Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Зобов’язання України відповідно до угоди про асоціацію з ЄС щодо торговельних марок
    (Сумський державний університет, 2020) Дегтяр, Р.О.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікована в 2014 р., містить широкий обсяг зобов’язань сторін у тому числі не оминаючи питання з охорони інтелектуальної власності [1]. Такі зобов’язання України перед Європейським Союзом полягають у поступовому та поетапному процесі реформ та адаптації законодавства в України до нормативно-правових актів ЄС, що є пріоритетною складовою такого процесу. У даній співпраці чималої уваги потребує саме сфера інтелектуальної власності через те, що держави члени Європейського Союзу забезпечують високий рівень правої охорони та реалізації прав у цій царині. На сьогодні положення українського законодавства щодо торговельних марок не забезпечує ефективного комплексного правового регулювання. Надійний захист даного об’єкту інтелектуальної власності в Україні дозволить відповідним суб’єктам, які запускають на ринок новий продукт, реалізовувати свої права в повному обсязі і збільшувати прибутки.
  • Item
    Переклад як похідний твір авторського права
    (Сумський державний університет, 2020) Дегтяр, Р.О.; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna
    Похідні твори у вітчизняному законодавстві становлять собою об’єкт авторського права. Зокрема, ст. 1 Закону України «Про авторське право і суміжні права»надає наступне визначення поняттю «похідний твір». Це твір, що є творчою переробкою іншого існуючого твору без завдавання шкоди його охороні (анотація, адаптація, аранжування, обробка фольклору, інша переробка твору) чи його творчим перекладом на іншу мову (до похідних творів не належать аудіовізуальні твори, одержані шляхом дублювання, озвучення, субтитрування українською чи іншими мовами інших аудіовізуальних творів) [1]. Таким чином, відповідно до даного визначення, похідному твору притаманна певна особливість, яка виділяє його з-поміж інших творів. Так, особливістю похідного твору є саме його створення на підставі переробки або іншого використання творів, однак важливою умовою є те, щоб при цьому такий твір був оригінальним та самобутнім, не був частковим або повним відтворенням іншого твору та відповідав вимогам чинного законодавства щодо охороноздатності. Одним із видів похідного твору є переклад. Похідними творами переклади стають у результаті реалізації виключного права автора на переклад, яке визначене п. 5 ч. 3 ст. 15 ЗаконуУкраїни «Про авторське право і суміжні права». Виключне право на переклад передбачено також у міжнародних нормативно-правових актах. Зокрема, у ст. 5 Всесвітньої конвенції про авторське право і ст. 8 Бернської конвенції. Обидві ці конвенції передбачають обмеження виключності права на переклад шляхом примусових ліцензій.
  • Item
    До питання про виконання україною угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом у сфері інтелектуальної власності
    (Сумський державний університет, 2019) Дегтяр, Р.О.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Інтеграційний рух України до Європейського Союзу зумовлює необхідність у адаптації законодавства України до законодавства ЄС, що є пріоритетною складовою такого процесу. Адаптація нормативно-правових актів у сфері інтелектуальної власності потребує значної уваги, у зв‘язку з тим, що у державах-членах ЄС існує високий рівень правового забезпечення та реалізації прав у даній сфері. Основними нормативно-правовими актами з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС є: Закон України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" від 18 березня 2004 року, у якому поняття "адаптація законодавства" визначається як процес приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність з acquis communautaire (доробок Співтовариств) [1] та Закон України "Про Концепцію Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" від 21 листопада 2002 року, де визначається поняття саме "адаптація законодавства України до законодавства Європейського Союзу" як поетапне прийняття та впровадження нормативно-правових актів України розроблених з урахуванням законодавства Європейського Союзу [2].
  • Item
    Інститут приватного виконавця як дієвий механізм виконання судових рішень в Україні та країнах Європейського Союзу
    (Сумський державний університет, 2019) Дегтяр, Р.О.; Шапіро, Вікторія Сергіївна; Шапиро, Виктория Сергеевна; Shapiro, Viktoriia Serhiivna
    Виконавче провадження є досить важливою завершальною стадією судового провадження. Такі дії спрямовані на відновлення порушених прав і свобод людини та громадянина. Кожна країна має свої певні особливості інституту виконавчого провадження які зумовлені тієї чи іншою правовою системо, до якої належить вона належить. Віднедавна, Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» прийнятий від 2 червня 2016 року запроваджено змішану систему виконання судових та інших рішень, залишивши інститут державних виконавців та ввівши інститут приватних виконавців. Таке нововведення було обгрунтовано тим, що стан виконання в Україні судових рішень, був досить незадовільним, оскільки більшість рішень, які набули законної сили, лишались невиконаними через завантаження державних виконавців та низки інших чинників.
  • Item
    Військова юстиція: міжнародний досвід
    (Сумський державний університет, 2017) Дегтяр, Р.О.
    Окупація частини території України, військова агресія з боку Російської Федерації, активна діяльність терористичних організацій ставлять на перший план питання підвищення обороноздатності країни, реформування всієї системи органів державної влади. Одним із визначальних факторів ефективної діяльності Збройних Сил України є налагоджена система військової юстиції. Зміни у системі силових структур призвели до зміщення акцентів і щодо військової юстиції, зростання її ролі у виконанні покладених на державу функцій.
  • Item
    Військова поліція
    (Сумський державний університет, 2017) Дегтяр, Р.О.
    Питання регулювання діяльності органів на законодавчому рівні, які забезпечують військову безпеку України, на даний час потребують термінового осмислення. Дієвість заходів, спрямованих на посилення здатності військових формувань та правоохоронних органів, у яких передбачено проходження військової служби, протидіяти зовнішнім і внутрішнім загрозам, залежить від багатьох чинників.
  • Item
    Проблема правового регулювання розміру моральної шкоди в Україні
    (Сумський державний університет, 2017) Дегтяр, Р.О.
    Проблема відшкодування моральної шкоди, як одного із видів шкоди, існує вже багато років. Кількість справ про відшкодування моральної шкоди щороку значно зростає. Громадяни стають все більш освіченими та прагнуть реально досягнути правосуддя. Проте, як тільки виникає питання порушення законного права та заподіяння немайнової шкоди, відразу кожен такий громадянин чи юридична особа зіштовхуються із досі невирішеною проблемою визначення розміру моральної шкоди.
  • Item
    Класифікація форм участі громадян у правотворчості
    (Сумський державний університет, 2016) Рябченко, Тетяна Олександрiвна; Рябченко, Татьяна Александровна; Riabchenko, Tetiana Oleksandrivna; Дегтяр, Р.О.
    Загальносвітові тенденції глобалізації з одного боку та уніфікації правових систем на європейському політико-правовому просторі з іншого, потреба розвитку національної правової системи в напрямку належного забезпечення механізму реалізації права народу здійснювати правотворчість безпосередньо, обумовлюють необхідність переходу від вузького розуміння правотворчості як державно-владної діяльності до широкого її розуміння як правової діяльності, що здійснюється й іншими суб’єктами публічної влади, зокрема народом. Характерною ознакою сучасної правотворчості в Україні є пошук таких її форм, які б були не лише ефективними, а й мали б найвищий рівень легітимності як у суспільстві, так і в очах наших закордонних партнерів. Очевидно, що для розв’язання цієї проблеми необхідно використати потенціал безпосередньої правотворчості народу.