Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
3 results
Search Results
Item Developing Soft Skills in Ukrainian Higher Education: Challenges and ESP Integration Strategies(University of Constanța, 2025) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaУ відповідь на поточні соціально-економічні зміни, українські університети прагнуть подолати розрив між якісною освітою та ринком праці. Зі зростанням попиту на кваліфікованих випускників, ЗВО інтегрують м’які навички (soft skills) у свої навчальні програми, щоб задовольнити потреби ринку праці. Автори надають описовий аналіз визначень та характеристик м’яких навичок, а також шляхів їх розвитку для підвищення працевлаштування випускників у певних контекстах вищої освіти. Хоча українські випускники демонструють сильні сторони в комунікації та адаптивності, існує помітний дефіцит таких навичок, як вирішення проблем, управління стресом та критичне мислення. Стаття зосереджена на проблемах в політиці вищої освіти України, інноваційних змінах у навчальних програмах (наприклад, розробка портфоліо, спільні проєкти) та стратегіях розвитку soft skills на заняттях з англійської мови для спеціальних цілей, які можна впровадити в академічне середовище на національному рівні, щоб забезпечити студентів цими важливими навичками. Дослідження теоретично обґрунтоване та окреслює концептуальні рекомендації щодо модернізації української системи професійної підготовки відповідно до європейських стандартів.Item Overcoming Post-truth Challenges: Is journalism education successful in Ukraine?(Editorial Primmate SAS, 2022) Yevtushenko, O.; Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Садівничий, Володимир Олексійович; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Бондаренко, Олена Євгенівна; Bondarenko, Olena YevhenivnaThe article discusses the response efficiency of the journalism education system to the post-truth challenges. The aim of our research is to find out whether the higher education system of Ukraine is able to provide the media system with quality professional staff ready for political participation, responsibility and upholding democratic values in the conditions of post-truth and aggressive external information influence. The experiment covered three groups: journalism students with general professional training, journalism students, who additionally participated in fact-checking trainings and economics students, who did not study the basics of media literacy. The survey results and focus group discussion proved that the future journalists show greater confidence in their skills, but, in fact, they are not able to distinguish better truth, manipulation and lies than the future economists All three groups had vague ideas about these concepts and tend to trust statements that seem familiar and simple. Fact-checking trainings do not give students an advantage in identifying truth and lies in public statements. The results suggest an urgent need to find new system solutions on the part of higher education, the community of professionals to train future journalists ready to work in the post-truth conditions.Item Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy(Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie, 2023) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Ляшенко, Ирина Владимировна; Liashenko, Iryna VolodymyrivnaШвидкий розвиток і зміна ринку працевлаштування внаслідок поточних економічних метаморфоз вимагають високого рівня навичок і вмінь, щоб підготувати аспірантів до конкретних життєвих ситуацій. Система освіти має використовувати більш ефективні підходи для підвищення необхідних навичок для сучасних життєвих і робочих ситуацій. Дослідження спрямоване на визначення відповідних методів навчання та більш глибоких навичок мислення для розвитку конкретної трудової діяльності зі студентами. Академічна важливість дослідження полягає у розкритті нових зв’язків між навичками критичного мислення та дисциплінарною грамотністю в англійській мові спеціального вжитку в підготовці майбутніх фахівців з її практичним значенням для майбутнього застосування. Відповідна література допомогла синтезувати контекстуальний каркас структури дисциплінарної грамотності. Студентська група простежила та обґрунтувала навички критичного мислення як професійну складову у навчанні. Результати підтвердили концептуальну основу з критичним мисленням як ключовим компонентом дисциплінарної грамотності для майбутніх професіоналів. Критичне мислення, ключова навичка працевлаштування 21-го століття, намагається зробити професійний портрет випускника послідовним і ефективним, що може мати важливі наслідки для майбутньої освітньої політики.