Образ

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67311

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Реклама алкогольної продукції і пияцтво: протистояння (за матеріалами преси початку ХХ століття)
    (Сумський державний університет, 2021) Сидоренко, Н.
    Мета дослідження – визначити основні рекламні стратегії популяризації алкогольної продукції на сторінках преси Наддніпрянщини початку ХХ ст. Об’єктом стали масова та спеціалізована періодика, що популяризувала пиво, вино, горілку, настоянки, коньяки тощо. Серед таких видань – часописи Волині, Київщини, Херсонщини, Таврії, Слобожанщини, Чернігівщини. Основні методи дослідження – історичний, логічний і порівняльний, що дали змогу реставрувати деякі факти минулого; вибірковий моніторинг преси тих губерній, де друкувалася реклама алкогольної промисловості й матеріали з застереженнями проти п’янства й алкоголізму. Преса використовувала різні види реклами – текстової й художньо-візуальної, засоби мовної привабливості й досконалого поліграфічного оформлення, часто подавала такі оголошення на перших сторінках.
  • Item
    Боротьба проти надмірного споживання алкоголю (за матеріалами преси Наддніпрянщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.)
    (Сумський державний університет, 2022) Сидоренко, Н.
    Мета цього дослідження – визначити основну тематику публікацій, що відображали процеси протверезіння суспільства наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Об’єктом дослідження обрано пресу кількох груп періодики: маcову, духовно-релігійну, спеціалізовану (медичну, наукову, виробничо-практичну, антиалкогольну), що висвітлювали питання виробництва спиртних напоїв та протидії алкоголізму. Серед методів дослідження – моніторинг масиву періодики більшості губерній Наддніпрянщини кінця ХІХ – початку ХХ ст., методи класифікації, історичний, логічний, описовий, узагальнення. З’ясовано, що відповідно до призначення періодичних видань дискусія велася здебільшого у двох напрямках: 1) відстоювання культури виноградарства й хмелю, піднесення виноградно-винної та пивної промисловості, боротьба з фальсифікацією напоїв; заперечення не самого алкоголю, а алкоголізму; 2) охорона народного здоров’я, застосування на всіх рівнях заходів щодо подолання пияцтва й алкоголізму, що загрожують життю й добробуту народів багатьох країн.
  • Item
    Співробітництво Лесі Українки в українській пресі (1905–1907 рр.)
    (Сумський державний університет, 2021) Сидоренко, Н.; Сидоренко, О.
    Мета дослідження – визначити на основі архівних документів та епістолярної спадщини Лесі Українки обставини її співробітництва в пресі Російської імперії періоду 1905–1907 рр., коли зароджувалися українські газети й журнали на Наддніпрянщині та в інших містах країни. Об’єктом вивчення обрано пресу (проектовані періодичні видання й ті, що вийшли в світ у зазначений час), де друкувалися здебільшого художні твори письменниці. До аналізу залучено архівні матеріали, пов’язані з проектами та програмами української преси початку ХХ ст. і творчою діяльністю Лесі Українки. Серед методів дослідження – біографічний, аналогія, порівняння, узагальнення та ін. З’ясовано, що впродовж 1905–1907 рр. Леся Українка активно цікавилася новою українською періодикою, опублікувала низку творів (оповідання, поезії, переспіви, переклади) в українських чи проукраїнських журналах, що друкувались в Одесі, Києві, Петербурзі, Москві, Полтаві; згодилася долучитися до газети "Праця" й дитячого журналу "Зірка", що так і не вийшли в світ.
  • Item
    Українська тематика на сторінках одеської газети "Пчелка" (1881)
    (Сумський державний університет, 2020) Сидоренко, Н.; Дубецька, О.
    Мета дослідження – визначити змістові характеристики матеріалів на українську тематику в контексті публікацій газети "Пчелка" (Одеса, 1881), яку обрано об’єктом дослідження. Пізнавально-освітнє наповнення місцевого видання (демократизація життя у Європі та Росії, особливості жіночої освіти наприкінці ХІХ ст., твори художнього призначення) було сприятливим підгрунтям для публікації матеріалів української тематики. Виявлено сім публікацій (автори – К-вич, С. Е., О. Андрієвський), в яких відстоювалася самобутність української мови та літератури (постаті Т. Шевченка, І. Нечуя-Левицького), наголошувалося на необхідності зняття заборон на впровадження рідної мови в освіті, діловодстві, духовному житті.
  • Item
    Безкомпромісність патріотки-громадянки Олександри Чернової-Животко
    (Сумський державний університет, 2020) Сидоренко, Н.; Дубецька, О.
    У статті розглядається публіцистична діяльність Олександри Чернової-Животко в еміграції, з’ясовується тематика її публікацій в українських часописах Польщі, США, Канади та інших країн. Об’єктом дослідження обрано передусім місячник "Вільна Україна" (Детройт; Нью-Йорк, США, 1954–1972) та деякі інші періодичні видання. Використано методи моніторингу, прескліпінгу, порівняння й узагальнення. Як активна авторка журналу "Вільна Україна" публіцистка здебільшого подавала публікації, пов’язані зі світовим чи українським жіночим рухом, досягненнями українських жінок на політичній, літературній, громадській ниві.
  • Item
    "Многозначність" постаті Пантелеймона Куліша в оцінці Української еміграції
    (Сумський державний університет, 2019) Сидоренко, Н.
    У статті визначаються основні характеристики П. Куліша представниками української еміграції у ХХ ст., основна увага зосереджується на аспектах неординарної особистості в українській культурі та історії. Об’єктом дослідження обрано літературно-критичні й публіцистичні статті, а також листування окремих представників української інтелектуальної еміграції (зокрема Є. Маланюка, І. Качуровського, А. Животка, Ю. Косача, Ю. Шевельова), які звертались у своїх працях до імені та творчості П. Куліша. Методи аналізу, індукції та дедукції, зіставлення, синтезу й узагальнення дали змогу виокремити риси П. Куліша – творця нації, державотворця, істинного європейця, унікальної особистості.
  • Item
    Гендерні виміри "життєвих історій" в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Сидоренко, Н.
    Аналізуються газети та журнали України, присвячені історіям життя, визначаються їхні гендерні виміри (авторство, герої публікацій, основні сюжети). До такої періодики належать: «Истории из жизни», «Женские истории», «Успехи и поражения», «Невыдуманные истории», «Неймовірні історії життя», «Сімейні життєві історії» та ін. Спостереження, аналіз та уза- гальнення дозволили окреслити типологічні риси зазначеної періодики; метод контент-аналізу залучено при визначенні авторів чи головних персонажів публікацій. З’ясовано, що історіям жит- тя присвячується здебільшого газета обсягом 28 сторінок; щономера публікується приблизно 12 оповідей, із них від жінок і про жінок – 8, за підписами чоловіків і про їхні долі – близько 4. Сер- дечна прихильність і зрада, приязнь і недовіра, спорідненість інтересів і відчуженість, ревнощі та страждання, романтика і фатальність – ціла палітра емоційного та психологічного життя людини втілюється в більшості «історій».
  • Item
    Українськомовне радіо в майбутньому: реакції на виклики часу
    (Сумський державний університет, 2019) Сидоренко, Н.
    Монографія «Українськомовне радіо у світовому медіапросторі», підготовлена Т. С. Гиріною, є актуальним та своєчасним дослідженням. Системність розвідки та логіка викладу її ходу автором зумовлюють конструювання панорамного бачення глобального українськомовного радіо, яке дослідниця подає в комплексі материкових радіостанцій (національних, регіональних/місцевих, суспільних, інтернет), радіопроектів мовами національних меншин в Україні, українських редакцій міжнародних радіостанцій та українськомовних радіопроектів у різних країнах світу.
  • Item
    Українська жінка на сторінках глянсового журналу
    (Сумський державний університет, 2018) Сидоренко, Н.
    У статті простежуються основні риси портрету української жінки на сторінках глянсової преси в Україні, передусім жіночої ("Женский журнал New", "Apriori", "Chercher la femme", "Magic Woman", "Woman magazine", "Nova" та ін.). Метод моніторингу дав можливість відібрати й проаналізувати сегмент глянсових видань, зосередивши увагу на періодиці для жінок. Метод контент-аналізу залучено при визначенні основних понять-номінацій для характеристики жінок на шпальтах українського глянсу. Спостереження, аналіз та узагальнення дозволили окреслити основні риси жіночого портрету в глянсовому журналі сьогодення. На жаль, національні коди, зокрема ментально-ідентифікаційний та комунікативний часто залишаються поза практикою функціонування зазначеного типу преси. Портрет української жінки обумовлюється кількома штрихами: це успішна, достатньо популярна й публічна особистість, якій притаманні такі риси: "красива, щаслива, кохана, успішна і самореалізована".
  • Item
    Сатирично-гумористична преса Одеси кінця ХІХ століття
    (Сумський державний університет, 2018) Сидоренко, Н.
    Мета дослідження – окреслити основні характеристики сатирично-гумористичної преси Одеси кінця ХІХ ст. (з’ясувати умови виходу в світ видань, простежити творчу біографію редакторів-видавців, визначити жанрові та змістові особливості публікацій). Об’єкт – сатиричногумористичні збірники, 16 однотипних видань, що досі не були введені в науковий обіг. При дослідженні змісту, обставин та умов виходу в світ обраних об’єктів, з’ясуванні особистостей праці редактора-видавця й авторів використовувалися такі методи, як довідково-бібліографічний, біографічно-описовий, проблемно-тематичний, жанровий. Знайдено й описано 16 сатирично-гумористичних збірників (Одеса, 1876–1896). Досліджено літературну, редакційно-видавничу діяльність п’яти із 12 ініціаторів обраної для аналізу преси (М. Ліновський, М. Фрейденберг, Л. Корнман, Ю. Сандомирський, А. Рабинович); розширено спектр їхньої журналістської праці, внесено деякі уточнення в біографічні дані.