Business Ethics and Leadership (BEL)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61434

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    A Study of the Link Between Individual’s Biographical Variables and Propensity for Entrepreneurial Leadership
    (Academic Research and Publishing UG, 2023) Khuboni, T.C.; Msosa, S.K.; Ntshangase, B.A.
    Після закінчення навчання випускники вищих навчальних закладів постають перед складним вибором: працювати в організації чи відкрити власну справу. Значну роль у процесі прийняття рішень відіграють особистісні якості особистості, а також наявність у вищому навчальному закладі ініціатив, спрямованих на виховання у студентів прагнення до власної підприємницької діяльності як альтернативи традиційній зайнятості. Метою цього дослідження є перевірка гіпотези про те, що схильність індивіда до підприємницького лідерства шляхом відкриття власного бізнесу залежить від його біографічних даних (віку, статі, академічного рівня, наукової сфери, раси та національності). Методичним інструментарієм дослідження є методи описового, кількісного та перехресного дослідження. Об’єктом дослідження є вибірка з 332 студентів університетів Південної Африки. Дослідження проводилось у такій логічній послідовності: на першому етапі за випадковою вибіркою було відібрано 332 респонденти − студенти вищого навчального закладу Південної Африки. За допомогою відповідей на запитання респонденти висловили своє ставлення до самостійної підприємницької діяльності. Обробку та аналіз даних проводили за допомогою програмного забезпечення SPSS з використанням засобів описової та логічної статистики. Результати емпіричних розрахунків доводять відсутність впливу статі, раси та підприємницьких намірів на схильність респондентів до власної підприємницької діяльності. В той самий час, спостерігається статистично значуща різниця у ставленні до підприємництва залежно від національності респондентів, їх віку та спеціальності навчання: респонденти віком до 24 років більш схильні до відкриття власної справи, порівняно з респондентами старше 35 років; Південноафриканці частіше починають власний бізнес, ніж зімбабвійці. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично обґрунтовує наявність численних проблем, що знижують схильність студентів до підприємницької діяльності як альтернативного варіанту кар’єрного розвитку. За результатами дослідження зроблено висновок, що започаткування власної справи випускниками потребує їх соціальної підтримки: уряд має змінити тактику та політику щодо розвитку підприємництва, і вищим навчальним закладам слід приділяти більше уваги заходам, спрямованим на заохочення студентів до відкриття власної справи. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для активізації розвитку підприємництва в країнах, що розвиваються, з точки зору розуміння мотивів та ставлення випускників вищих навчальних закладів до розвитку своєї кар’єри через здійснення самостійної підприємницької діяльності.
  • Item
    The Impact of Corporate Social Investment on Customer Loyalty in the Gaming Industry
    (Sumy State University, 2022) Msosa, S.K.
    Ставки на спорт останнім часом стали дуже прибутковим бізнесом. Наприклад, у 2020 році на його частку припало 48% валового доходу від ігор Африки (GGR), а південноафриканський букмекерський бізнес посів дев’яте місце у світі за веб-трафіком. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що індустрія насичена великою кількістю букмекерських компаній. Компанії, які ведуть бізнес в індустрії азартних ігор у Південній Африці, зобов’язані зробити благодійний внесок, який дорівнює певному відсотку від їх річного доходу або, точніше, чистого прибутку після сплати податків, щоб мати право на отримання ліцензії на азартні ігри. Перш ніж компанія зможе отримати ліцензію, вона повинна зробити цей внесок. Згідно з цим законодавством, оператори оцінюються на основі різноманітних критеріїв, включаючи власність, управлінський контроль, рівність у працевлаштуванні, розвиток навичок, преференційні закупівлі, розвиток підприємства та соціально-економічний розвиток. Закон B-BB-EE зобов’язує операторів оцінювати відповідно до цих факторів. Тому це дослідження проаналізувало вплив корпоративних соціальних інвестицій на лояльність клієнтів в ігровій індустрії. У цьому дослідженні було використано описовий, кількісний і міжсекційний підхід. Техніка неімовірнісної вибірки, відома як зручна вибірка, була використана для збору даних від 150 клієнтів, які робили спортивні ставки. Статистичний пакет для соціальних наук (SPSS) використовувався для аналізу первинних даних, які включали описову та інференційну статистику, а також кореляційний і регресійний аналізи. Результати дослідження показують, що корпоративні соціальні інвестиції мають позитивний (= 0,746) і статистично значущий (p. значення <0,05) вплив на лояльність клієнтів. Це дослідження внесло внесок у літературу про корпоративні соціальні інвестиції та лояльність споживачів в ігровій індустрії, зокрема щодо країни, що розвивається, Південної Африки. Рекомендації, надані в результаті проведеного дослідження, можуть бути корисними для керівників букмекерських компаній для забезпечення довгострокового впливу різноманітних ініціатив у сфері корпоративних соціальних інвестицій на суспільство, тим самим створюючи доброзичливість, яка в довгостроковій перспективі сприяє до лояльності клієнтів.
  • Item
    Can a basic income grant improve the quality of life for the poor in South Africa: an analytical review
    (Sumy State University, 2022) Makole, K.R.; Ntshangase, B.A; Maringa, M.S.; Msosa, S.K.
    The relevance of this scientific problem is that there are numerous calls and arguments from civil society organisations, labour unions, progressive economists, and policy experts to the South African government regarding the introduction of basic income grant. This will help protect the unemployed from poverty and stimulate economic growth. Systematization of the literary sources and approaches for solving the problem of improving the quality of life of the poor indicates that the government (led by the African National Congress) since 1994 implemented a social security policy (the child support grant for women). At the same time, the government’s position regarding the feasibility of introducing of basic income grant as a tool for economic stimulation has changed. The African National Congress disagrees with the need for basic income grant as a tool for poverty alleviation and economic growth. The main purpose of the research is the analysis of the prerequisites for the change in the position of the African National Congress regarding the feasibility of introducing basic income grant: basic income grant is a tool for stimulating economic growth and overcoming poverty for most of the disadvantaged population of South Africa, or a means for the government to preserve its positions, which are weakening among the South African electorate. The paper presents the results of an empirical analysis, which proved that basic income grant will contribute to the increase of the national tax base as those not earning an income can start buying and selling goods and be taxed. At the same time, at the initial stage, the introduction of basic income grant will lead to an increase in the level of income taxation of the employed population. Analytical methods of scientific literature analysis became the methodical tools of the conducted research. The research empirically confirms and theoretically proves that the introduction of basic income grant could stimulate the economy by ensuring that the unemployed become economic participants by having disposable cash to spend and start business activities.
  • Item
    Assessing Students’ Perspectives Towards Entrepreneurship in South Africa
    (Sumy State University, 2022) Msosa, S.K.
    The devastating truth for young people in the education sector, particularly at the tertiary level, is that they will have no job after finishing their degrees. It is still challenging to find work, making starting and running your own business an attractive and necessary alternative source of income. Thus, an avenue out of poverty exists in Africa’s critical need to be discovered and establishing a business may hold the key. This study sought to assess students’ perspectives on entrepreneurship in the South African higher education sector. Data was collected from 332 students using a probability sampling approach. Specifically, a simple random sampling technique was adopted to identify the respondents. A quantitative and descriptive study was undertaken using a Likert Scale questionnaire to ascertain students’ feelings towards entrepreneurship. Data were analyzed through the statistical package for social sciences (SPSS) version 24 using descriptive statistics. Tables, percentages and frequency distribution were used to present the findings of this study. The results reveal an overwhelming agreement among students that various factors, viz. personal attitude, perceived behavior control, self-efficacy, subjective norms, and entrepreneurial intention, are the significant determinants of entrepreneurship. Therefore, institutional managers should provide a supportive structure and atmosphere to foster the growth of entrepreneurial behaviour. This could boost individual confidence and the sense that completing tasks is simple, hence promoting perceived behaviour control. The findings of this study could assist higher education institution managers in developing initiatives that can create and entrench entrepreneurial skills and mindsets in students such that they are well prepared to face the unpredictable and ever-changing world. This study has contributed to the literature on entrepreneurship in the higher education and the developing world. Future research should focus on a qualitative research design to understand the challenges students encounter in establishing startups.