Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
6 results
Search Results
Item Cultivation of the Skills of Design Thinking via the Project-Based Method as a Component of the Dual Model of Learning(Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2020) Лебідь, Андрій Євгенійович; Лебедь, Андрей Евгеньевич; Lebid, Andrii Yevheniiovych; Shevchenko, N.A.This paper outlines some of the key changes to cultivating relevant capabilities, skills, and competencies that are expected of university graduates today. Transformation processes in this area are calling for the creation of a relevant system of workforce education and training, with a focus on optimizing the conditions for combining work and training. This issue could be resolved via a set of activities on developing special models of mutually beneficial relationships between educational institutions, employers, and stakeholders. Such activities will be aimed at ensuring the practical preparation of education seekers for independent professional activity and their social adaptation in work teams, proper regulatory-legal and organizational support, the conduct of testing, the conduct of research, the fine-tuning of such models, and the development of recommendations on the use of such models on a wider scale. The dual model of learning, currently regarded by many as quite successful, combines effective innovative techniques and methodologies, including those founded on the project-based method. Through the example of the experience of several Ukrainian universities, specifically Sumy State University, with respect to the conduct of project-based activity, the authors describe the role of this type of activity in fostering the skills of design thinking with a focus on streamlining the experience of engaging in project-based and research activity. The authors’ calculations using the Pearson correlation coefficient and the F-test helped establish that how many projects will be undertaken does not directly depend on the number of project groups.Item Із практики організації навчального процесу за кредитно-модульною системою при викладанні іноземної мови(Київський славістичний університет, 2008) Терлецька, Ірина Миколаївна; Терлецкая, Ирина Николаевна; Terletska, Iryna MykolaivnaСучасні вимоги ринку праці вимагають фундаментальної мовної підготовки та форм духовно розвинутої особистості, особливо за умов входження України у світовий інформаційний простір. перехід вищих навчальних закладів до кредитно-модульної системи навчання, й у час євроінтеграції нашої держави. Вища школа знаходиться нині у пошуках інтенсивних навчання іноземних мов і відповідно до цього впровадження ефективніших форм контролю. Враховуючи власний досвід викладання на кафедрі іноземних мов медичного інституту СумДУ хочемо відзначити що: - поділ курсу навчання на модулі значно активізує самостійну роботу студентів; - застосування модульних технологій значно підвищує освітню та виховну функції контролю знань студентів; - дана система організовує та спрямовує навчальну діяльність студентів, стимулює активнішого ставлення до занять, оскільки кінцевий результат помітний в кінці кожного. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27297Item Про необхідність надання додаткових освітніх послуг у процесі навчання іноземній мові професійного спілкування(Видавництво Національного авіаційного університету «НАУ-друк» -2010., 2010) Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna; Муліна, Наталія Ігорівна; Мулина, Наталия Игоревна; Mulina, Nataliia IhorivnaItem Самостійна робота учнів в евристичному навчанні(Видавництво СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2009) Усенко, Наталія Миколаївна; Усенко, Наталия Николаевна; Usenko, Nataliia MykolaivnaItem Організація самостійної роботи школярів на мотиваційно-цільовому та операційному етапах евристичної технології навчання(Видавництво СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2010) Усенко, Наталія Миколаївна; Усенко, Наталия Николаевна; Usenko, Nataliia MykolaivnaItem Структурні зміни в курсі "Релігієзнавства" як засіб підвищення ефективності його викладання(Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 2002) Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan PavlovychВ статті аналізуються питання подальшої теоретичної розробки курсу “Релігієзнавства” в руслі сучасних вимог, з’ясовуються суспільні фактори, які зумовлюють таку потребу.