Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    The linguistic creativity of proverbs
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Овсянко, Олена Леонідівна; Ovsianko, Olena Leonidivna
    Прислів’я зазвичай тлумачаться як добре впізнавані, фіксовані текстові блоки з унікальним риторичним потенціалом. Прислів’я поєднують у собі риси лексеми, речення, словосполучення, тексту та цитати. Проте наукові розвідки засвідчують, що прислів’я є гнучкими, вони є частиною сучасної комунікації й використовуються у сучасному контексті та з новим значенням. Є багато способів термінологічно позначити явище варіювання прислів’їв, наприклад, антиприслів’я, зворотні прислів’я, креативні утворення, трансформовані прислів’я, сучасні прислів’я та нові прислів’я. Проведене дослідження також верифікує тезу того, що традиційні прислів’я мають тенденцію до різних варіацій, виступаючи інтегрованими конструкціями у статтях періодичних видань. Ми визначаємо прислів’я як комунікативні одиниці, невеликі тематичні тексти без заголовків, автономні мудрі сентенції, що відображають конденсацію народних спостережень. Тематика прислів’їв відображає різні сфери людського життя: здоров’я, природу, характер, родичів/сусідів, чиновників, начальників, народні сподівання, думки, закони, побутові звичаї. Це дослідження мало на меті дослідити лінгвістичну креативність прислів’їв, тож фокус нашої уваги був зосереджений на виявленні та класифікації їх структурних і семантичних змін. З цією метою проводилося формування корпусу ілюстративного матеріалу, який уміщує масив традиційних прислів’їв та їх трансформовані варіанти. Отримані результати підтвердили нашу гіпотезу про те, що прислів’я піддаються лінгвокреативності та часто з’являються в періодичних виданнях. Крім того, нами було схарактеризовано найчастіше уживані семантичні та структурні трансформації прислів’їв. Аналіз масиву даних засвідчив, що з точки зору структурних змін прислів’їв найбільш типовими є трансформації шляхом розширення традиційного прислів’я внаслідок додавання лексичних одиниць (75%) та розширення традиційного прислів’я за рахунок вставки лексичних одиниць (17%). Для порівняння, найменш поширеними виявилися випадки стягнення традиційного прислів’я шляхом скорочення (8%). Згідно з отриманими даними, найчастішою семантичною зміною в трансформованих прислів’ях є використання власної назви (23,5%), далі йде додавання семантичної групи або лексичних одиниць (19,8%), а потім – заперечення/ протиставлення (9,9%).
  • Item
    Розвиток креативності студентів-рекламістів на заняттях мовного спрямування
    (Сумський державний університет, 2017) Воропай, Свiтлана Валерiївна; Воропай, Светлана Валериевна; Voropai, Svitlana Valeriivna; Жидкова, Д.
    У статті розглядаються прийоми і завдання, направлені на розвиток креативності студентів-рекламістів на заняттях мовного спрямування. Особлива увага приділяється питанню генерування, сортування та розвитку ідей, а також технологіям креативного розвитку студентів-рекламістів.
  • Item
    Техніка колажування як засіб навчання англійської та німецької мов і формування творчої особистості школярів
    (Національний університет "Острозька академія", 2017) Кириченко, Олена Анатоліївна; Кириченко, Елена Анатольевна; Kyrychenko, Olena Anatoliivna; Подоляка, І.О.
    У статті докладно викладаються позиції основоположників ідеї колажу та колажування – німецьких методистів Б.-Д. Мюллера і М. Зікманна (80 – 90-ті рр. XX ст.). Доводиться, що в колажі можуть відображатися і зіставлятися різні культури, сходитися і співіснувати різні тексти – вербальні і невербальні. Дається визначення колажу як інформаційного продукту та підґрунтя розвитку творчості учнів. Наводяться конкретні приклади уроків англійської та німецької мов, що демонструють практичну реалізацію прийому колажування.
  • Item
    Феномен заздрості в сучасній рекламі
    (Сумський державний університет, 2012) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті проаналізовано використання феномену заздрості в сучасній рекламі. Запропоновано поняття «споживацький остракізм» як відображення поведінки споживачів та їх реакції на рекламні повідомлення.
  • Item
    Методы и стили воспитания креативной личности
    (Издательство СумГУ, 2012) Перфильева, Е.А.
  • Item
    Сновидения и творчество
    (Видавництво СумДУ, 2004) Кривопишина, Олена Анатоліївна; Кривопишина, Елена Анатольевна; Kryvopyshyna, Olena Anatoliivna
  • Item
    Психологічні проблеми навчання творчості
    (Видавництво СумДУ, 2006) Кривопишина, Олена Анатоліївна; Кривопишина, Елена Анатольевна; Kryvopyshyna, Olena Anatoliivna; Ковальська, В.
  • Item
    Мотивация креативности
    (Видавництво СумДУ, 2006) Кривопишина, Олена Анатоліївна; Кривопишина, Елена Анатольевна; Kryvopyshyna, Olena Anatoliivna; Мишенин, Я.А.
  • Item
    Сравнительный анализ влияния факторов микросреды на формирование интеллекта и креативности
    (Видавництво СумДУ, 2006) Кривопишина, Олена Анатоліївна; Кривопишина, Елена Анатольевна; Kryvopyshyna, Olena Anatoliivna; Доля, Л.С.