Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
2 results
Search Results
Item The power of sel in teaching a foreign language(Sumy State University, 2025) Kushnirova, P.; Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia VitaliivnaIn the modern world, knowledge and technical skills are no longer the only factors that define success. Social and emotional learning (SEL) has become a crucial component of personal development and effective education. SEL is the process through which individuals acquire and apply the knowledge, attitudes, and skills needed to understand and manage emotions, set and achieve goals, feel and show empathy for others, establish positive relationships, and make responsible decisions. Many researchers agree that emotional intelligence is as important as academic performance [1]. While SEL is often associated with general education, its value in foreign language teaching is profound and multi-dimensional. When applied in the context of foreign language instruction, SEL takes on a special role. Language learning is not purely cognitive – it is deeply emotional and social. Students often feel vulnerable when speaking in a new language. Fear of making mistakes, embarrassment, and anxiety can hinder participation. SEL helps create a supportive environment where students feel safe to take linguistic risks. By fostering self-awareness and emotional regulation, learners become more confident and resilient. They learn to manage frustration, stay motivated during challenges, and celebrate their progress.Item Серцем до дитини: концептуалізація змісту фахової підготовки вчителів іноземної мови з урахуванням теорії соціально-емоційного навчання(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Зайцева, Інна Олексіївна; Zaitseva, Inna OleksiivnaУ статті розглянуто проблему забезпечення психосоціальної підтримки учнів, яку можуть надати вчителі іноземної мови на уроці, та адаптації школярів до життя та навчання в Україні. У зв’язку з військовою агресію росії виникла необхідність готувати освітян, які здатні надавати таку підтримку школярам, мають знання про способи реагування дітей на стрес та психологічну травму, вплив цих чинників на їх поведінку та відношення до навчання, а також вміють застосовувати стратегії соціально-емоційного навчання під час проведення уроку іноземної мови. Тому мета даної статті полягає в обґрунтуванні необхідності інтеграції теоретичних та практичних аспектів соціально-емоційного навчання до фахового курсу методики навчання іноземних мов для підготовки майбутніх учителів. Проаналізовано тематичний модуль «Розуміння учнів та процесу учіння» типової програми з методики навчання англійської мови (освітнього ступень бакалавра), який присвячено ролі психологічних чинників під час навчання англійської мови, та в межах якого рекомендовано інтегрувати вивчення основ соціально-емоційного навчання. Охарактеризовано етапи створення навчальних програм для вивчення іноземної мови, роль психологічних чинників у ефективній організації зазначених етапів, а також рекомендації щодо варіювання характеристик моделей підготовки вчителів. Вказано, що етап оцінювання «об’єктивних» та «суб’єктивних» потреб учнів займає важливе місце серед етапів, яких необхідно дотримуватися під час створення навчального курсу. Оскільки зовнішні фактори, які впливають на організацію підготовки фахівців-освітян зазнали змін, необхідно їх враховувати під час оновлення змісту цієї підготовки. Розкрито сутність таких понять як базові принципи психосоціальної підтримки, компетентності та стратегії соціально-емоційного навчання. Наведено приклади завдань для розвитку компетенцій соціально-емоційного навчання на уроках англійської мови.