Business Ethics and Leadership (BEL)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61434
Browse
3 results
Search Results
Item Misconduct Impeding Good Governance in The South African Public Service(Sumy State University, 2023) Maile, K.V.; Vyas-Doorgapersad, S.Це дослідження має на меті вивчити корупцію як форму неправомірної поведінки, зафіксовану на державній службі Південної Африки в цілому. Систематичний аналіз літературних джерел і методів вирішення проблеми неправомірної поведінки показує, що існують причини для неправомірних дій, які перешкоджають належному врядуванню та ефективному управлінню державним сектором. Причини можуть бути соціально-економічними, політичними та інституційними. У статті чітко досліджуються інституційні причини неналежної поведінки на державній службі. У цьому дослідженні підкреслюється, що заохочення належного управління на державній службі Південної Африки залишатиметься складним, якщо повсякденні випадки правопорушень і корупції не розглядатимуться належним чином, що робить цю наукову проблему актуальною для вирішення. Дослідження в статті здійснюється в такому порядку: описується концептуальна основа державної служби Південної Африки, після чого йде обговорення контекстуальної основи та детальний розгляд інституційних причин корупції. Корупція розглядається як різновид протиправних дій, які можуть перешкоджати доброму врядуванню на державній службі. Концептуальний аналіз та аналіз документів були методологічними інструментами, використаними в процедурах дослідження. Настільний огляд доступної літератури та офіційного законодавства та нормативних документів, необхідних для дослідження, включено до методологічних інструментів процедур дослідження. Корупція як неправомірна поведінка аналізується контекстуально за допомогою підходів якісного дослідження. Результати показують, що в кожній організації та департаменті державного управління є непокірливі елементи, які протистоять порядку влади та політиці через розбіжності у поглядах чи поглядах, і якщо не вжити запобіжних чи реакційних заходів, управління може бути скомпрометовано. У висновку статті містяться пропозиції щодо модифікації політики та заходів для виправлення ситуації з урахуванням обставин Південної Африки. Незважаючи на те, що корупція не є новою проблемою, необхідно постійно обговорювати та залучати зацікавлені сторони, щоб розробити рішення, що відповідають конкретній країні.Item Organisational ethics management to combat corruption in the South African public sector(Sumy State University, 2022) Vyas-Doorgapersad, S.The purpose of this study is to develop organisational ethics and encourage an ethical culture in the South African public sector. Systematization of the literary sources and approaches for solving the problem of corruption indicates the need to observe the principles of organizational ethics to provide and preserve the circumstances necessary to support the integrity of democratic institutions and processes. The relevance of this scientific problem decision is that this study intends to adhere to ethical principles stipulated in Section 195 of the Constitution of the Republic of South Africa, 1996, stipulating that democratic principles shall guide South Africa’s governmental administration. These goals may be achieved by implementing a strong organizational ethics management system. Investigation in the paper is conducted in the following logical sequence: an overview of corruption in the South African public sector is explored, followed by an explanation regarding the significance of organizational ethics management in reducing corruption. The methodological tools of the research methods include a desktop study of the existing literature and official legislation and regulatory documents required for the research. Organizational ethics management was theoretically and contextually analyzed utilizing qualitative research methodologies and trend analysis. The results show that although the South African government has implemented remedial procedures to address unethical behavior in the public sector, the study found that financial mismanagement and corruption continue to predominate investigations, commissions of inquiry, and the media. These occurrences also include non-compliance with laws and regulations. Furthermore, disciplinary procedures are implemented improperly, and supervision mechanisms are not properly used or enforced. Based on the research results, proposals for policy changes and a list of priority corrective measures specific to the South African situation are made. The provided practical recommendations to support an ethical environment in the South African public sector may be helpful for representatives of the public administration and other public institutions. Although the subject of corruption is not new, it still needs ongoing dialogue and participation between academics, legislators, and policymakers to come up with solutions tailored to each nation.Item Organisational Ethics Management to Promote Good Governance in the South African Public Service(Sumy State University, 2022) Maile, K.V.; Vyas-Doorgapersad, S.This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of misconduct. The purpose of the research is to explore the need for organizational ethics management to promote good governance in the South African Department of Public Works and Infrastructure. Systematization of the literary sources and approaches for solving the problem of misconduct indicates that despite the legislative and institutional frameworks that are implemented, various forms of misconduct persist in the department, the cause of which could be institutional and explored and described in the study. The relevance of this scientific problem decision is that this study intends to promote good governance in one chosen department in South Africa, and the findings may also apply to other government departments. Investigation in the paper is conducted in the following logical sequence: conceptual frameworks of organisational ethics management and good governance are explained, followed by an explanation as to how organisational ethics management can promote good governance; after that, a contextual framework is discussed, exploring various cases of misconduct that impede good governance in the Department of Public Works and Infrastructure. The methodological tools of the research methods were conceptual and document analysis and synthesis. The paper presents the qualitative study results which show few institutional factors, such as lack of audit action plans, absence of funding models, ineffective internal control systems, and lack of compliance. These may be considered factors impeding good governance in the Department. The results show that organisational ethics management needs to incorporate various aspects of ethics into the Department, such as ethics training, code of conduct, establishing an ethics committee, promoting ethical behaviour, and disciplinary measures to combat misconduct and promote good governance. The results of the research could be helpful for other South African government departments to combat misconduct and promote good governance.