Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
10 results
Search Results
Item Development of Students’ Research Activity During Studying at Higher Education Institutions(Applied Economics Studies, 2021) Bessarab, A.; Садівничий, Володимир Олексійович; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; lchenko, A.; Ripka, G.; Shaposhnikova, V.; Tainel, E.The study is devoted to the development of activities for the development of research activities of students in the learning process in universities. The authors analysed the essence of students' research activities, identified the main tasks of students' research activities and formed a hypothesis that the development of students' research activities in the process of studying at a university will be useful and will be reflected in the dynamics of their creative self-development if it is carried out within the framework of the research development program as a joint activity of a teacher and a student. The authors proposed a model for the development of research activities of students in the learning process, and empirically tested its effect, which confirmed the hypothesis. However, during the experimental phase, some limiting factors were identified.Item Current trends and current problems of training educational managers(ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС", 2021) Tsekhmister, Ya.; Malatsai, I.; Nechitailo, I.; Ємельянова, Олена Валеріанівна; Емельянова, Елена Валериановна; Yemelianova, Olena Valerianivna; Korol, O.; Statsenko, Н.Проаналізовано проблему професійної підготовки фахівців у сфері освітнього менеджменту. Виявлено, що поява зазначеної спеціальності зумовлена метаморфозами в суспільно-економічному житті та гострою конкуренцією між освітніми установами. З огляду на чисельність полівекторних наукових публікацій зазначена проблема актуальна і динамічна, відтак поле для її розкриття дає нові дослідницькі напрями. Огляд літератури дозволив окреслити такі ключові проблеми освітнього менеджменту: практична діяльність керівника, упровадження інновацій; процес підготовки фахівців; моніторинг ефективності та оцінка якості освітнього менеджменту. Через ознайомлення та аналіз із ними ми зробили спробу розкрити сучасні тенденції та актуальні проблеми підготовки менеджерів освіти. З’ясовано, що освітній менеджмент — міждисциплінарна категорія, котра перебуває на периферії теорії і практики освітньої галузі та економіки. І якщо в першому варіанті зв’язок очевидний, то у другому — на перший погляд, латентний, проте саме суспільно-економічні процеси детермінують діяльність керівника, завдання якого полягає у вивченні тенденцій ринку праці та побудові ефективної стратегії загального розвитку закладу освіти. Актуальним питанням є висвітлення базових для керівника особистісних якостей, психологічних характеристик і практичних умінь. Так, чільне місце займає вивчення когнітивної сфери, творчого потенціалу та готовності до інноваційної діяльності. Злободенною залишається і проблема організації освітнього процесу. Зокрема, компетентнісного підходу і розкриття творчих можливостей студентів як ресурсу для майбутньої професійної діяльності. Глибше розуміння професійної підготовки забезпечив фрагментарний аналіз окремих аспектів діяльності закладів вищої освіти в Україні, Великій Британії та Сполучених Штатах Америки (по одному закладу із кожного регіону). Установлено, що загальні тенденції підготовки аналогічні, проте європейські ЗВО акцентують увагу на міжнародній академічній мобільності; США — на практичній компоненті; України — теоретичній базі. На основі вищезазначеного матеріалу ми розробили ієрархічну модель факторів-детермінантів освітнього процесу підготовки освітніх менеджерів. Визначили, що їхній вплив, залежно від масштабності дії — лише на освіту чи на суспільство в цілому, може бути явний або латентний. Така модель дає чітке уявлення про місце освітнього менеджменту в суспільному житті. Перспективи дальших досліджень убачаємо в розробленні конкретних рекомендацій, що стосуються розв’язання актуальних проблем підготовки менеджерів освіти.Item Informatization of physical education in Ukraine(Sumy State University, 2017) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana RobertivnaModernisation of higher physical education is being carried out through the introduction of new quality content, forms, methods of training, development of professionally significant qualities of a future specialist and meeting the requirements of modern informational society. Informatization of higher physical education is a factor that contributes a lot to the quality of training.Item Гендерний аудит діяльності вищих навчальних закладів(Fridrich Ebert Stiftung, 2016) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Давліканова, О.У збірці висвітлено теоретичні напрацювання та досвід проведення гендерного аудиту діяльності вищих навчальних закладів України, набутий в рамках спільної діяльності осередків - членів Всеукраїнської мережі осередків гендерної освіти ВНЗ.Item Coach-athletes communication at higher educational establishment(Sumy State University, 2016) Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana RobertivnaThe current level of world achievements in sport is immeasurably increased because of the great importance to train highly qualified trainers who are capable to improve the system of training of athletes with high skills, to introduce new tools and techniques in the training process and to use special equipment and devices for the control of training of athletes. It is extremely important for a coach to apply his physical development and possibilities for the improvement of functional capacity and predict athletic performance of a sportsman.Item До питання гендерного підходу в освіті(Cумський державний університет, 2016) Терешко, В.Ю.; Яковишина, Т.В.Одним із шляхів реформування освіти з метою успішного інтегрування українського суспільства зі світовою спільнотою вбачаємо в створенні нового культурно-освітнього простору. Сучасна освітянська спільнота прагне відповідати європейським стандартам, формує морально зрілу, свідому, творчу особистість учнів, у зв’язку з чим багато досліджень звернено в бік знання особливостей взаємостосунків між чоловіками і жінками. Запорукою успіху реалізації положень євроінтеграції у сфері вищої освіти розглядаємо в синтезі класичної спадщини із сучасними досягненнями ґендерної педагогіки.Item Гендер у комунікативному просторі вищого навчального закладу(Cумський державний університет, 2016) Ситникова, Ю.В.Сьогоденна тенденція, спрямована на загальне переформатовування суспільних відносин, перегляд його патріархальних настанов та зміни їх на егалітарні, зумовлює постійний науковий та громадський інтерес до гендерної проблематики. Такі зміни у суспільному житті відбуваються неоднорідно, результати неоднозначні та зустрічають труднощі на своєму шляху. В чому полягає причина і як можна їх уникнути, або зменшити негативний вплив на молоду особистість? Розглянемо деякі шляхи та можливості їх вирішення в процесі формування гендерно-сприятливого, або гендерного-свідомого, комутативного простору в вищому навчальному закладі.Item Толерантность как необходимая составляющая реформации высшей школы(Сумский государственный университет, 2016) Николенко, Д.Н.; Волков, К.О.; Коробкина, Т.В.Евроинтеграционные процессы и демократизация общества неизбежно сказались на условиях развития современного этапа украинского общества и принесла существенные изменения во все стороны жизни нашей страны и обусловила необходимость реформации деятельности всех общественных структур. Система высшего образования не стала исключением, и процесс внедрения гендерного аспекта во все сферы учебного процесса становится неизбежным [1].Item Гендерне виховання в контексті формування соціального медіа-концепту молодіжного середовища ВНЗ(Cумський державний університет, 2016) Любивий, В.А.Світоглядний підхід в теорії гендеру вказує на взаємозв’язок між зусиллями в сфері гендерного виховання, ревнем сформованості гендерною культури і ймовірністю досягнення мети сталого суспільства, в якому функціонує система соціального партнерства (громадськість, бізнес, влада) задля успішного розвитку. Сучасний університет розглядається як активний суб’єкт соціального партнерства не лише з огляду на академічний науково-освітній компонент (вплив освітнього середовища на громаду, територію), а й як цілеспрямований високоосвічений колектив (освітня громада), здатний на генерування соціально важливих ідей (пріоритетність гендерної культури зокрема), готовий забезпечувати їх реалізацію і брати відповідальність за наслідки.Item Гендерний аудит ВНЗ як інструмент реалізації політики рівних прав та можливостей жінок та чоловіків в освітній сфері(Cумський державний університет, 2016) Голованова, Т.П.Питання забезпечення рівними можливостями чоловіків та жінок визначають як важливе 44% опитаних представників ЗНУ. При цьому значний внесок у такий достатньо високий показник роблять саме жінки, адже для них рівень важливості питання підіймається до 55%, в той час як лише кожен п’ятий чоловік має аналогічну думку. Перспективи роботи ми бачимо у продовженні участі у діяльності Всеукраїнської мережі осередків гендерної освіти вищих навчальних закладів. Для просування ідеї гендерного аудиту необхідна активна участь співробітників, викладачів, студентів на всіх етапах аудита. Тому необхідно розробити механізми, які зможуть забезпечити підтримку такої участі.