Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
Search Results
Item Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations(Sumy State University, 2016) Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Bilenko, V.O.The article analyses how the leading European countries pursue the policies of bike promotion as a priority type of transport, improve the bicycle infrastructure, establish and expand bike rental networks in big and in small (mostly, campuses) cities. It was proposed to consider bicycle transport as an object of ecological marketing and innovation activity of the individual transportation. This article has classified the obstacles of bike usage as a type of transport in Ukraine: low level of awareness, social prejudgment, miscomprehension of bikes use advantages. Necessity to attract students’ to make surveys and communicational events for the bicycle transport implementation in Ukraine was proved.Item The international and national university rankings as an constituent of university`s competitiveness(Sumy State University, 2016) Шипуліна, Юлія Сергіївна; Шипулина, Юлия Сергеевна; Shypulina, Yuliia Serhiivna; Грищенко, Олена Федорівна; Грищенко, Елена Федоровна; Hryshchenko, Olena Fedorivna; Bilenko, V.O.Роль вищої освіти в сучасному світі зростає, як і необхідність оцінювання її якості. Останнім часом набувають популярності національні та міжнародні рейтинги вищих навчальних закладів (ВНЗ), які повинні продемонструвати рівень якості освіти у ВНЗ по всьому світу. У статті визначено основні історичні, соціальні та економічні причини та передумови появи рейтингів університетів, розглянуто сутність університету-дослідницького центру, як об’єкта дослідження університетських рейтингів, розроблено та вдосконалено класифікацію міжнародних та національних рейтингів за різними класифікаційними ознаками. У роботі проведено порівняльну характеристику критеріїв оцінювання цих рейтингів. На основі опитування досліджено важливість участі ВНЗ у міжнародних рейтингах з боку споживачів освітніх послуг та сформульовано основні переваги від участі ВНЗ у рейтингах університетів.