Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 27
  • Item
    Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana Oleksiivna
    Вагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.
  • Item
    Урахування особливостей рідної мови у процесі навчання української як іноземної
    (Сумський державний університет, 2021) Белхаддад, Оуссама; Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana Olehivna
    Методика навчання іноземної – самостійна педагогічна дисципліна про закони і правила навчання мови, про способи оволодіння мовою, а також про особливості освіти і виховання засобами мови. Опис нерідної мови з метою її викладання іноземцям – окрема галузь педагогічної граматики з певними особливостями. Якщо порівняти граматичні правила української мови, представлені у шкільному підручнику, підручнику для іноземців і в академічному виданні, то можна побачити відмінності в презентації матеріалу.
  • Item
    Використання електронних навчальних ресурсів у процесі навчання української мови як іноземної
    (Сумський державний університет, 2021) Кунградбаєв, Кайрат Азамат Улі; Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna
    Інформатизація навчального процесу під час вивчення української мови іноземними громадянами залишається пріоритетним напрямом у сфері лінгвістичного навчання. Відповідно до цього відбуваються значні зміни в організації форм навчання, способах подачі та структуруванні матеріалу, форм контролю і взаємодії викладача і студента.
  • Item
    Використання елементів інтегрованого навчання на заняттях з української мови як іноземної
    (Сумський державний університет, 2021) Фехінтола, Мосес Дамілола; Чернишова, Тетяна Григорівна; Чернышова, Татьяна Григорьевна; Chernyshova, Tetiana Hryhorivna
    Проблема інтегрованого навчання за сучасних умов розвитку освітнього процесу залишається актуальною. Навчально-виховний процес у закладах вищої освіти вимагає нових підходів, які спрямовані на підготовку конкурентоспроможних фахівців. Формуванню такого пеціаліста сприяє впровадження в навчальний процес міжпредметної інтеграції. Зазначимо, що використання інтегрованого підходу в навчально-виховному процесі сприяє підвищенню мотивації студентів до розуміння явищ і процесів, що вивчаються, до різнобічного, нетрадиційного, практичного засвоєння знань з інших предметів.
  • Item
    Робота з текстом як різновид навчальних вправ у процесі вивчення української мови як іноземної
    (Сумський державний університет, 2021) Беценко, Т.
    Робота з текстом як зв’язним цілим – завжди об’ємна, складна, але цікава і, на нашу думку, результативна. Такий вид діяльності сприяє формуванню в студентів чуття мови, дозволяє їм відчути «дух» мови. Виграшним деякою мірою буде використання текстів, у яких міститься інформація про факти із життєдіяльності народу, представники якого вивчають українську мову (це своєрідно консолідуватиме міжнаціональні зв’язки).
  • Item
    Естетичне виховання на заняттях з іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2019) Гордієнко, К.; Кобякова, Ірина Карпівна; Кобякова, Ирина Карповна; Kobiakova, Iryna Karpivna
    Загальновідомо, що у сучасному суспільстві відбулася велика кількість змін, які не могли не вплинути та на викладання мови. Так званий «мовний бум», помічений на всіх верствах населення, визначає новий соціальний статус іноземної мови. Пертурбація статусу іноземної мови в системі шкільної освіти вплинула на зміну пріоритетів в роботі вчителів іноземної мови, перегляді методик викладання іноземної мови на сучасному етапі розвитку суспільства. Естетичне виховання, як складова частина виховання в цілому, відіграє важливу роль у формуванні та розвитку свідомості, здатності повноцінного сприйняття і правильному розумінні прекрасного у мистецтві та дійсності. Воно формує у людини систему художніх уявлень, поглядів і переконань, які допомагають виховати справжні принципи естетичних цінностей.
  • Item
    Оптимізація процесу опанування іноземною мовою як засобом міжкультурної комунікації
    (Сумський державний університет, 2019) Початко, Тетяна Володимирівна; Початко, Татьяна Владимировна; Pochatko, Tetiana Volodymyrivna
    Вивчення іноземної мови є невід’ємною складовою освітнього процесу вищого навчального закладу, тому навчальна діяльність вимагає постійного удосконалення форм і методик викладання. Актуальність нашого дослідження полягає в тому, що пошук шляхів інтенсифікації навчання студентів іноземній мові досі залишається однією з найважливіших проблем сучасної методики. Метою нашої розвідки є визначити способи та шляхи оптимізації процесу опанування іноземною мовою як засобом міжкультурної комунікації. Виходячи з цього маємо виконати такі завдання: 1) проаналізувати діяльність викладача з позицій використання оптимальних методик для вивчення студентами іноземної мови; 2) визначити засоби активізації навчальної та мовленнєвої діяльності студентів; 3) проаналізувати творчі види роботи з навчальним матеріалом як чинники посилення мотивації студента.
  • Item
    Особливості невербальної комунікації в Німеччині
    (Сумський державний університет, 2019) Єрмоленко, Світлана Василівна; Ермоленко, Светлана Васильевна; Yermolenko, Svitlana Vasylivna; Тітарева, М.
    Іноді, лише гарне володіння іноземною мовою у процесі міжкультурної комунікації буває недостатнім. Це обумовлено тим, що значну роль відіграють невербальні засоби. За допомогою жестів і міміки людина може передати повний спектр своїх емоцій та почуттів. Жести та міміка слугують засобами вираження уваги (наскільки співрозмовник уважно слухає оповідача), настрою, душевного стану, чи зацікавлена людина у спілкуванні взагалі, чи говорить вона правду, нервує чи почувається впевнено та багато іншого. За окремими, ледь помітними проявами рук, очей, пози, можна прочитати настрій, бажання та помисли вашого партнера.
  • Item
    Переклад на уроках іноземної мови у класах з поглибленим вивченням іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2017) Чепелюк, Антоніна Дмитрівна; Чепелюк, Антонина Дмитриевна; Chepeliuk, Antonina Dmytrivna; Мазун, М.О.
    Глобалізація суспільства, потреба особистості в швидкій адаптації до умов сучасного світу, який весь час змінюється, посилює інтерес до мовної освіти як важливого інструменту життєдіяльності людини в багатонаціональній спільноті людей. Мовна освіта є важливим засобом, який формує свідомість особистості та її здатність адаптуватися в суспільстві, сприяє спілкуванню людей із різних країн світу, що глобалізуються навколо розв’язання різноманітних проблем.
  • Item
    Самооцінювання студента під час роботи над проектом з іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2017) Плохута, Тетяна Миколаївна; Плохута, Татьяна Николаевна; Plokhuta, Tetiana Mykolaivna; Чудеса, Є.Г.
    В епоху орієнтації освіти на самостійність, оцінка студентом власних пізнавально-творчих здобутків під час роботи над проектом з іноземної мови виокремлюється як невід’ємна складова навчання. Цей процес стимулює студентів самостійно визначати напрямки роботи та засвоювати критерії оцінки власних творчих продуктів.