Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
10 results
Search Results
Item Лінгвістичні механізми створення фейкових новин(International Scientific Unity, 2024) Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna; Денисюк, А.Фейкові новини стали одним із найбільших викликів для сучасного інформаційного суспільства, особливо в умовах інформаційної війни. Їхня основна мета – маніпулювати громадською думкою, впливати на суспільні та політичні процеси і підірвати довіру до офіційних джерел інформації.Item Специфіка дослідження воєнного дискурсу(Харків : ТОВ « Видавничий дім «Право», 2024) Пронь, О.Р.Аналіз воєнного дискурсу надає багатогранне розуміння того, як мова використовується для формування військової практики, політики та громадського сприйняття, пропонуючи уявлення про складну соціополітичну динаміку всередині та навколо військової сфери.Item Засоби вираження маніпулятивної взаємодії в медіатекстах(Міжнародний економічний інститут (Чехія), 2022) Горобець, М.Б.; Баранова, Світлана Володимирівна; Баранова, Светлана Владимировна; Baranova, Svitlana VolodymyrivnaСучасне суспільство живе в інформаційну еру, а думками мас та настроями цілих громад керують медіа. Більшість населення в розвинутих країнах перебувають у стані перманентного та постійного споживання інформації. Це дає нашій цивілізації можливість для неймовірно швидкого розвитку у мистецтві, гуманітарних та точних науках. Маючи доступ до глобальної мережі та безмежних просторів інформації прямо у себе в кишені, кожен індивід має змогу отримати найсвіжіші новини з усього світу. Проте, завдання виокремлення важливих даних, їх зберігання, аналіз та подача – це задача на яку не спроможний пересічний громадянин. Тому, це завдання на себе бере медіа. Зокрема, вони збирають та досліджують нові дані та надають прийнятного вигляду та форми інформації, щоб нічого не перешкоджало її споживанню. Медіа має безліч ресурсів та типів. Повідомлення може бути передане в аудіо- та відео- форматі чи як візуальне повідомлення. Проте, найбільш розповсюджена та впливова форма подання інформації у медіа – це текст. Це явище потребує вивчення, тому була започаткована наука медіалінгвістика, що досліджує питання тексту у ЗМІ детально. Медіатекст відрізняється від звичайного тексту тим, що інформаційне повідомлення подається через призму світосприйняття автора та його особистість. Сама мета медіатексту, це не лише вираження інформації шляхом мовлення, а ще й вплив та переконання. Єдиним способом вплинути на читача та переконати його у чомусь є маніпуляція, а у контексті медіатексту – лінгвістичні маніпуляції. Маніпуляція як явище розповсюджується на всі сфери життя сучасної людини. Без неї неможливе існування таких напрямів діяльності як маркетинг, політика, психологія, логістика, рекрутинг, дискурс та багато інших. У тексті маніпуляція має змогу виражати всі свої прояви: інформування, зараження, наслідування, переконання та навіювання, шляхом використання лінгвістичних засобів.Item Borrowings manipulative potential(Міжнародний гуманітарний університет, 2021) Ємельянова, Олена Валеріанівна; Емельянова, Елена Валериановна; Yemelianova, Olena ValerianivnaСтаття присвячена аналізу запозичень, що увійшли до української мови, з точки зору їх маніпулятивного потенціалу. Запозичення відносяться до одного з природних процесів зміни лексико-семантичної системи будь-якої мови. Матеріал дослідження свідчить, що процес запозичень іншомовних слів в українську мову є досить інтенсивним, перенасичуючи рідну мову. Використання запозичених з англійської мови слів та похідних від них гібридних утворень вийшло за межі професійних сфер спілкування або конкретного авторського стилю; вони набувають надзвичайної популярнисті в дискурсі засобів масової інформації. Англомовні запозичення є одними з лідерів, що увійшли до української мови та користуються популярністю в сучасних засобах масової інформації.Item Новітні запозичення в українській мові та їх маніпулятивний вплив(2021) Ємельянова, Олена Валеріанівна; Емельянова, Елена Валериановна; Yemelianova, Olena ValerianivnaДослідження присвячене аналізу запозичень, що увійшли до української мови, з точки зору їх маніпулятивного потенціалу.Item Ценностные приоритеты современной рекламы(РИО БГУ, 2012) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav VasylovychУ статті досліджено ціннісні пріоритети, що пропонуються суспільству сучасною рекламою. Проаналізовано феномен «одноразовість» як відображення змін, що відбуваються в сучасному глобалізованому суспільстві.Item Лексико-семантична складова політичних гасел США(ДВНЗ Криворізький національний університет, 2014) Сіробаба, Інна Павлівна; Cиробаба, Инна Павловна; Sirobaba, Inna PavlivnaСтаття присвячена лексичним та семантичним особливостям гасел у передвиборчому дискурсі США. Гасла як складова передвиборчого дискурсу залишаються потужним елементом впливу на свідомість адресата. Не зважаючи на свою лаконічність, вони здатні максимально точно донести інтенцію адресанта, чому сприяє добір лексичних одиниць. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35227Item Стратегія маніпуляції дискурсу фінансового прогнозу(ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Ємельянова, Олена Валеріанівна; Емельянова, Елена Валериановна; Yemelianova, Olena ValerianivnaItem Політичні маніпулятивні технології ЗМІ у передвиборчій агітації(Видавництво СумДУ, 2012) Заворотько, Т.Item Негативна інформація в ЗМІ: зупинка на вимогу(Видавництво СумДУ, 2010) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav VasylovychУ статті проаналізовано вплив інформації на сучасне суспільство. Розглянуто проблему переважання у ЗМІ негативної інформації. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12685