Правові горизонти / Legal horizons

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48932

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Item
    Адміністративно-правові засади фінансової системи України
    (Сумський державний університет, 2020) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    Поняття «фінансова система» відсутнє як у наукових джерелах, так і в чинному законодавстві. Проблематика фінансової системи вже була об’єктом дослідження окремих науковців Проте, аналіз їхніх праць свідчить, що адміністративно-правовий аспект фінансової системи розкривається ними лише почасти. Саме тому метою зазначеної статті є аналіз самого поняття фінансової системи та її складових, а також дослідження впливу на неї відповідних адміністративно-правових засад.
  • Item
    Зарубіжний досвід організації аудиту ефективності в аспекті управління фінансовою системою
    (Сумський державний університет, 2019) Слабунова, Ю.В.; Кіяшко, Ю.М.; Картавий, Я.В.
    Стаття присвячена питанню дослідження організації контролюючої діяльності під час вжиття заходів із управління фінансовими системами окремих іноземних держав. Наголошено, що вивчення практик іноземних країн є корисним і необхідним для української держави, в нинішніх умовах неодноразових спроб законодавчого впровадження інноваційних методів управління вітчизняною фінансовою системою.
  • Item
    Історико-правовий аспект становлення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, як центрального органу виконавчої влади, що здійснює державне регулювання ринку цінних паперів в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Шевченко, О.В.
    Стаття присвячена комплексному дослідженню ролі та місця фондового ринку та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України в фінансовому секторі України. Ринок цінних паперів (фондовий ринок) розглядається як особлива сфера ринкових відносин, де завдяки розміщенню цінних паперів здійснюється акумуляція фінансових ресурсів для задоволення інвестиційних потреб суб'єктів економічної діяльності в Україні. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) розглядається як центральний орган виконавчої влади, що здійснює державне регулювання ринку цінних паперів в Україні. Запропоновано власну періодизацію становлення та розвитку Національної комісія
  • Item
    Рахункова палата як орган державного фінансового контролю
    (Сумський державний університет, 2019) Павленко, Б.О.; Філоненко, С.С.
    Стаття присвячена питанню функціонуванню Рахункової палати як органу фінансового контролю, який здійснює контроль надходжень та видатків Державного контролю. Встановлено, що фінансовий контролю активно досліджується уже понад одне століття, однак про головний орган його забезпечення – Рахункову палату, діяльність якої було розпочато в 1996 році, поки що достатньо досліджень проведено не було. Про це свідчить те, що на сьогодні наука фінансового права не закріплює єдиного визначення поняття фінансового контролю, в наслідок чого виникають наукові розбіжності.
  • Item
    Напрямки удосконалення діяльності міністерства фінансів України
    (Сумський державний університет, 2019) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Хурсенко, К.І.
    У статті проаналізовано розгляд напрямків удосконалення діяльності Міністерства фінансів України. Зауважується, що вивчення перспективи розвитку Міністерства фінансів України закладає підвалини для модернізації фінансового органу відповідно до сучасних тенденцій розвитку суспільства і держави. Акцентовано увагу на те, що реформування системи органів управління фінансами в Україні – це неперервний процес, який триває і сьогодні. Досліджено, що система органів управління фінансами в Україні потребує подальшого удосконалення.
  • Item
    Фінансова система як об’єкт управління фонду державного майна України
    (Сумський державний університет, 2019) Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Шрамко, І.П.
    У статті зосереджено увагу на функціонуванні фінансової системи України на сьогодні, що обумовлено занепокоєнням щодо її безпеки. Світова глобалізація економіки, активні перетворення, виникнення і розвиток нових фінансово-валютних інструментів, а з цього і нових відносин, що охоплюють і податкові, валютні, банківські правовідносини, правовідносини у сфері господарської діяльності вимагають абсолютно нових підходів у правовому регулюванні функціонування фінансової системи держави.
  • Item
    Історія становлення і розвитку Міністерства фінансів України
    (Сумський державний університет, 2018) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Хурсенко, К.І.
    У статті проаналізовано розгляд історії становлення і розвитку Міністерства фінансів України. Зауважується, що вивчення історичних засад становлення і розвитку Міністерства фінансів України закладає підвали для модернізації фінансового органу відповідно до сучасних тенденцій розвитку суспільства і держави. Досліджено особливості становлення Міністерства фінансів як центрального суб’єкта управління фінансовою системою держави.
  • Item
    Міністерство фінансів України як суб’єкт управління фінансовою системою
    (Сумський державний університет, 2017) Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna
    Важливим індикатором економічного розвитку будь-якої держави є ефективно функціонуюча її фінансова система, яка являє собою складний механізм. Зважаючи на ті реформи, які відбуваються у даній сфері, актуалізується і питання щодо створення оптимальної системи суб’єктів управління фінансової системи. Так, основним завданням органів управління фінансовою системою є забезпечення злагодженості у функціонуванні окремих сфер і ланок фінансових відносин. Центральне місце в управлінні фінансовою системою в цілому займає Міністерство фінансів України. Відповідно до нормативно-правової бази, саме на нього покладено головне завдання щодо загального керівництва всією фінансовою системою. У статті проведено комплексний аналіз завдань, які покладено на Міністерство фінансів України, а також, його функції. Так, було визначено, що Міністерство фінансів реалізовує наступні функцїі : контрольну; організаційну; регулюючу; прогнозуючу; аналітичну; експертну; нормотворчу; координаційну; інформаційну; правозастосовну. Було проаналізовано погляди науковців щодо визначення наступних функцій : складання і виконання державного бюджету; випуск та використання позик; використання залучених коштів та погашення боргів; нормативно-організаційне регулювання фінансової діяльності; взаємовідносини з урядами інших країн, міжнародними організаціями і міжнародними фінансовими інституціями.
  • Item
    Історико-правовий аспект становлення та функціонування фінансової системи України
    (Сумський державний університет, 2016) Никонець, А.А.
    Належне функціонування фінансової системи є показником того, що дана країна є фінансово самостійною та конкурентоздатною. В даній статті було проведено ретроспективний аналіз становлення фінансової системи України. Основний етап становлення національної фінансової системи розпочався з періоду проголошення незалежності України. Відтоді почалася формуватися фінансова система, яка з кожним кроком стає схожою на європейську. Проте сучасна фінансова система не є досконалою і для подальшого її розвитку потрібно заглибитися в історію її формування. Вперше, коли згадується фінансове право – це період часів Київської Русі. Тоді воно мало примітивний характер у вигляді данини від населення, мита, зборів та ін. З виникненням держав з’явилися і їх державні фінанси. Джерелом доходів були війни, одержання данини з переможених держав та народів, внутрішні натуральні збори й податі, доходи від використання рабів у державних господарствах. Одним із етапів формування фінансової системи став період Запорізької Січі. Саме в цей період створюються автономні податки та власна фінансова система, вперше з’являється бюджет у вигляді «розпису доходів і видатків» або фінансовий звіт. Наступним етапом стало входження України до складу Союзу Радянських Соціалістичних Республік. В цей період запроваджується нова економічна політика, за допомогою якої змінюються і пріоритети фінансово-економічної політики держави. Проте дана політика мала й свої негативні сторони, які й привели в подальшому до ліквідації НЕПу. З тих пір економіка України значною мірою похитнулася, так як вона була підконтрольною СРСР. Переламним моментом у формуванні фінансової системи стає проголошення незалежності України. З цього моменту, країна стає самостійною державою та не є підконтрольною іншим країнам.
  • Item
    Problems and prospects of the financial system of Ukraine
    (Sumy State University, 2016) Korzhova, V.E.
    Фінансова система України за останні 15 років зазнала суттєвих змін, але багато хто з них не отримали відповідного відображення в законодавстві. Україна потребує чіткої правової та адміністративної основи управління податково-бюджетною сферою. Це означає, що всі функції та механізми такого управління (бюджетною та позабюджетної діяльністю) повинні в повному обсязі регламентуватися законами та відповідними нормативними актами. Зрозуміло, що кошти слід виділяти і витрачати лише за наявності відповідних на це правових повноважень. Фінансову систему держави можна розглядати в декількох аспектах. Зокрема, фінансова система - це сукупність фінансових інститутів, кожний з яких сприяє утворенню та використанню відповідних централізованих та децентралізованих фондів грошових коштів для здійснення фінансової діяльності держави, тобто діяльності з приводу мобілізації, розподілу і використання централізованих і децентралізованих фондів грошових коштів для виконання завдань і функцій держави та органів місцевого самоврядування. Державні фінанси, відіграючи винятково важливу роль в економіці, не можуть розглядатися як єдиний або найголовніший інструмент економічної політики. Сам стан державних фінансів та формування доходної і видаткової частин бюджету залежать від багатьох чинників, хоч недооцінювати його вплив на економіку країни також не слід. Фінансова система України як предмет дослідження фінансового права складається з таких основних ланок: державний бюджет та місцеві фінанси, фінанси державних підприємств, установ та організацій, спеціальні цільові фонди та кредит.