Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
20 results
Search Results
Item «Просвіти» Сумщини в 1917-1923 роках(Триторія, 2024) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Artiukh, Viacheslav OleksiiovychДослідження присвячено темі функціонування товариств «Просвіта» в добу Української революції та перші роки совєтської влади (1917–1923) у такому північно-східному регіоні України як Сумщина. Автор подає їх історію та аналізує такі види просвітянської діяльності, що сприяли формуванню української національної самосвідомості, як навчання рідною, українською, мовою грамоти неписьменного дорослого населення і організація бібліотек, відкриття книгарень і видання книг, постановка спектаклів і влаштування концертів, читання лекцій та обговорення дописівItem Тяглість історії й історія тяглості: українська філософсько-історична думка першої половини ХХ століття(Триторія, 2024) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Artiukh, Viacheslav OleksiiovychУ монографії розкривається специфіка історіософських та епістемологічно-історичних поглядів українських інтелектуалів кінця ХІХ — середини ХХ століття. У широкому світоглядноідеологічному і філософсько-науковому контексті аналізуються два найзагальніші типи філософсько-історичного знання: емпірично- раціональне, яке пов’язується з позитивізмом і неокантіанством, та ірраціональне, в якому на перше місце виходять волюнтаристські концепції й почасти екзистенціальні мотиви. Для наукових працівників, викладачів, студентів гуманітарних спеціальностей, всіх, хто цікавиться теоріями історичного процесу та історичного пізнання в українській філософії.Item Пам'ятники як віддзеркалення національної історії: сучасні виклики та наративи(Триторія, 2024) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Миленкова, Римма Володимирівна; Mylenkova, Rymma Volodymyrivna; Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Зякун, Алла Іванівна; Ziakun, Alla Ivanivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Молгамова, Лілія Олексіївна; Molhamova, Liliia OleksiivnaОб’єкт дослідження – українські пам’ятники, включно з тими, що постраждали чи можуть постраждати внаслідок військових дій чи окупації на підконтрольній уряду України території. Мета роботи – розроблення методології збору атрибутивної інформації, опису, аналізу, систематизації та міждисциплінарної інтерпретації даних щодо фізичного стану та соціально-політичних індикаторів пам’ятників та меморіалів, включно з тими, які постраждали внаслідок військових дій чи окупації шляхом їх діджитальної архівації з подальшою репрезентацією на двомовному веб-сайті для забезпечення сталого розвитку суспільства та підвищення конкурентоспроможності України у світі.Item Psychological and Pedagogical Features of Teaching Primary School Age Children in the Conditions of English-Study Camp(Купрієнко С.В., 2020) Кириченко, Олена Анатоліївна; Кириченко, Елена Анатольевна; Kyrychenko, Olena AnatoliivnaВ сучасних умовах розвитку України реструктуризація системи освіти є життєво важливим процесом. Школа знаходиться на етапі переходу до нового розуміння завдань, проблем та впровадження нових методів та підходів у навчанні. Однією з актуальних проблем розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальних зусиль студентів, оскільки від цього залежить ефективність навчання: свідоме та міцне засвоєння знань, перетворення знань у переконання, розвиток інтересу до навчання, самостійність думки та практичні дії. Пізнавальна діяльність - це риса особистості, яка виявляється у її ставленні до пізнання та передбачає стан готовності, прагнення до самостійної діяльності, спрямованої на засвоєння індивідуального соціального досвіду, накопичених знань та способів діяльності. Молодший шкільний вік характеризується певними особливостями пізнавального інтересу, а саме: наслідування , непослідовність або короткочасність, інтерес лише до поверхневих фактів, загальними рисами особистого життєвого досвіду, відсутністю зосередженості на одному (одночасний інтерес до багатьох різних речей, різних галузей знань, які не мають зв’язку між собою), зосередженістю на безпосередньому результаті. Позакласна діяльність позитивно впливає на формування освітніх та пізнавальних інтересів. Спочатку учні виявляють інтерес до пізнання нових фактів та явищ. Після цього вони цікавляться зв’язками між ними, які досліджують самостійно під час вивчення матеріалу. Молодші школярі гостро потребують посиленої розумової діяльності, що стимулює пізнавальний інтерес. Тому, вивчаючи іноземну мову, необхідно дати можливість учням розвивати не лише мовні навички, а й створювати умови для сприйняття навчального матеріалу по-своєму, адже сучасний навчальний процес змінився, а отже, будь-які знання не можна викладати "за зразком". Створення нових методів навчання поза звичною шкільною програмою відкриває нові перспективи для розвитку дітей та молоді. Мова йде не лише про клуби та секції, а й про літні оздоровчі табори, пріоритетом яких є оздоровлення дітей. Під час відпочинку нова інформація легше засвоюється, що дає нові можливості для навчання. Студенти Сумського державного університету, які працювали вожатими в таборі "Універ" та викладачі, які надавали педагогічну підтримку, на базі Сумського державного університету розробили алгоритм складання вправ для навчання в англомовному таборі з урахуванням психологічних та педагогічних компонентів, безпосереднього впливу на поведінку та сприйняття інформації у період відпочинку. Щоденний робочий план був розроблений таким чином, щоб наситити його не лише розвагами, а й включати елементи навчання. Для кожної теми підбирається перелік вправ різного рівня. Вихованців табору попросили створити щоденний альбом протягом усієї зміни. Цей вид діяльності розвиває не лише їх творчі здібності, а й розумову діяльність, оскільки всі записи були зроблені англійською мовою, роздатковий матеріал (граматичні таблиці, пісні, прислів’я, корисні фрази для повсякденного мовлення) діти могли розмістити на аркуші, який був відведений для кожного тематичного дня. Враховуючи особливості розвитку дітей молодшого шкільного віку, вивчення способів пізнання, сприйняття та інформації потребує подальшого розгляду. Ми пропонуємо створення нового Інтернет-простору (освітніх майданчиків для позакласної роботи), завдяки чому освіта дітей вийде на новий рівень. Ми вважаємо перспективним завданням створити додаток, який не містить розрізнених граматичних чи лексичних матеріалів, а зможе визначити рівень володіння мовою, створити відповідну систему вправ, обирати ігри чи інтерактивні класи методично обґрунтовано.Item Осмислення інтеграції мовотворчої функції в сучасних лінгвістичних студіях(Baltija Publishing, 2021) Кобякова, Ірина Карпівна; Кобякова, Ирина Карповна; Kobуakova, Iryna Karpivna; Швачко, Світлана Олексіївна; Швачко, Светлана Алексеевна; Shvachko, Svitlana OleksiivnaУ статті осмислюється питання мовних та мовленнєвих функцій, йдеться про їх парадигму, експлікується механізм текстотворення як вторинної деривації та дивергенції. Розглядається співвідношення мови та мислення, аналізується природа мовотворчої функції на матеріалі текстів малого жанру англійської мови.Item Освіта в Україні: спостереження крізь призму мовної картини світу(Видавництво Іванченка І.С., 2018) Серебрянська, Ірина Миколаївна; Серебрянская, Ирина Николаевна; Serebrianska, Iryna MykolaivnaМонографія присвячена лінгвістичному аналізу сучасного стану освіти в Україні. Систематизовано лексичну систему сфери освіти та розглянуто її семантичну структуру в контексті суспільно-політичного життя країни. Окреслено етнокультурну специфіку мовного образу освіти, виділено його традиційні й новітні ознаки з проекцією на мовну особистість. Враховано історичний, термінологічний, лексико-семантичний та функціонально-прагматичний аспекти. Дослідження здійснене на перетині когнітивної, лінгвокультурної та соціолінгвістичної наукових парадигм і має соціальне спрямування.Item Роси, або Переддень України(КоллажПринт, 2019) Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan PavlovychКнига заснована на неупередженому аналізі численних документів та фактичних матеріалів, на основі якого наведено нетрадиційний погляд на давню цивілізацію в Україні протягом перших 70-ти століть її історії, починаючи з далеких часів “після потопу”, в контексті еволюції Космосу як форми буття Всесвіту. На підтвердження ідеї наводяться писемні, археологічні, лінгвістичні, міфологічні та інші дані. На підставі фактів показана багатогранна картина Античності на українських теренах. Для книги характерна аргументованість, а також полемічний, порівняльний аналіз та відносна стислість викладу. Книга призначена для науковців, студентів усіх спеціальностей і форм навчання, усіх, хто цікавиться минулим рідної землі.Item «Відродження розпочинається із гласності…» (Медична преса Наддніпрянської України середини ХІХ – початку ХХ ст.)(Середняк Т. К., 2015) Садівничий, Володимир Олексійович; Садовничий, Владимир Алексеевич; Sadivnychyi, Volodymyr OleksiiovychУ монографії визначаються основні закономірності формування на інформаційному ринку Наддніпрянської України другої половини ХІХ – перших десятиліть ХХ ст. спеціалізованої медичної преси, виявляються основні тенденції й закономірності її структуризації та функціонування. На основі широкого корпусу періодичних і продовжуваних видань газетного та журнального типів проведено типологічний аналіз та визначено їх соціокомунікативні параметри; уведено до наукового обігу редакторську, видавничо-організаційну та журналістську діяльність учених-медиків і лікарів-практиків; схарактеризовано тематично-змістовий і функціональний аспекти медичної преси. Для журналістикознавців, істориків, медичних працівників, аспірантів, студентів, усіх, хто цікавиться становленням і розвитком соціальної комунікації в Україні.Item Апофеоз ідеї : український порив у контексті духовних реалій Сумщини(Коллаж-Принт, 2018) Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan PavlovychКнига є дослідженням, у якому завершується тематика, започаткована в попередніх працях автора: “Аномалії духу” (2001), “Агонія епігонів” (2010) і “Аномалії духу – 2” (2015). У виданні представлені матеріали, які розкривають тривалий, суперечливий і драматичний шлях утвердження і торжества в нашому суспільстві української національної ідеї. Аналізуються духовно-релігійні засади національної ідеї та практичні заходи по її реалізації в процесі історичного розвитку України. Загальноукраїнський контекст переплітається з його виявами на теренах Сумщини або подається через призму світосприйняття мешканців Сумщини як порубіжного регіону між світом демократії й ареалом тоталітаризму. Книга розрахована на студентів, викладачів вищих навчальних закладів, учителів шкіл, усіх тих, хто цікавиться питаннями історії, релігії, політики, духовної культури в цілому.Item Феномен чуда в католицизмі: теологічне осмислення(Вінніченко М. Д., 2018) Пальчик, А.О.У монографії з’ясовується процес трансформації осмислення феномену чуда в сучасному католицькому богослов’ї від метафізичного об’єктивістського до постметафізичного семіотичного. Аналізуються як іноземні, так і вітчизняні джерела на тему католицької теології чуда, в тому числі роботи з богослов’я, біблеїстики, канонічного права і релігієзнавства. В роботі розкриваються особливості розуміння проблеми історичності біблійних, переважно новозавітних чудес. Розглядається поняття історії як Historie і Geschichhte, виділяються критерії історичності чудес у католицькій біблеїстиці.