Business Ethics and Leadership (BEL)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61434
Browse
Search Results
Item Formation of Online Content Patterns of Higher Education Based on Trends to Preserve Intellectual Capital Quality Decreasing in Ukraine During Wartime(Sumy State University, 2023) Барвінок, Вероніка Юріївна; Барвинок, Вероника Юрьевна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Pudło, T.У статті розглядається сучасний етап формування онлайн-контенту вищої освіти в світі та в Україні. Основна мета цієї роботи – розробити шаблони для створення освітнього контенту для покращення навчального процесу в університетах, незважаючи на повномасштабну війну, включаючи гнучкість. Для цього автор використав бібліометричний, тенденційний та кластерний аналізи. В якості аналітичних інструментів були обрані Google Trends і VosViewer. Дослідження поділяється на три частини: вивчення моделей онлайн-контенту у вищій освіті (ВО) на основі огляду літератури, визначення тенденцій у ВО та вивчення онлайн-навчального контенту в контексті гнучкого процесу навчання в університетах. Етап дослідження ключових тенденцій розвитку вищої освіти в Україні є початковим, оскільки демонструє сучасне теоретичне підґрунтя в усьому світі, і зокрема в Україні, особливо публікації після 2019 року. Основними підходами до оновлення освітньої системи були вдосконалення дистанційної або змішане навчання як сучасна модель навчання. Основними зацікавленими сторонами є студенти та викладачі. Проте вчителі перетворюються на фасилітаторів, які готують навчальний контент і підтримують учнів у самостійному навчанні на основі їхніх запитів. Що стосується України, то тенденція посилилася через те, що постраждалі від повномасштабної війни студенти не можуть навчатися традиційно (очно). Щоб дізнатися, як змінилися тенденції ВО в Україні під час ключових політичних змін в Україні, автор використовував Google Trends для пошуку запитів основних споживачів освітніх послуг в Україні щодо вищої освіти за ключовими словами «університет» трьома мовами. Періоди адаптації показали реакцію молоді на критичні політичні зміни в Україні. Таким чином було досліджено ставлення до вищої освіти під час початку Помаранчевої революції, Революції Гідності, війни на сході України та повномасштабної війни. Значні зміни були помічені після 24 лютого 2022 року порівняно з 30 листопада 2013 року. Зросла популярність запитів на основі університетів за кордоном та навчання як інструменту працевлаштування. Найбільш актуальними запитами при формуванні онлайн-контенту є «дистанційне навчання» та «дистанційна освіта». Крім того, виявлено тенденцію зростання запитів українською мовою порівняно з російською приблизно на 10%. Підтверджено можливість використання трендів як інструменту формування моделей змісту освіти. Ось чому ця стаття має на меті дослідити такі терміни за роками, як «тенденції освітнього контенту», «освітні тренди» (205 статей), «тенденції онлайн-контенту» (305 статей) і «тенденції освітнього онлайн-контенту» (25 статей) на платформи Web of Science (WOS). Ключові сектори освітнього онлайн-контенту включають категорії освіти, освітніх досліджень, економіки, соціальних наук, міждисциплінарних, багатодисциплінарних наук і менеджменту. Крім того, Україна лідирує за публікацією статей у формуванні он-лайн освітніх моделей з Польщею, Росією, США, Болгарією та іншими. Крім того, «Тенденції освітнього контенту» та «тенденції онлайн-контенту» порівнювали для вимірювання теоретичних прогалин за допомогою кластерного аналізу, де основними кластерами є вчитель, аналіз контенту, розвиток, якість, освітній прогрес і соціальні медіа. Результати цього дослідження містять цінні наслідки та рекомендації щодо формування онлайн-контенту у вищій освіті, особливо під час війни та в післявоєнний період.