Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 608
  • Item
    Просторовий аналіз відтворення лісоресурсного потенціалу: еколого-економічний аспект
    (Сумський державний університет, 2018) Ярова, Інесса Євгенівна; Яровая, Инесса Евгеньевна; Yarova, Inessa Yevhenivna; Мішеніна, Наталя Вікторівна; Мишенина, Наталия Викторовна; Mishenina, Natalia Viktorivna; Пізняк, Тетяна Іванівна; Пизняк, Татьяна Ивановна; Pizniak, Tetiana Ivanivna
    У статті визначено актуальність застосування просторового аналізу для процесів відтворення лісоресурсного потенціалу у контексті принципів сталого просторового розвитку. Обґрунтовано поняття оптимального лісоресурсного потенціалу у взаємозв’язку з особливостями формування оптимальної лісистості території. Сформовано систему показників взаємозв’язку соціо-екологоекономічних характеристик лісового потенціалу з основними підсистемами національного (регіонального) госоподарського простору. В рамках розробки та реалізації цільових програм відтворення лісових ресурсів на основі принципів проектного управління обґрунтовано застосування показників - приріст площі заліснення в розрахунку на один відсоток підвищення лісистості та витартоємності одного відсотка підвищення лісистості.
  • Item
    Застосування акселератору сталого розвитку у форсайті національного добробуту України
    (Сумський державний університет, 2018) Глущенко, О.В.
    У статті обґрунтовано необхідність здійснення форсайту національного добробуту та запропоновано методологічний підхід до спадного та висхідного форсайт-прогнозування змін у фінансовій архітектоніці національного добробуту шляхом застосування інструментів акселератору сталого розвитку, що дає змогу якісно покращити рівень визначення перспектив розвитку систем зі складною логікою функціонування та ієрархічною побудовою.
  • Item
    Екологія інформації як один з пріоритетів сучасної державної інформаційної політики
    (Сумський державний університет, 2018) Твердохліб, О.С.
    Стаття присвячена дослідженню поняття екології інформації як одного з пріоритетів державної інформаційної політики, яка на сьогодні є складно структурованим та багатоаспектним напрямом публічної політики України. На підставі проведеного дослідження сформовано загальне бачення цього феномена як міждисциплінарного підходу щодо специфіки впливу інформації на соціальні системи та соціальні інститути в сучасних умовах розвитку суспільства. Автором доведено важливість та нагальність запровадження відповідних заходів, а також наголошено на недостатності напрацювань в цьому напрямку у вітчизняному науковому дискурсі. Охарактеризовано підходи зарубіжних дослідників до розуміння й трактування цього явища, а також зазначено перспективні напрями упровадження елементів екології інформації в сучасну практику державного управління України.
  • Item
    Криза як каталізатор розвитку інноваційного підприємництва України
    (Сумський державний університет, 2018) Єлісєєва, Л.В.
    У статті досліджується взаємозв'язок економічної кризи, суспільної довіри та процесів формування національного інноваційного підприємництва. Досліджено, що розвиток цифрової економіки, Інтернеттехнологій спричинили появу шерінгових компаній як інноваційних підприємств нового типу. Встановлено, що підприємницькі структури економіки спільного споживання в Україні мають суттєві відмінності від зарубіжних аналогів.
  • Item
    Випереджальний аналіз факторів ризику розвитку промислових підприємств
    (Сумський державний університет, 2018) Шандова, Н.В.
    У статті виділено основні фактори, що сприяють зменшенню обсягів виробництва промислової продукції, та створюють підвищений рівень ризику розвитку машинобудівних підприємств. Запропоновано превентивний підхід у вигляді випереджального аналізу факторів ризику розвитку промислових підприємств.
  • Item
    Особливості сучасної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності підприємств
    (Сумський державний університет, 2018) Прокопенко, Ольга Володимирівна; Прокопенко, Ольга Владимировна; Prokopenko, Olha Volodymyrivna; Корнатовскі, Р.
    Аналіз праць науковців-економістів і практикуючих фірм дозволив відзначити, що більшого поширення на сучасному ринку набувають непрогнозовані ситуації, які вимагають уваги до потреб і запитів споживачів. Дослідження еволюції орієнтації діяльності підприємств на ринку засвідчило появу нових бізнес-моделей, технологій і вимог клієнтів, більш потужних, ніж раніше, які свідчать про необхідність розроблення власної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності кожним підприємством. Визначені особливості сучасних моделей ринково-орієнтованої діяльності та виокремлені специфічні характеристики діяльності можуть бути використані при розробленні та реалізації ринкової стратегії підприємства.
  • Item
    Методичний інструментарій оцінювання рівня інноваційної активності підприємств ресторанного господарства
    (Сумський державний університет, 2018) Гросул, В.А.; Зубков, С.О.; Іванова, Т.П.
    Розглянуто особливості формування і реалізації ефективних бізнес-моделей підприємств. Визначено основні етапи процесу підвищення рівня інноваційної активності підприємства. Розроблено систему критеріїв оцінки інноваційної активності підприємств ресторанного господарства. Запропоновано методичний інструментарій оцінки інноваційної активності підприємства ресторанного господарства та ідентифіковано можливі типи реакції на важливість її оновлення.
  • Item
    Синхронізація розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій в Україні з глобальними трендами
    (Сумський державний університет, 2018) Бавико, О.Є.
    Проаналізовано світовий та український ринки інформаційно-комунікаційних послуг. Встановлено факт синхронізації основних трендів щодо сталого уповільнення темпів зростання обсягів ринків та їх основних сегментів з підключення до мобільного звʼязку та Інтернет, збереження за мобільним звʼязком найбільшої частки у структурі ринку, сталого збільшення темпів зростання та частки програмування, постійного зменшення частки фіксованого звʼязку, поступового збільшення частки комп’ютерного зв’язку та зменшення частки апаратного забезпечення. Встановлені тренди дають підстави прогнозувати сталість середньострокової інвестиційної ситуації у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. У довгостроковій перспективі прогнозується формування стану "плато" щодо розвитку постіндустріального укладу, який спричиняє диверсифікацію інвестиційних потоків у сферу нанотехнологій. Випереджаючий розвиток сегменту програмування в Україні має бути використаним у державній економічній політиці в якості драйвера розвитку та джерела дифузії нововведень.
  • Item
    Оцінка компетентностей менеджерів в системі корпоративного управління на основі використання матриці попарних порівнянь
    (Сумський державний університет, 2018) Хілуха, О.А.
    У статті досліджено сутність і типологію компетентностей менеджерів у корпоративному управлінні. Розвинуто критерії оцінки кожного рівня компетентностей. На основі аналізу робіт науковців та практичного досвіду машинобудівних підприємств запропоновано використання матриці попарних порівнянь для ефективного корпоративного рекрутингу менеджерів. Результативність корпоративного управління буде вищою за рахунок якісного відбору менеджерів, які прийматимуть рішення що забезпечуватимуть процвітання корпорації, регулюватимуть інтереси зацікавлених сторін через набір відповідних компетентностей.
  • Item
    Мотивація та стимулювання персоналу в ефективному управлінні підприємством та підвищенні інноваційної діяльності
    (Сумський державний університет, 2018) Климчук, А.О.; Михайлов, А.М.
    Стаття присвячена актуальним проблемам дослідження сутності мотивації та стимулювання персоналу на промислових підприємствах в умовах їх ефективного управління та підвищення інноваційної діяльності. Метою дослідження є детальне вивчення та аналіз особливостей стимулювання та мотивації персоналу, виявлення їх спільних та відмінних рис, взаємозв’язку із такими спорідненими категоріями як "потреба", "мотив" та "стимул", а також встановлення особливостей їх використання в процесі управління на промислових підприємствах. У статті розкрито сутність поняття "мотивація" та "стимулювання" з точки зору управління персоналом; доведено сутність поняття "стимулювання" з точки зору його розгляду як дієвого інструменту та вирішального зовнішнього чинника впливу на персонал у процесі розвитку категорії "мотивація"; здійснено аналіз історичного досвіду зародження та подальшого розвитку теорій мотивації; розглянуто еволюцію наукових уявлень щодо розвитку форм та методів стимулювання; доведено взаємозв’язок мотивації та стимулювання працівників із врахуванням їх потреб, мотивів та стимулів в ефективному управлінні промисловим підприємством та підвищенні його інноваційної діяльності.