Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34326

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Особенности обработки различных типов внутренних резьб мерным инструментом
    (Сумский государственный университет, 2016) Нешта, Анна Олександрівна; Нешта, Анна Александровна; Neshta, Anna Oleksandrivna; Криворучко, Дмитро Володимирович; Криворучко, Дмитрий Владимирович; Kryvoruchko, Dmytro Volodymyrovych
    На основании анализа последних исследований были выявлены недостатки существующих методов формообразования внутренних резьб, реализуемых различными способами обработки. Способ обработки круглой резьбы мерным инструментом показал высокую производительность по сравнению с известными способами. Дальнейшие исследования его возможного применения при обработке других типов резьб являются актуальной задачей, для реализации которой необходимо определить диаметр инструмента и параметры траектории его движения. Графическим способом определены реальные профили поперечных сечений. Аналитическим способом получены математические зависимости, связывающие шаг и форму профиля резьб с размерами инструмента и параметрами настройки оборудования. Определены номинальные диаметры мерного инструмента и радиусы спиральной траектории его движения для метрической, дюймовой и круглой резьб. Получены коэффициенты регрессии, характеризующие степень влияния внутреннего диаметра и шаг резьбы на диаметр мерной фрезы.
  • Item
    Стенд для исследования процесса точения с высокими частотами вращения шпинделя
    (Сумский государственный университет, 2014) Криворучко, Дмитро Володимирович; Криворучко, Дмитрий Владимирович; Kryvoruchko, Dmytro Volodymyrovych; Шаповал, Ю.В.
    В данной статье рассмотрены актуальные направления исследований ученых в области конструирования станков с высокоскоростными шпинделями. Основными направлениями работ являются статические, динамические, тепловые и вибрационные характеристики шпинделей. Множество исследований, направленных на изучение поведения точного, высокоскоростного оборудования, свидетельствует о том, что нельзя увеличить производительность обработки деталей резанием простым увеличением частоты вращения инструмента или детали. Возникают новые явления, не проявившееся ранее при невысоких скоростях вращения, требующие к себе особого внимания. Поскольку в процессе обработки участвует не только шпиндельный узел, но и все узлы станка, нужны более широкие исследования всей технологической системы. Для более детального изучения процесса точения с высокими частотами вращения детали разработан и изготовлен авторами стенд. Исследованы параметры точности, жесткости, собственных частот колебаний. На основании этого выполнен анализ характеристик стенда. Это дает возможность непосредственно измерять все интересующие параметры процесса с помощью установленных измерительных систем.
  • Item
    Интегрированная технология изготовления зубчатых колес из волокнистых полимерных композиционных материалов
    (Сумский государственный университет, 2014) Осадчий, Ігор Олегович; Осадчий, Игорь Олегович; Osadchyi, Ihor Olehovych; Криворучко, Дмитро Володимирович; Криворучко, Дмитрий Владимирович; Kryvoruchko, Dmytro Volodymyrovych; Родин, И.С.
    Зубчасті передачі є невід'ємною частиною багатьох механізмів і машин. Поява нових композиційних матеріалів дає поштовх збільшенню навантажувальної здатності зубчастих передач і зниженню їх маси. Метою цієї роботи є розробка інтегрованої технології виготовлення зубчастих коліс (ЗК) із застосуванням волокнистих полімерних композиційних матеріалів (ВПКМ). Аналіз літератури виявив тільки окремі розрізнені дослідження в цій області, які присвячені розробці способів підвищення працездатності ЗК. Технологічна спадковість при виготовленні зубчастих коліс з ВПКМ значно сильніше і тому вплив етапів технологічного процесу має бути обов'язково прийнято до уваги при його проектуванні. Це дозволить при оптимізації схеми укладки армуючих волокон врахувати не тільки необхідність забезпечення їх орієнтації в напрямку найбільших навантажень, але і мінімізувати їх пошкодження при подальшій обробці різанням у разі отримання коліс високого ступеня точності. У роботі показано, що навантажувальна здатність ЗК, виконаних з вуглепластика, знаходиться на рівні навантажувальної здатності ЗК з інших неметалічних матеріалів, проте тільки у вуглепластикових ЗК є великий резерв підвищення навантажувальної здатності за рахунок оптимізації схеми уклади волокон і технології їх виготовлення, який ще не вичерпаний.
  • Item
    Комп’ютерний аналіз напружено-деформованого стану робочого колеса відцентрового компресора
    (Сумський державний університет, 2014) Нішта, Б.В.; Криворучко, Дмитро Володимирович; Криворучко, Дмитрий Владимирович; Kryvoruchko, Dmytro Volodymyrovych; Бурняшев, А.В.
    Робочі колеса представляють собою осесиметричні деталі, іноді досить складної форми, навантаженні головним чином відцентровими силами. Колеса є високонавантаженими деталями, часто працюють довгий час, сумарні напруження в них можуть бути настільки великі, що при аналізі умов їх міцності необхідно враховувати повзучість. Разом з цим колеса - це найбільш відповідальні деталі машини, і збереження їх міцності повинно бути гарантованим з повною надійністю. Сказаним і визначаються особливі труднощі та відповідальність розрахунків міцності робочих коліс компресорів. В даній роботі розглядається робоче колесо відцентрового компресора. Метою роботи було чисельно оцінити вплив потоку газу і дію відцентрових сил на напружено-деформований стан колеса відцентрового компресора за допомогою чисельного моделювання в програмному комплексі ANSYS. Розв'язувалася задача про потік газу в проточній частині колеса компресора, розраховано напружено - деформований стан колеса враховуючи натяги, дію відцентрових сил і потік газу. В роботі представлені результати досліджень впливу потоку газу і дії відцентрових сил на напружено- деформований стан колеса відцентрового компресора. З результату дослідження видно, що врахування потоку газу приводить до суттєвого збільшення напружень, а вони можуть перевищити максимально-допустимі напруження