Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
34 results
Search Results
Item Локалізація Національного плану дій з виконання Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року: нормативно-правовий аспект(Сумський державний університет, 2023) Даценко, К.Забезпечення гендерної рівності – одна з Цілей сталого розвитку ООН. Реалізація Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» (далі – Резолюція 1325) в Україні належить до пріоритетів державної гендерної політики на сучасному етапі. За останні роки прогалини у нормативних документах щодо забезпечення гендерної рівності у сфері безпеки України скоротились у рази. За цей час було не лише напрацьовано, але й внесено зміни до другого Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року (далі – НПД). Актуальність внесення змін наприкінці 2022 році була очікувано обумовлена суттєвою зміною контексту, а саме – повномасштабним вторгненням росії в Україну. Але ще з самого початку, від затвердження першого НПД у 2016 році, поступово розпочалась його локалізація – процес перенесення та адаптації на локальний (регіональний) рівень. Першочергово це пов’язано з децентралізаційною реформою в Україні та означає відповідальність органів місцевого самоврядування за імплементацію НПД на рівні територіальних громад. Водночас, попри відповідність українських доктрин у галузі гендерної рівності зразкам країн ЄС, необхідно констатувати, що силові структури у всьому світі будучи переважно патріархатними, зумовлюють недостатнє залучення жінок до процесів миротворчості. Для ефективної локалізації НПД необхідним є узгодження нормативно-правової бази у питаннях децентралізації, гендерної рівності та безпеки. Мета розвідки – з’ясувати нормативно-правові передумови для локалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року в сучасних умовах України.Item Розширена ініціатива «Університет, дружній до сім’ї: досвід впровадження у Сумському державному університеті(Видавництво РА «Хорошие люди», 2014) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Боровик, Валентина Олександрівна; Боровик, Валентина Александровна; Borovyk, Valentyna Oleksandrivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Павленко, Ганна Володимирівна; Павленко, Анна Владимировна; Pavlenko, Hanna VolodymyrivnaУ навчальному посібнику «Розширена ініціатива «Університет, дружній до сім’ї: досвід впровадження у Сумському державному університеті» детально проаналізовані кроки по втіленню дружніх до сім’ї підходів у поєднанні їх наукової та практичної складових, а також базові принципи її впровадження. Особлива увага приділяється розробці комунікаційної структури ініціативи, налагодженню постійних зв’язків, комунікаційних каналів між зацікавленими сторонами, механізмів передачі інформації та зворотного зв’язку, зняттю комунікаційних бар’єрів, які створюють труднощі в сприйнятті та розумінні завдань, принципів ініціативи та переваг від її впровадження. Підкреслюється значення та описуються кроки по формуванню в університеті дружнього до дитини простору як умови для поєднання студентками навчання та материнства. На прикладі діяльності Центру підтримки сім’ї СумДУ аналізуються дружні до сім’ї підходи, що забезпечують досягнення реальної гендерної рівності, що є вирішальним для професійного зростання та забезпечення у майбутньому доступу жінок до гідної праці. Акцентується увага на важливості формування в університеті позитивної атмосфери, поширення дружніх до сім’ї принципів на всі рівні менеджменту і на всі форми роботи, а також на необхідності налагодження співпраці з громадськими об’єднаннями – профспілковими організаціями студентів та співробітників, студентським самоврядуванням, громадськими організаціями, які працюють у сфері підтримки сім’ї чи гендерних відносин, волонтерськими формуваннями тощо. Цей посібник адресований керівництву вишів, науковцям, широкому загалу. Здійснено Сумським державним університетом у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Офіційні партнери проекту – Міністерство освіти і науки України та Міністерство соціальної політики України.Item Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ)(Видавництво РА «Хорошие люди», 2013) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Купенко, Олена Володимирівна; Купенко, Елена Владимировна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena Mykolaivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Іванова, Тетяна Володимирівна; Иванова, Татьяна Владимировна; Ivanova, Tetiana VolodymyrivnaУ навчальному посібнику «Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ)» подані матеріали, що висвітлюють підходи до визначення гендерно відповідальної поведінки та особливостей її прояву у сучасному ВНЗ. Окрема увага приділяється аналізу можливостей та напрямів роботи ВНЗ з формування гендерно-чутливого середовища та гендерно-відповідальної поведінки. Висвітлюються досвід роботи окремих ВНЗ України у цьому напрямку. Цей посібник адресований представникам адміністрації вищих навчальних закладів, які працюють на різних рівнях прийняття рішень та роботи з молоддю, а також широкому викладацькому загалу, зокрема, науковцям, які вивчають гендерні аспекти суспільного життя. Матеріали будуть корисними студетам, журналістам та всім, хто цікавиться зазначеною проблематикою. Здійснено Сумським державним університетом у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Офіційні партнери проекту – Міністерство освіти і науки України та Міністерство соціальної політики України.Item Гендерний аудит діяльності вищих навчальних закладів(Fridrich Ebert Stiftung, 2016) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Давліканова, О.У збірці висвітлено теоретичні напрацювання та досвід проведення гендерного аудиту діяльності вищих навчальних закладів України, набутий в рамках спільної діяльності осередків - членів Всеукраїнської мережі осередків гендерної освіти ВНЗ.Item Зовнішня реклама в культурному просторі міста: пошук гендерної дискримінації в Одесі(Cумський державний університет, 2016) Грінченко, Я.С.; Постовік, П.Р.; Фесенко, Т.Г.Зовнішня реклама виступає невід’ємною частиною комунікативної системи суспільства і соціально-культурного середовища. Вона відображає соціально-економічну та комерційну активність міста, в свою чергу, суттєво пов’язана з культурними ідеалами, стереотипами, тобто, з усім тим, що певним чином формує суспільну поведінку. З метою організації якісного зовнішнього рекламного оформлення єдиної політики у сфері зовнішньої реклами в Одесі була розроблена Концепція розвитку зовнішньої реклами [2].Item Впровадження гендерних квот в Україні(Cумський державний університет, 2016) Гудіма, А.; Шарапова, Ю.У сучасному світі загальновизнаним є той факт, що рівний доступ жінок і чоловіків до ухвалення рішень на всіх рівнях державного управління і місцевого самоврядування гарантує більш рівномірне представлення інтересів різних соціальних груп. На жаль, в Україні рівень репрезентації жінок в органах влади є низьким. Так, згідно з даними Звіту з глобального гендерного розриву за 2015 рік, Україна посідає 67 місце серед 145 країн за величиною гендерного розриву. При цьому за гендерним розривом в освіті Україна обіймає 30 місце, економіці – 40, охороні здоров’я – 42, а в політиці – 107. Таким чином, будучи освіченою та економічно активною частиною населення, українські жінки не мають ані належного представництва, ані повноважень у політичній сфері [1].Item До питання гендерного підходу в освіті(Cумський державний університет, 2016) Терешко, В.Ю.; Яковишина, Т.В.Одним із шляхів реформування освіти з метою успішного інтегрування українського суспільства зі світовою спільнотою вбачаємо в створенні нового культурно-освітнього простору. Сучасна освітянська спільнота прагне відповідати європейським стандартам, формує морально зрілу, свідому, творчу особистість учнів, у зв’язку з чим багато досліджень звернено в бік знання особливостей взаємостосунків між чоловіками і жінками. Запорукою успіху реалізації положень євроінтеграції у сфері вищої освіти розглядаємо в синтезі класичної спадщини із сучасними досягненнями ґендерної педагогіки.Item Гендерно марковані одиниці у рекламних текстах(Cумський державний університет, 2016) Чуланова, Галина Валеріївна; Чуланова, Галина Валериевна; Chulanova, Halyna Valeriivna; Шевченко, С.В.Рекламний текст є основною частиною рекламного повідомлення. Він має прагматичний аспект, адже кінцева мета цього тексту – вплинути на адресата та спонукати його до дії. Саме задля реалізації цієї мети і використовуються різноманітні мовні засоби, серед яких є і гендерно марковані одиниці.Item Механізми інтеграції гендерно-чутливого підходу у соціологічні дослідження(Cумський державний університет, 2016) Харченко, О.І.За допомогою проведення соціологічних досліджень здійснюється не тільки аналіз існуючої реальності, але і її творення. Тому важливим кроком на шляху до гендерної рівності є інтеграція гендерно-чутливого підходу у дослідницькі практики.Item Роль перших жінок-лікарів у становленні медичної наукової мови(Cумський державний університет, 2016) Яременко, Людмила Миколаївна; Яременко, Людмила Николаевна; Yaremenko, Liudmyla Mykolaivna; Титаренко, Ю.В.Сьогодні амбітна і успішна жінка-професіонал, науковець, менеджер у медичній сфері є нормою життя, ґрунтовна освіта −невід’ємний чинник кар’єрного росту, задля цього представницям слабкої статі не треба долати суспільний опір, кидати виклик культурним традиціям, «міжпланетарним теоріям гендерних відмінностей». За понад сто років поспіль жінки-лікарі рівноправно формують сферу медичної наукової мови, наслідуючи В. А. Кашеварову-Руднєву, що першою на батьківщині у 1876 р. захистила дисертацію на ступінь доктора медицини.