Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    Крос-етнічна взаємодія студентів на засадах толерантності та інклюзії
    (Сумський державний університет, 2024) Авраменко, Н.О.; Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna Serhiivna
    Крос-етнічна взаємодія передбачає взаєморозуміння, взаємоповагу під час комунікації та спільній діяльності між представниками різних етнічних груп. Через брак знань студентів про засади крос-етнічної взаємодії може призвести до стереотипів і непорозумінь. Науково-педагогічному персоналу вкрай «важливо забезпечити належну освіту та обізнаність студентів, першочергово про різноманітність світу та його цінності. Недостатня освіченість і незнання різноманіття культур, релігій, ідей і поглядів передумови для нетерпимості та неприйняття інших» [3]; також призвести до нездатності аргументувати свої погляди та поважати думки, світогляд інших учасників крос-етнічної взаємодії. Метою нашого дослідження є аналіз основних передумов до крос-культурної взаємодії студентів на заняттях з іноземної мови.
  • Item
    Дезадаптивна мрійливість у студентів зі схильністю до суїцидальної поведінки та суїцидальних думок
    (Сумський державний університет, 2024) Гунбіна, Анна Іванівна; Hunbina, Anna Ivanivna; Карпук, А.
    Актуальність теми. Спрощено ми можемо назвати дезадаптивну мрійливість формою ескапізму, при якій людина витрачає ресурси і час на усамітнення зі своїми мріями, в яких вона – успішна і щаслива, що стає для мрійника своєрідною формою саморегуляції. Найголовнішою проблемою є те, що з часом дезадаптивна мрійливість стає радше дистресом, сприяючи особистісному відстороненню аж до нехтування зобов'язаннями і потребами. Суїцидальність же визначається як деструктивний спосіб виходу із кризи, радикальний ескапізм. Феномен дезадаптивної мрійливості постав як проблема нещодавно завдяки Е. Сомеру та його напрацюванням сумісно з Л. Сомер, Н. Соффер-Дудек, Д. Джопп та іншими науковцями. Гіпотеза нашого дослідження була поставлена так: люди, у яких переважають суїцидальна поведінка та суїцидальних думки, частіше схильні до дезадаптивної мрійливості, ніж люди, для яких суїцидальні поведінка та суїцидальні думки не притаманні. Аналіз досліджень і публікацій. Явищу дезадаптивної мрійливості Е. Сомер дав таке визначення: «широка фантазійна діяльність, яка замінює людську взаємодію та/або заважає академічному, міжособистісному чи професійному функціонуванню».
  • Item
    Корекція тривожності як форми прояву почуття самотності студентів
    (Сумський державний університет, 2024) Тверда, Ю.
    Актуальність проблеми тривожності полягає в тому, що тривожність особистості може ускладнити соціалізацію, сповільнити темп особистісного розвитку, знизити рівень впевненості, мотивації до досягнень, а також адекватного формування «Я-образу». Мета проведеного дослідження полягала у теоретичному обґрунтуванні та розробці методичного забезпечення програми корекції тривожності студентів з різними рівнями переживання самотності.
  • Item
    Гейміфікація як засіб підвищення мотивації та пізнавального інтересу студентів у процесі навчання іноземних мов
    (Сумський державний університет, 2024) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna
    Актуальність теми. Гейміфікований підхід до навчання набув популярності у різних сферах, включаючи освіту, психологію а також фізичне та психічне здоров'я. Фактично, пошуки в базі даних Scopus (2022 р.) показують різкий ріст популярності термінів, пов'язаних із гейміфікацією з 2011 року, що свідчить про значне зростання кількості досліджень у цій галузі в останні роки. [1, с. 104]. У роботі ми розглянемо можливості використання гейміфікації у навчанні іноземних мов для залучення уваги та підвищення мотивації студентів. Для ілюстрації використання гейміфікації наведемо приклади впровадження ігрових елементів у процес навчання іноземних мов. Мета дослідження – визначити можливості використання гейміфікації у процесі навчання іноземних мов з метою підвищення мотивації та пізнавального інтересу студентів до вивчення іноземних мов.
  • Item
    Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana Oleksiivna
    Вагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.
  • Item
    Переживання самотності у студентському віці
    (Сумський державний університет, 2023) Гуйван, К.
    Феномен самотності у психології викликає досить велику увагу, тому що його існування може стати джерелом як психологічних проблем, так і стати чинником особистісного розвитку. Самотність розглядається в двох аспектах: як психологічний стан людини (внутрішнє емоційне переживання) та як характеристика її фізичних відносин із іншими людьми (зовнішнє відчуження від людей). Особливої значення має вивчення психологічних чинників самотності у студентів – цей вік характеризується підвищеною увагою до взаємодії з оточуючими і недостатній рівень спілкування може спричинити різноманітні психологічні розлади. З зазначених положень випливає мета дослідження – аналіз чинників виникнення самотності та їхній вплив на функціонування особистості.
  • Item
    Open Course Ware як сучасний метод самостійної підготовки студентів при вивченні іноземних мов (латинської)
    (Буковинський державний медичний університет, 2017) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna
    Сьогодні у світі постійно відбуваються зміни, які спрямовані на автоматизацію, модернізацію, пошук нових ідей, створення креативних проектів. Оновлення та покращення якості сучасної освіти полягає у впровадженні інноваційних освітніх ідей і технологій, які роблять співпрацю студента-викладача більш ефективною. У 2014 році був прийнятий Закон України «Про вищу освіту» який зменшує аудиторне навантаження на студентів.
  • Item
    Сім'я у період навчання: погляд зсередини
    (Сумський державний університет, 2015) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Коломієць, Д.В.
    Питанням про створення сім‘ї у період навчання задається не одна тисяча студентів. Особливо цікавим та хвилюючим це питання є для старшокурсників. Існує думка серед молоді, що створення родини в університетські роки — запорука до щасливого сімейного майбутнього. Так як, навчання і спільні інтереси зближають на все життя. І до того ж, можна разом формувати свій характер, змінюватися, що майже не можливо у зрілому віці. Що ж думають студенти СумДУ з цього приводу?
  • Item
    Рівень самооцінки студентів СумДУ
    (Сумський державний університет, 2015) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Липівець, В.В.
    Індивідуальність людини і особистість в цілому завжди були об'єктом пильної уваги науки про людину. Епоха соціально-економічних перетворень, що відбувається, як в нашій країні, так і у всьому світі, призвела до зміни психологічного статусу окремого індивіда, а його самоцінність та самобутність визначили основний лейтмотив психологічних досліджень.
  • Item
    Аналіз мотивації студентів до навчання на сучасному етапі
    (Сумський державний університет, 2015) Пронікова, Ж.С.
    Сьогодні у сучасній вищій школі досить гостро постає завдання підвищення ефективності навчання й оптимізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Попри недостатні здібності висока навчальна мотивація може відігравати роль компенсуючого чинника, тому в педагогіці й психології приділяється значна увага проблемі її формування.