Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
51 results
Search Results
Item The Role of Multimedia Presentations in the Formation of Professional-Communicative Competence of Students at the Initial Stage of Learning Ukrainian as a Foreign Language(Sumy State University, 2023) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Dzhuma, K.M.The mastery of the language of a profession, professional speech, is a crucial requirement for the professional training of specialists in any field. This task is particularly important and challenging for foreign students who need to develop skills in both the non-native Ukrainian language and the language specific to their chosen field. In the process of teaching Ukrainian as a foreign language at the initial stage students need to acquire the foundations of scientific speech style, with a focus on the profile of their future studies, as this is a necessary condition for their success in the education at the university.Item Difficulties of translating medical scientific texts by foreign students: problems and ways to overcome them(Sumy State University, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Khaldi, A.Z.Translation of medical scientific texts plays a pivotal role in disseminating research findings and facilitating global collaboration in the healthcare domain. However, foreign students encounter significant challenges when tasked with translating complex medical scientific texts due to linguistic, terminological, and cultural differences. This study aims to investigate the difficulties faced by foreign students during the translation process of medical scientific texts, providing insights into the specific areas that require attention and potential strategies to enhance their translation skills.Item Участь іноземних студентів у наукових конференціях: подолання мовних бар’єрів(Сумський державний університет, 2023) Зюмрют, А.У процесі навчання у вищій школі іноземним студентам необхідно вдосконалювати свої мовні навички, постійно підвищувати рівень володіння мовою навчання. Якщо на практичних або лекційних заняттях увагу іноземного студента закцентовано на засвоєнні навчального матеріалу, то для подолання мовного бар’єру і входження у соціокультурне освітнє середовище вищої школи, навіть протягом онлайн навчання, доречно залучати іноземну студентську молодь до участі у наукових заходах, наукових конференціях. «Згідно з положеннями Концепції мовної підготовки іноземців, навчання мови полягає в «забезпеченні комунікативних потреб у різних сферах спілкування: науковій (для отримання конкурентоспроможної підготовки за обраним фахом), суспільнополітичній і соціально-культурній (для належної адаптації та повноцінного орієнтування в новому середовищі, особистісного культурного розвитку), побутовій (для задоволення потреб повсякденного життя), а також для виховання гармонійної особистості, що здатна до міжкультурного діалогу». Метою дослідження є – окреслити основні поняття дослідження, визначити пріоритетні форми подолання мовних бар’єрів іноземних студентів (зокрема участь у наукових конференцій) з урахуванням положень соціокультурного підходу.Item The implementation of educational hub-laboratories in language teaching: Ukrainian and European experience(Sumy State University, 2023) Левенок, Інна Сергіївна; Левенок, Инна Сергеевна; Levenok, Inna SerhiivnaThe relevance of this research topic is determined by searching the most suitable possibilities for studying languages, Ukrainian as a foreign in particular, in educational centers, language clubs and hub-laboratories. Lifelong education stimulates cognitive activity, for international students it is definitely important to continue their study from any part of the world, so online hub-laboratories are helpful in it. The aim of the research is to analyze the implementation of educational hub-laboratories in teaching Ukrainian language on the ground of Ukrainian and European experience.Item Сучасні підходи до навчання іноземних студентів української мови(Сумський державний університет, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Сергхіні-Ідріссі, К.Інтеграція української системи освіти в європейський та світовий культурно-освітній простір призвела до збільшення чисельності іноземців, які роблять свій вибір на користь навчання в українських вищих навчальних закладах з метою отримання якісної професійної освіти. Відповідно зростає й попит на вивчення української мови. Іноземці бажають опанувати українську задля подальшого навчання, засвідчити свій рівень володіння мовою під час сертифікаційного іспиту в Україні чи в українських інституціях за кордоном й отримати сертифікат відповідного рівня. Мовна освіта покликана створити сприятливі умови для розвитку вторинної мовної особистості, яка володіє мовними засобами та має необхідні навички спілкування в усіх сферах україномовного середовища. Цього можна досягти за умов доцільно спрямованого процесу навчання студентів української мови як іноземної, зокрема через застосування пріоритетних підходів та ефективних методик. Отже, актуальність нашої розвідки зумовлена спробою визначити найбільш продуктивний аспект у мовній підготовці іноземних студентів у контексті наявних підходів до навчання, що найбільшою мірою забезпечить формування вторинної мовної особистості на заняттях української мови як іноземної.Item Особливості вивчення української мови як іноземної туркменськими студентами (типові граматичні помилки)(Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Бахабурова, А.Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної.Item European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students(Primedia eLaunch, 2022) Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna SerhiivnaУ розділі відображено європейські та українські наукові підходи, методичні основи професійної мовної підготовки іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Окреслено положення основних методичних підходів до формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей : особистісно-розвивального, системного, компетентнісного, комунікативного, соціокультурного та текстоцентрованого. Cхарактеризовано основні підходи, такі як: системний, комунікативний, соціокультурний, деонтологічний та інші.Item Етноорієнтована методика навчання у полікультурній групі(Сумський державний університет, 2021) Кхан, Аджмал; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaІнтеграція України у світовий освітній простір обумовлює народження якісно іншої освітньої ситуації в зв'язку з потребою суспільства у фахівцях, що сприймають в єдності все різноманіття світу. Інтеграція спрямована на досягнення нової якісної характеристики освітніх послуг, яка виражена поняттям «європейський вимір в освіті». В основі визначення «європейського виміру в освіті» знаходиться особистість того, хто навчається, урахування його культурних цінностей (демократія, права людини, свобода, рівність, моральність); навчання базується на принципах сучасної педагогічної діяльності (відкритість, толерантність, діалог). Інтернаціоналізація освіти актуалізувала питання толерантної взаємодії іноземних студентів, створення толерантного суспільства.Item Комунікативний театр як інноваційна технологія мовної підготовки освітніх мігрантів(Сумський державний університет, 2021) Балсак, Е.; Чернякова, Аліна Вікторівна; Чернякова, Алина Викторовна; Cherniakova, Alina ViktorinaІнноваційні технології є невід’ємною частиною сучасної освіти і водночас потужним рушієм оптимізації навчально-виховного процесу, засобом розвитку пізнавальної активності у процесі мовної підготовки іноземних студентів. Інноваційні технології формують цілу низку компетенцій у студентів, зокрема такі, як-от: комунікативні, соціокультурні, лінгвістичні, крос-культурні та фахово-зорієнтовані. Аналіз енциклопедичних джерел дав можливість висвітлити сутність поняття «інновації».Item Формування українознавчої компетенції іноземних студентів засобами УМІ(Сумський державний університет, 2021) Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna Ivanivna; Салма, МустафаАктуальність теми дослідження полягає у необхідності створення, удосконалення та впровадження навчально-методичного забезпечення для формування лінгвокраїнознавчої компетенції іноземних студентів, які навчаються в Україні, в нових освітніх умовах, при домінуванні віддалених форматів навчання. Метою розвідки є з’ясування методичних можливостей, засобів та ресурсів нового навчально-методичного посібника з української мови як іноземної, створеного на матеріалі історії України. Цим обумовлені завдання дослідження: стисло описати та проаналізувати методичні можливості та особливості посібника, обґрунтувати доцільність його використання у навчальному процесі для формування українознавчої компетенції студентів-інокомунікантів.