Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Особливості вивчення української мови як іноземної туркменськими студентами (типові граматичні помилки)
    (Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Бахабурова, А.
    Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної.
  • Item
    Інноваційні підходи щодо вивчення дієслова на заняттях з української мови іноземними студентами
    (Сумський державний університет, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna
    Створення та впровадження нових методик і технологій навчання української мови як іноземної (УМІ) завжди є актуальним питанням лінгводидактики, а вимоги сьогодення ще більше сприяють скороченню можливості живого спілкування, а це призводить до більшого посилення значущості впровадження дистанційних та гібридних форм навчання, при цьому головною метою залишається комунікативна компетентність. Граматична ж складова має носити опосередкований, супровідний характер. Аналіз наукової та методичної літератури показав, що в лінгводидактиці вже достатньо робіт, присвячених питанням формування мовленнєвої діяльності за допомогою розгалуженої системи різноманітних вправ. Відпрацюванню умінь щодо застосування граматичних категорій у процесі вивчення мови присвячено дослідження З. Мацюк, Н. Музиченко, П. Левчука та ін. Предметом дослідження методик навчання граматики дієслова є праці Ю. Романюка, О. Волкової, Г. Кисельової [1]. Попри значні напрацювання дослідників все ж таки виникає потреба у створенні такої класифікації поділу дієслів, яка б дозволила іноземним студентам ефективно і без особливих труднощів використовувати дієслова у власних висловлюваннях, та описі системи вправ, яка б дозволила студентам опрацювати набуті знання. Ми спробували створити систему вправ для вивчення продуктивних груп дієслів на заняттях з української мови як іноземної, яка залучає різні види мовленнєвої діяльності; розглянути труднощі опанування категорій часу, особи та роду дієслів через систему вправ. Представлена система апробована на заняттях з української мови як іноземної та у посібнику, створеного викладачами кафедри мовної підготовки іноземних громадян Сумського державного університету, "Українська мова як іноземна".
  • Item
    Формування українознавчої компетенції іноземних студентів засобами УМІ
    (Сумський державний університет, 2021) Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna Ivanivna; Салма, Мустафа
    Актуальність теми дослідження полягає у необхідності створення, удосконалення та впровадження навчально-методичного забезпечення для формування лінгвокраїнознавчої компетенції іноземних студентів, які навчаються в Україні, в нових освітніх умовах, при домінуванні віддалених форматів навчання. Метою розвідки є з’ясування методичних можливостей, засобів та ресурсів нового навчально-методичного посібника з української мови як іноземної, створеного на матеріалі історії України. Цим обумовлені завдання дослідження: стисло описати та проаналізувати методичні можливості та особливості посібника, обґрунтувати доцільність його використання у навчальному процесі для формування українознавчої компетенції студентів-інокомунікантів.
  • Item
    Використання відеоматеріалів на заняттях з російської мови як іноземної
    (Сумський державний університет, 2017) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna
    У Концепції мовної підготовки іноземців у ВНЗ України зазначено: «зміст мовної підготовки студентів-іноземців поєднує три взаємопов'язані складники: мовна, мовленнєва та соціокультурна. Зміст визначається відповідно до комунікативних потреб іноземців, тому може варіюватися залежно від етапу, рівня і профілю навчання».
  • Item
    Использование лингвострановедческой информации новых учебных пособий для развития речи иностранных студентов разных этапов и форм обучения
    (Сумский государственный университет, 2015) Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna Ivanivna; Яхьёев, Б.
    Коллективом авторов кафедры языковой подготовки иностранных граждан созданы и опубликованы два учебных пособия, в которых воплотился многолетний опыт обучения иностранцев русской речи в Сумском государственном университете. (Хочу учиться в СумГУ! / Л.В. Биденко, В.А. Завгородний, А.И. Киселева, А.В. Шевцова. – Сумы: СумГУ, 2014, 117 с. Хочу учиться в Сумах! / Л.В. Биденко, В.А. Завгородний, А.И. Киселева, А.В. Шевцова. – Сумы: СумГУ, 2015, 115 с.).
  • Item
    Формирование лингво-культуроведческой компетенции иностранных студентов
    (Сумский государственный университет, 2013) Завгородній, Віктор Анатолійович; Завгородний, Виктор Анатольевич; Zavhorodnii, Viktor Anatoliiovych; Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna Ivanivna
    Для иностранных студентов начало обучения в Украине совпадает со знакомством с ее культурой, с ее местом и значением в мировой истории. Для большинства из них характерен весьма низкий, а зачастую нулевой, уровень общих знаний по истории и культуре Украины. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32795