Правові горизонти / Legal horizons
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48932
Browse
14 results
Search Results
Item Муніципальне-правові погляди Л. фон Штейна(Сумський державний університет, 2020) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychПогляди Л. Штейна тісно примикали до громадської теорії самоврядування. Він був ближче до неї, аніж Р. Гнейст. Зокрема, для нього держава і самоврядні союзи є суспільними організмами. На державі лежить здійснення завдань загальнодержавного значення, а на органах самоврядування здійснення місцевих, спеціальних завдань, які, в силу свого місцевого значення, і повинні бути доручені органам місцевого самоврядування, як установам, що близько стоять до місцевості і безпосередньо зацікавлені у здійсненні місцевих справ.Item Радянська модель місцевого управління доби соціалізму: конституційно-правовий аспект(Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена конституційно-правовій проблематиці організації місцевої влади. Основна увага, при цьому, приділяється радянській моделі місцевого управління, яка, в період індустріалізації країни, значну увага зосередила на подальшому зміцненні радянського державного апарату, розгортанні так званої «радянської демократії», а також боротьбі із бюрократичними вадами. Проте, подібна ситуація, в цілому, не була характерною для радянської системи. Саме тому, більшовики здійснити спробу залучити на свій бік бідні верстви сільського населення.Item Радянська модель місцевого управління доби Нової економічної політики: адміністративно-правовий і конституційний аспекти(Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена політико-правовій проблематиці організації місцевої влади. Основна увага, при цьому, приділяється радянській моделі місцевого управління у період її першого реформування, котра припадає на добу так званої «Нової економічної політики», коли розпочалися процеси лібералізації, що отримали назву «ленінської лінії на розвиток соціалістичної демократії». Однак, розширенню цієї демократії досить сильно ускладнювало те, що радянський державний апарат не мав власного чиновництва, а тому здебільшого розраховував на чиновництво старе, чиновництво, що виховувалось на бюрократичних традиціях ще царського апаратуItem Адміністративно-правова регламентація процесів створення електронного уряду в СРСР(Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена адміністративно-правовим засадам формування електронного уряду в СРСР у другій половині ХХ століття. У вітчизняному державознавстві електронний уряд визначається як система взаємодії органів державної влади з населенням, що заснована на широкому вжитку сучасних інформаційних технологій, у тому числі мережі Інтернет, для підвищення доступності та якості державних послуг, скорочення термінів їх надання, а також знищення адміністративного навантаження на громадян і організації, пов’язаної з їх здобуттям (зменшення кількості вимушених очних звернень, зниження кількості документів, що надаються, тощо).Item Радянська модель місцевого управління доби воєнного комунізму: конституційно-правовий аспект(Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена конституційно-правовій проблематиці організації місцевої влади. Основна увага, при цьому, приділяється радянській моделі місцевого управління у період її становлення, котра припадає на добу так званого «воєнного комунізму», коли більшовики, незважаючи до своє негативне ставлення до парламентаризму, залишили представницькі установи, втіленням яких й стали Ради.Item Муніципальне-правові погляди Р. Гнейтса(Сумський державний університет, 2018) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена муніципальне-правовим поглядам Р. Гнейста. Р. Гнейст був представником державницької школи місцевого самоврядування. Саме тому він вважав, що обов’язки, які покладаються на органи самоврядування, за своєю природою, нічим не відрізняються від функцій держави.Item Кримінологічний аспект корупційної злочинності(Сумський державний університет, 2018) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена висвітленню питань щодо проблем корупційної злочинності як поширеному явищу в Україні. Автори дослідили кримінологічне визначення даного поняття, проаналізували причини та фактори, щодо поширення даного явища.Item Адміністративно-правова регламентація процесів створення електронного уряду: історичний досвід Чилі і Сша(Сумський державний університет, 2018) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychСтаття присвячена адміністративно-правовим засадам формування електронного уряду у другій половині ХХ століття. Зокрема, висвітлюються дві базові події, що вплинули на появу цієї категорії: книга Н. Віннера «Кібернетика» та запуск штучного супутника Землі у 1957 році. Основна увага в статті приділяється як невдалій спробі утворити електронний уряд в Чилі (Кіберсін), так і утворенню американського Арпанет, який згодом став однією з основ сучасного інтернету.Item Монархічна форма правління і тоталітарний політичний режим: дихотомія антиномії та симбіозу(Сумський державний університет, 2017) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Волочай, Ю.В.; Соколенко, О.П.Форма правління і політичний режим є елементам форми держави. Монархія і республіка є основними формами правління. Демократія і авторитаризм є основними формами політичного режиму. Специфічним різновидом авторитарного політичного режиму є тоталітаризм. Його існування не залежить від існуючої в країні форми правління. Зокрема, досвід монархічних країн – Італії, Великої Британії та Японії, свідчить, що монархічна форма правління і тоталітарний політичний режим можуть як співіснувати між собою, так і протистояти одне одному.Item Досвід адміністративно-правового реформування в країнах Південно-Східної Азії(Сумський державний університет, 2017) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Волочай, Ю.В.Реформування можна визначити як процес прогресивних перетворень. Структура реформ багато в чому будується за ієрархічним принципом і на сучасному етапі розпочинається на конституційному рівні. Найбільш відомими прикладами конституційних реформ є Україна, Венесуела, Руанда. Другий рівень в організації реформ, так чи інакше, торкається питань державного управління, а отже, адміністративного права. Саме на цьому рівні відбувалися реформи в країнах Південно-Східної Азії, де відразу склалися два основні напрямки реформ – демократичний та авторитарний. Сінгапур та Республіка Корея обрали для себе авторитарний напрямок. Але якщо в основу реформування державного апарату Сінгапуру була закладена боротьба з корупцією та матеріальне заохочення державних службовців, то Південна Корея пішла шляхом створення різноманітних інститутів та установ.