портретування людини. Проаналізовано розвиток лексико-семантичних мікрогруп із домінантними семами ‛смак’, ‘запах’, ‛температура’, ‛матеріал’ і ‛час’ у межах досліджуваної епітетної парадигми. Доведено, що епітет є продуктивним засобом художнього опису людини в мові сучасної української поезії.