Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 28
  • Item
    Проблеми романо-германського мовознавства
    (Сумський державний університет, 2023) Баранова, Світлана Володимирівна; Баранова, Светлана Владимировна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna; Москаленко, A.
    Романо-германське мовознавство є однією з головних галузей лінгвістики, що вивчає мови романської та германської груп. За своєю суттю ця галузь мовознавства займається дослідженням теоретичних та прикладних аспектів мов зазначених груп, в тому числі граматики, лексики, фонетики, морфології та синтаксису. Однак, як і у будь-якій науковій дисципліні, романо германське мовознавство має свої проблеми та труднощі. Мета даної роботи полягає в аналізі проблем романо-германського мовознавства та їх впливу на науку та практику. Зокрема, в роботі будуть розглянуті проблеми, як спільні корені слів, фонетичні й граматичні характеристики, лексичні та інші відмінності.
  • Item
    Синергетична інтерпретація концепту в сучасній лінгвістиці
    (Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018) Степанов, Віталій Валерійович; Степанов, Виталий Валерьевич; Stepanov, Vitalii Valeriiovych
    Тези доповіді розкривають сучасний погляд на концепт як самоорганізовану еволюційну систему у контексті синергетичної парадигми лінгвістики.
  • Item
    Англомовні рекламні повідомлення: лінгвостилістичні аспекти перекладу
    (Сумський державний університет, 2021) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Шумило, А.
    У світі, де конкуренти відчайдушно змагаються за увагу потенційного клієнта, слоган компанії чи бренду є важливою передумовою для досягнення поставлених цілей, а саме: заохочування придбати товар чи скористатися послугою. Мета нашого дослідження – проаналізувати лінгвостилістичні засоби увиразнення англомовних рекламних гасел, а саме епітет, метафора і каламбур, а також охарактеризувати особливості їх перекладу на українську мову. Актуальність дослідження полягає у тому, що максимізація впливу рекламного повідомлення на споживача уможливлюється не лише завдяки аудіо-візуальному контенту, а перш за все, завдяки використанню спеціальних лінгвістичних ресурсів. Таким чином, створення ідеального слогану, який вдало підкреслить сильні сторони бренду і забезпечить конкурентоспроможність, залежить від вибору вдалої риторичної фігури.
  • Item
    Теорія інформації в лінгвістиці
    (Сумський державний університет, 2020) Чуднівець, А.О.
    Теорію інформації вперше виокремив відомий математик Клод Шеннон як розділ математичної теорії зв’язку, та з плином часу вона почала використовуватись в різних науках , і лінгвістика – не виняток. Опираючись на теорію інформації, стилістика декодування робить акцент спочатку на емоційність літератури - на ті емоції, які можуть бути викликані в читача якимось твором. Використання теорії інформації до проблем стилістики можливе, спираючись саме на сукупність її загальних ідей і філософську корисність.
  • Item
    Засоби вираження оцінки в українських та індійских пареміях
    (Сумський державний університет, 2019) Коньок, Ольга Петрівна; Конек, Ольга Петровна; Konok, Olha Petrivna; Руші, Джоші
    Пареміологічна картина світу є важливою складовою національної картини світу. У науковій літературі пареміологічна картина світу визначається як «найбільш специфічний національно і культурно маркований фрагмент мовної картини світу, у якому «дух народу», особливості його світобачення і ціннісні пріоритети, моральний та естетичний досвід і знання етносу, ключові правила етикету віддзеркалюються найбільш виразно». Інакше кажучи, у пареміях відображено всі аспекти і сфери діяльності буття людини, паремії становлять собою певний морально-етичний код тієї чи іншої нації, розкривають особливості менталітету цієї нації, висвітлюють її цінності.
  • Item
    Лукашева синергія у заяві про місію
    (Сумський державний університет, 2019) Гранкіна, Ю.; Ущаповська, Ірина Василівна; Ущаповская, Ирина Васильевна; Ushchapovska, Iryna Vasylivna
    Мова бренду – це система знаків та символів, що використовується для спілкування бренду зі своєю аудиторією (споживачами). Вона є полікодовою, оскільки реалізується різними засобами комунікації, тобто використовує різні семіотичні системи: вербальну, візуальну, аудіальну та сенсорну. Структура мови бренду представлена семіотичними системами різного походження, що об’єднані в комунікативних блоки зі специфічними лексико-семантичними характеристиками.
  • Item
    Словотвірна валентність: роздуми у світлі лінгвосинергетичної теорії
    (Сумський державний університет, 2019) Щигло, Лариса Володимирівна; Щигло, Лариса Владимировна; Shchyglo, Larysa Volodymyrivna
    Актуальність нашої розвідки зумовлюється необхідністю застосування ключових принципів синергетичної парадигми щодо вивчення словотвірної системи німецької мови, а саме принципу нелінійності, тобто ієрархічної організації, що передбачає багатоваріантність шляхів розвитку відкритої системи, незворотний характер і різномасштабність змін, чергування ступеня інтенсивності процесів, що відбуваються в системі під час її самоорганізації. Основна мета дослідження полягає у висвітленні з позицій теорії безмасштабних мереж словотвірного потенціалу основи слова з урахуванням комбінаторних властивостей твірних основ німецьких дієслів, а саме на прикладі дієслів руху.
  • Item
    Семантична характеристика емотивів сучасного німецького молодіжного лексикону
    (Сумський державний університет, 2019) Попова, К.
    Актуальність дослідження визначається тенденцією активізації лінгвістичних розвідок у сфері неофіційної комунікації на сучасному етапі розвитку мовознавства. Метою дослідження вивчення семантичної характеристики особливостей німецького молодіжного лексикону. Поставлена мета передбачає виконання таких завдань: – з’ясувати зміст понять «почуття» та «емоції»; – визначити лексичні засоби вираження емоцій та почуттів; – розглянути класифікацію варіацій німецької молодіжної емотивно забарвленої мови.
  • Item
    Ономастика: здобутки і самостійність
    (Сумський державний університет, 2017) Левадна, Н.; Койло, Ю.
    Ономастика є спеціальною історичною дисципліною, що вивчає власні імена, їх функціонування в мові і суспільстві, закономірності їх утворення, розвитку і постійних перетворень, які є значними у розвитку мови, тому дослідження ономастики є однією з найактуальніших лінгвістичних тем у сучасному мовознавстві.
  • Item
    Репрезентація кореляції концептів "Ukraine" - "European Union" на сторінках англомовної європейської преси
    (Сумський державний університет, 2017) Чемодурова, Є.Ю.; Прокопенко, Антоніна Вадимівна; Прокопенко, Антонина Вадимовна; Prokopenko, Antonina Vadymivna
    На сучасному етапі у мовознавстві неможливо простежити єдину думку у трактуванні поняття «концепт» і його можливість характеризувати оточуючий світ. У науковій літературі є досить багато дефініцій цього поняття, оскільки воно є одним із ключових у дослідженні мовної картини світу.