Business Ethics and Leadership (BEL)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61434
Browse
Search Results
Item Gender Inequality in Higher Education and Research(Academic Research and Publishing UG, 2023) Bhowmik, D.Значні економічні та соціальні відмінності в умовах життя та праці чоловіків і жінок, структурні зміни в суспільстві актуалізують необхідність дослідження передумов і наслідків існування гендерної нерівності в країні. Метою статті є дослідження причин та природи гендерної нерівності в довгостроковій перспективі. Об’єктом дослідження є сфера освіти і науки окремих країн Європи та Америки, Південно-Східної Азії, Близького Сходу та Північної Африки. Основною гіпотезою дослідження є припущення про взаємозв’язок між гендерною нерівністю у сфері освіти та показниками соціального розвитку країни (індекс людського розвитку та рівень освіти). Методичним інструментарієм проведеного дослідження є методи трендового та структурного аналізу. Інформаційною базою дослідження є дані Організації економічного співробітництва та розвитку, Всесвітнього економічного форуму та ООН, період дослідження 1950-2021 рр. Результати аналізу індексу гендерної рівності протягом 1950-2000 рр. за його чотирма параметрами (здоров'я, соціально-економічні ресурси, гендерна диспропорція в домогосподарствах і гендерна диспропорція в політиці) довели наявність значного гендерного розриву в деяких країнах. світ: країни Східної та Західної Європи більш розвинені порівняно з іншими регіонами світу (Південна та Південно-Східна Азія, Близький Схід і Північна Африка). За результатами емпіричних розрахунків доведено залежність між рівнем людського розвитку та гендерною нерівністю: чим вищий рівень людського розвитку країни, тим нижча нерівність в освіті. Вивчення гендерної нерівності у сфері наукових досліджень проводилося на основі аналізу публікацій у 50 міжнародних журналах, книгозбірнях Бенгальської економічної асоціації, Індійської економічної асоціації та інших професорів відомих установ Індії та за кордоном. За результатами аналізу було зроблено висновок, що видавнича активність жінок нижча, ніж чоловіків: опубліковано лише 22,07% публікацій у національних та міжнародних журналах, 23,65% обсягів книгозбірні та 27,90% розділів книг. жінками. До причин низької активності жінок у сфері наукових досліджень належать: низькі можливості відвідування сайтів науково-дослідних установ, польові дослідження або лабораторні роботи; обмежені можливості навчання та підвищення кваліфікації на семінарах і заняттях; дефіцит часу для здійснення дослідницької діяльності; дискримінація за особистими інтересами та гендерними упередженнями; значно менший інтерес до регулярних досліджень через соціальні, психологічні та фізичні причини; надмірне сімейне навантаження тощо.