Business Ethics and Leadership (BEL)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61434

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Determinants of Leadership in Higher Education in European Countries
    (Academic Research and Publishing UG, 2023) Позовна, Ірина Вікторівна; Pozovna, Iryna Viktorivna; Arhipov, S.; Kuzior, A.
    Стрімкий технологічний розвиток, глобалізація, цифровізація, пандемія COVID-19 та багато інших чинників спричиняють значні трансформації в освіті, що вимагає регулярного оновлення прогнозів короткострокових та довгострокових трендів розвитку ринку освітніх послуг, визначення потреби ринку праці, оновлення стратегій підготовки кваліфікованих спеціалістів тощо. Дослідження спрямоване на визначення основних детермінант, що визначають лідерство 31 європейської країни у сфері вищої освіти на 2017-2021 рр. Для досягнення мети дослідження використовувалися наступні методи дослідження: аналіз і синтез, порівняння і групування, індукція і дедукція, абстрагування і логічне узагальнення, таблично-графічний метод, факторний аналіз (метод головних компонент), кластерний аналіз (ієрархічний, Уорда). метод). Масив вхідних даних включає п'ятнадцять різних показників (офіційні статистичні дані Євростату та Європейської комісії), що характеризують розвиток вищої освіти. Факторний аналіз, проведений методом головної компоненти, довів, що найбільш значущими детермінантами, які визначають лідерство європейських країн у сфері вищої освіти, є кількість студентів, які навчаються у вищих навчальних закладах, кількість нових абітурієнтів, кількість викладачів і наукових працівників. педагогічні працівники вищої освіти, державні та приватні витрати на здобуття вищої освіти, матеріальна допомога здобувачам вищої освіти, кількість випускників за рівнями вищої освіти. Ці змінні є основою ієрархічного кластерного аналізу за методом Уорда. Це дало змогу виділити п’ять кластерів серед європейських країн, що відрізняються детермінантами, що визначають лідерство країни у вищій освіті. Усі розрахунки проводились у пакеті програм STATA/SE 18.0. Моделювання виявило, що фінансування є визначальним фактором лідерства у вищій освіті для Великобританії, Франції та Німеччини. Лідером за кількістю студентів, які навчаються у вищих навчальних закладах у 2017 та 2021 роках, є Туреччина. Водночас для більшості досліджуваних країн показники фінансування вищої освіти та показники, що характеризують кількість учасників навчального процесу, мали тенденцію до зниження у 2021 р. порівняно з 2017 р. Отримані результати можуть бути використані органами державної влади та місцевого самоврядування, іншими зацікавленими сторонами для гармонізації реформування ринку вищої освіти, а закладами вищої освіти для підвищення якості освітніх послуг та їх відповідності вимогам потреби ринку праці.