Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82792
Browse
14 results
Search Results
Item Аналіз конкурентного середовища підприємства(Сумський державний університет, 2025) Пасікута, Т.Ю.В кваліфікаційній роботі досліджено конкурентне середовище підприємства Nestlé Україна як одного з провідних учасників вітчизняного ринку продуктів харчування. Актуальність теми обумовлена зростанням конкуренції, економічною нестабільністю та необхідністю формування ефективної конкурентної стратегії для забезпечення стійкого розвитку підприємства.Item Формування системи комунікації стейкхолдерів у сегменті здорових продуктів північно-східного регіону України(Сумський державний університет, 2025) Лiсаченко, К.А.Актуальність теми роботи зумовлена зростаючим попитом на товари здорового харчування в умовах трансформації споживчих практик, посиленням екологічної свідомості та необхідності побудови ефективних комунікацій між учасниками ринку з метою формування сталих ланцюгів постачання та просування екологічної продукції. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження системи комунікацій стейкхолдерів сегменту здорових продуктів північно-східного регіону України та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності взаємодії між учасниками цього ринку на прикладі діяльності магазину «Еколавка» у місті Суми. Завдання роботи: проаналізувати сучасні тенденції розвитку ринку екологічно чистих і здорових продуктів в Україні та Німеччині; дослідити стан, особливості та динаміку розвитку сегменту здорового харчування у північно-східній частині України та місті Суми; провести аналіз конкурентного середовища магазину «Еколавка» у місті Суми, асортименту та ціноутворення конкурентів, а також виявити асортиментні прогалини; провести оцінку постачальників сегменту здорового харчування в Сумській, Чернігівській та Полтавській областях; розробити рекомендації щодо оптимізації товарного асортименту відповідно до виявлених потреб місцевих споживачів і ринкових тенденцій. Об’єктом дослідження є магазин екологічної продукції «Еколавка» у місті Суми.. Предметом дослідження є система комунікацій між стейкхолдерами ринку здорових продуктів. Методи дослідження – аналіз та синтез, порівняльний метод, конкурентний та SWOT-аналіз, спостереження та порівняння, графічний та табличний методи. Практична значущість дослідження полягає у можливості застосування запропонованих аналітичних підходів для підвищення ефективності стейкхолдерської взаємодії в локальних екосистемах роздрібної торгівлі здоровими продуктами. Результати роботи можуть бути використані для розробки маркетингових стратегій, побудови партнерств з постачальниками, покращення позиціонування малих підприємств. У першому розділі проаналізовано загальнонаціональні та регіональні тенденції розвитку ринку здорового харчування, виділено чинники його інституційної фрагментарності та потенціалу зростання. У другому розділі розглянуто теоретичні підходи до аналізу стейкхолдерів і конкурентного середовища в екосегменті, визначено фактори впливу на ефективність комунікацій. У третьому розділі проведено аналіз діяльності магазину «Еколавка» в місті Суми, оцінено його конкурентне середовище, виявлено постачальницький потенціал регіону та запропоновано шляхи оптимізації асортименту.Item Маркетингові інструменти для зростання та підтримки бізнесу сфери громадського харчування в нестабільних ринкових умовах(Сумський державний університет, 2025) Гринько, А.С.Актуальність даної роботи зумовлена нестабільністю сучасного ринкового середовища, яка особливо гостро відчувається в сфері громадського харчування. Постійні економічні коливання, зміни споживчих уподобань, зростання конкуренції, а також непередбачувані глобальні події (як-от пандемії чи геополітичні конфлікти) створюють значні виклики для функціонування та розвитку закладів харчування. Дослідження теми дозволить систематизувати та проаналізувати найбільш ефективні маркетингові стратегії та інструменти, які можуть допомогти закладам громадського харчування не лише вижити в кризових умовах, але й розвиватися, залучати нових клієнтів та утримувати лояльну аудиторію. Дослідження дозволить виявити ключові фактори успіху та надати практичні рекомендації для бізнесу, що працює в умовах підвищеної невизначеності. Метою бакалаврської роботи є аналіз існуючого стану маркетингової діяльності досліджуваного підприємства, аналіз стану ринку громадського харчування та конкурентного ринку мобільних кав’ярень, рекомендації для розвитку підприємства. Завдання роботи: визначити перспективу просування кави на ринку; аналіз та оцінка діяльності досліджуваного підприємства; розробити практичні рекомендації для вдосконалення роботи закладу; встановлення переваг кав’ярні серед конкурентів. Об’єктом дослідження є процес функціонування закладів громадського харчування в умовах ринкової нестабільності. Предметом дослідження є маркетингові інструменти, які використовують заклади громадського харчування з метою адаптації до впливу факторів дестабілізації, підвищення конкурентоспроможності та забезпечення сталого розвитку бізнесу. Методи дослідження: аналіз літературних джерел та документального матеріалу, статистичних даних, аналіз і синтез, індукції та дедукції, конкретизації та порівняння, графічний метод та узагальнення даних. Наукова новизна дослідження: під час написання бакалаврської роботи розроблено інструменти для вдосконалення маркетингової діяльності функціонуючого закладу, проаналізовано популярність формату «кава на виніс», ринок сфери харчування та конкурентів. Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації з покращення маркетингової діяльності та впровадження нових шляхів комунікації з клієнтами здатні покращіти позиціонування підприємства на конкурентному ринку. У першому розділі було досліджено особливості діяльності бізнесу в сфері громадського харчування. У другому розділі було проаналізовано тенденції маркетингової діяльності серед закладів громадського харчування в Україні та за кордоном. У третьому розділі було розглянуто маркетингову діяльність закладу «Kavaman», сформовано пропозиції для її удосконалення та авторські позиції щодо покращення маркетингових заходів.Item Забезпечення сталого розвитку енергетичної галузі на основі екстенсивного переходу на альтернативні джерела енергії(Сумський державний університет, 2024) Радул, А.О.Актуальність теми дослідження даної роботи полягає в тому, що сучасний світ стикається з новими викликами у сфері енергетики, зокрема з необхідністю переходу до сталого розвитку. В умовах цифрової трансформації економіки виснаження традиційних ресурсів, посилення екологічних вимог та зростання попиту на енергетичні ресурси вимагають впровадження нових підходів у формуванні енергетичних систем.Item Розроблення конкурентної стратегії підприємства(Сумський державний університет, 2024) Чегринець, М.О.Кваліфікаційна робота складається з 67 сторінок тексту, 3 розділів, 5 таблиць, 11 рисунків, 1 додатку та списку з 25 використаних джерел. Актуальність теми роботи. Для того, щоб сучасне підприємство прогресувало, важливо правильно розробити його конкурентну стратегію. Конкурентна стратегія є запорукою успіху підприємства на ринку. Вдало обрані конкурентні стратегії сприяють зміцненню ринкової позиції підприємства, становленню бренда, досягненню конкурентних переваг. Метою кваліфікаційної роботи є проаналізувати та розробити план конкурентної стратегії підприємства для його подальшої реалізації. Завдання роботи: теоретичне, аналіз підприємства та його діяльності, визначення прикладних аспектів удосконалення конкурентних стратегій підприємств. Об’єктом дослідження є аналіз конкурентних переваг. Предметом дослідження є теоретичні та методичні вказівки щодо конкурентних переваг. Методи дослідження – аналіз, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: розроблено чіткий план щодо переваги у конкуренції. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо розробки конкурентної стратегії на ТОВ Bradbury. У першому розділі розглянуто сучасні конкурентні стратегії. У другому розділі досліджено діяльність підприємства, встановлення цілей, аналіз зовнішнього та внутрішнього середовищ. У третьому розділі було досліджено стратегічних альтернатив, вибір конкурентної стратегії та розглянуто потенціал розвитку підприємства.Item Дослідження особливостей підприємницької діяльності в умовах однорангової економіки(Сумський державний університет, 2023) Вечірко, В.В.Метою даної роботи є вивчення та аналіз особливостей підприємницької діяльності в умовах однорангової економіки, з особливим акцентом на механізмах взаємодії між учасниками, формуванні цінностей та інноваційних бізнес-моделях, які виникають на платформах спільного користування та споживання. Досягненню заданої мети сприяли наступні завдання: оцінити ключові принципи та особливості однорангових мереж і ринків; визначення інноваційних бізнес-моделей, які використовуються в однорангових платформах; аналіз механізмів співпраці та конкуренції між учасниками однорангових платформ; дослідження процесу створення цінності на однорангових платформах для користувачів та підприємців.Item Формування і розвиток власного бізнесу у сфері проп-трейдингу(Сумський державний університет, 2023) Горда, І.О.Тема кваліфікаційної роботи є актуальною і обгрунтованою, оскільки останнім часом спостерігається збільшений інтерес до проп-трейдингу як способу заробітку та інвестування. Він став популярним серед молодих підприємців і інвесторів, що створює потребу в розумінні процесу формування та розвитку власного бізнесу в цій галузі. Тому метою роботи є дослідження ключових аспектів та особливостей формування і розвитку власного бізнесу у сфері проп-трейдингу на сучасному етапі. Об’єктом дослідження є підприємницька діяльність у сфері проп-трейдингу, яка включає торгівлю різними фінансовими інструментами, такими як акції, валюти, товари, фондові індекси тощо. Предметом дослідження є аналіз процесу формування й ефективного розвитку власного бізнесу в цій галузі. Основні методи дослідження, які використовувалися в досліженні, включають: аналіз літератури, спостереження, кейс-студії. У першому розділі «Теоретичні аспекти проп-трейдингу» визначено поняття проп-трейдингу, досліджено основні принципи та інструменти проп-трейдингу, проаналізовано переваги і недоліки проп-трейдингу. У другому розділі «Стратегічні та практичні аспекти проп-трейдингу» здійснено аналіз торгових стратегій, досліджено практичні аспекти проп-трейдингу, проаналізовано ринок проп-трейдингу. У третьому розділі «Побудова власного бізнесу у сфері проп-трейдингу» подано інформацію щодо розвитку власного бізнесу на прикладі проп-компанії «True Forex Funds», проаналізовано маркетингові кампанії для успішного розвитку власного бізнесу.Item Підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інвестиційної діяльності(Сумський державний університет, 2023) Якименко, І.С.Метою даної роботи є пошук шляхів підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності. У відповідності до мети необхідним є вирішення ряду задач: - здійснити загальну характеристику теоретичних основ конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності; - визначити особливості підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності; - навести рекомендації щодо удосконалення рівня конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності. У першому розділі роботи "Теоретичні основи конкурентоспроможності бізнесу та роль інноваційної діяльності" розкриваються поняття та складові конкурентоспроможності бізнес. Досліджуються теоретичні аспекти інноваційної діяльності, як фактора підвищення конкурентоспроможності бізнесу. У другому розділі "Особливості підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності" здійснено аналіз сучасного стану інноваційної діяльності в бізнесі, впливу інновацій на конкурентоспроможність бізнесу. Деталізуються перспективи розвитку конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності. У третьому розділі роботи "Шляхи підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності" виділяються проблеми підвищення конкурентоспроможності бізнесу в Україні та наводяться рекомендації щодо удосконалення рівня конкурентоспроможності за рахунок інноваційної діяльності бізнесу. За результатами дослідження було сформульовано висновки щодо вагомості підвищення конкурентоспроможності бізнесу за рахунок інноваційної діяльності, запропоновані механізми максимізації конкурентоспроможності бізнесу, зокрема надані напрямки її удосконалення завдяки інноваційній діяльності.Item Розробка базових конкурентних стратегій підприємства(Сумський державний університет, 2022) Бєліков, В.А.Метою роботи є аналіз та розробка конкурентної стратегії підприємства в умовах невизначеності, вияв сильних і слабких сторін підприємства, а також визначення ефективності фінансової діяльності. В кваліфікаційній роботі було приведено теоретичні та практичні аспекти побудови конкурентних стратегій за допомогою різних методологічних досліджень. Робота складається з вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел, в тому числі таблиць і рисунків. Список використаних джерел приведено в кінці. У першому розділі було визначено значення поняття стратегія, приведено сутність, ознаки та види стратегій підприємств. У другому розділі приведено стратегічний портрет підприємства, стратегічна оцінка зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства.Item Маркетинговий аналіз конкурентоспроможності підприємства(Сумський державний університет, 2022) Марченко, Є.О.Дипломна робота містить 59 сторінок, 3 розділи, 3 табл., 4 рис., 10 додатків, використано 19 джерел літератури. Актуальність теми дослідження. Нинішній економічний стан перебуває у безперервному процесі глобалізації, законодавчі акти та економічні реформи України надали економічним суб’єктам більше прав та свобод. У той же час багато організацій не змогли використати наявні ресурси та налагодити прибуткову діяльність через брак якісної, конкурентоспроможної продукції та відсутність стратегічного мислення. Важливим аспектом в досліджуваній темі стало складне економічне становище багатьох компаній спровоковане локдаунами, зменшенням попиту, скороченням робочих місць через коронавірусну хворобу - COVID-19. Це питання є одним із найскладніших сьогодні. Досвід останніх років показує, що не всі вітчизняні підприємства придатні до ведення ефективної конкурентної боротьби при складних економічних умовах. Навіть наявність конкурентоспроможної продукції не дозволяє багатьом з них реалізувати ці переваги через відсутність практики застосування повного комплексу заходів. Слід звернути увагу на дестабілізуючі зовнішні фактори, що оточують компанії: неефективну систему оподаткування, несприятливий інвестиційний клімат, неповне законодавство та інші. З посиленням конкуренції між суб’єктами господарювання виникає проблема забезпечення їх конкурентоспроможності, що є головною передумовою підтримання стійких позицій підприємств на внутрішньому та міжнародному ринку. В умовах конкурентної боротьби підприємству необхідно здійснювати постійний моніторинг положення на ринку, вивчати сильні та слабкі сторони власної господарської діяльності і конкурентів, створювати якісну рекламу, вміти пристосовуватись до змін ринкових ситуацій у майбутньому. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської роботи є обґрунтування теоретичних аспектів, розробка методичних основ та інструментарію оцінки конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Матеріали, які використані під час написання дипломної роботи на тему: «Аналіз конкурентоспроможності підприємства й основні напрямки її підвищення (на матеріалах ТОВ «КЕРАМЕЙЯ»)» спеціальна та довідкова література, словники, інформаційні видання, дані з системи Інтернет, річні звіти та баланси підприємства за три останні роки (2019 р., 2020 р., 2021 р.).