Health Economics and Management Review

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80820

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Forming Trust in the Medical System Through Marketing Activities of Medical Institutions of Certain Territories
    (Sumy State University, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Jasnikowski, A.; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Koroshchenko, V.; Savchenko, I.
    Особливістю суспільного розвитку в сучасному житті є розвиток ролі знань та інформації в суспільстві, в інтенсивному просуванні інформаційних технологій, у формуванні нових якісних форм інформаційної взаємодії людей. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення досліджуваної проблеми засвідчила, що соціальні відносини між лікарем і пацієнтом будуються на основі практичної взаємної довіри. Чим краще спілкування між ними, тим кращий результат. Це позитивно впливає на задоволеність пацієнта якістю наданої медичної допомоги і, в свою чергу, підвищує репутацію та лояльність до медичного закладу. Об’єктом дослідження є причини недовіри пацієнтів лікарям державних органів та медичній системі України в цілому. Предметом є інформаційно-маркетингова діяльність у державних медичних закладах з метою підвищення рівня довіри. Цільова аудиторія – пацієнти та керівники державних медичних закладів. Мета – надання рекомендацій керівництву медичних закладів щодо інформаційної діяльності для формування довіри до медичної системи. Для досягнення поставлених цілей використовувалися такі методи дослідження: порівняльний, аналітичний, статистичний, анкетний метод. Інформаційною базою дослідження є аналіз результатів дослідження; аналіз нормативної бази, аналіз наукової літератури, матеріалів науково-практичних конференцій, статистичних довідників та Інтернет-ресурсів. Інформаційною базою польового кількісного дослідження є анкетне опитування населення у соціальних мережах та державних лікарнях. У лютому 2021 року було проведено представницьке опитування щодо ставлення населення до державних медичних закладів серед населення Сумської області. В опитуванні взяли участь 203 респонденти: 117 (58%) жінок і 86 (42%) чоловіків. Люди відповідали на запитання про оцінку довіри та стану медичної системи, причини вибору державного чи приватного закладу, критерії, які враховуються при виборі сімейного лікаря та канали спілкування пацієнта з лікарем. Аналізуючи нормативно-правову базу щодо інформатизації в галузі медицини в Україні, виявлено, що актуальною проблемою є погана система організації та надання інформації. За даними опитування, 68,5% населення не довіряють медичній системі України та оцінюють стан медицини як задовільний. Але рівень довіри в цілому покращується. На жаль, інформаційно-комунікаційній політиці в Україні приділяється мало уваги. Працівники медичних закладів не зацікавлені розвиватися та йти в ногу з інноваціями. Лише 37% респондентів використовують альтернативні способи спілкування з лікарем (інтернет, телефон). Більшість респондентів зазначили, що необхідно покращити комунікацію між лікарями та пацієнтами. Для медичних працівників розроблено рекомендації щодо покращення комунікації на основі маркетингу з пацієнтами та підвищення інформаційної грамотності фахівців. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для управління закладів охорони здоров’я окремих територій, для сімейних лікарів, які ведуть безпосередньо комунікацію із пацієнтами та для інших органів та їх представників, що займаються у сфері медичної системи та є відповідальними за інформаційну та комунікаційну складову взаємодії із споживачами.