Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
8 results
Search Results
Item Способи оптимізації співпраці правоохоронних органів з метою протидії легалізації злочинних доходів(Запорізький національний університет, 2022) Мотузна, А.В.; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаттю присвячено дослідженню співпраці правоохоронних органів з метою протидії легалізації злочинних доходів, а також, визначенню способів оптимізації взаємодії правоохоронних органів між собою та з іншими державними та міжнародними інституціями. Зазначено, що сучасне українське законодавство загалом відповідає вимогам нормативних актів міжнародних організацій, котрі займаються протидією відмивання злочинних доходів. У статті визначено, що правопорушники уникають країн із налагодженою правоохоронною системою та дієвим механізмом протидії легалізації. Тому, оптимізація взаємодії українських правоохоронних органів із вітчизняними та міжнародними інституціями є пріоритетним завданням в рамках протидії легалізації злочинних доходів. Визначено роль співпраці правоохоронних органів із Державною службою фінансового моніторингу. Зауважено, що необхідною є взаємодія, направлена на виконання Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL. Акцентовано увагу на тому, що значний вплив на результативну співпрацю правоохоронних органів справляє корупція. Корумповані правоохоронці можуть створювати перешкоди у проведенні антилегалізаційної діяльності. Обмін інформацією був визначений як основний спосіб взаємодії правоохоронних органів із іншими національними та іноземними органами в сфері протидії легалізації злочинних доходів. Зауважено, що основним критерієм цього виду співпраці є оперативність. У статті вказані основні аспекти співпраці правоохоронних органів, котрі потребують оптимізації: міжнародна співпраця, способи комунікації, вимоги до оформлення запитів, співпраця із громадськістю. Зроблено висновок, що оптимізація співпраці правоохоронних органів призведе до підвищення ефективності їх діяльності та зниження рівня легалізації злочинних доходів. Для цього необхідно приділити особливу увагу протидії корупції, модернізації інформаційної комунікації між інституціями та підвищенню рівня довіри громадян до правоохоронних органів.Item Problem aspects of interaction of law enforcement authorities in the field of countering money laundering(Universidad de la Amazonia, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Назаров, Микола Сергiйович; Назаров, Николай Сергеевич; Nazarov, Mykola SerhiiovychOne of the biggest obstacles to maintaining an effective international financial system is money laundering. Money laundering is also extremely difficult to investigate and prosecute. The latter task is entrusted to law enforcement agencies. The purpose of the article is to characterize the problematic aspects of law enforcement cooperation in the field of combating money laundering in Ukraine and finding optimal ways to solve them. During the study, the authors used the following methods: dialectal, terminological analysis and operationalization of concepts, analysis and refinement, analysis, and synthesis, sociological and statistical. The article emphasizes that the normative sources of ways of interaction between law enforcement agencies in the field of combating money laundering are set out in a rather fragmentary manner, without any specifics regarding the specific boundaries, scope of cooperation. This situation inevitably leads to various kinds of abuse and conflict. In our opinion, given the importance of the task of combating money laundering, the main task is to clearly regulate the ways and methods of cooperation between law enforcement agencies in this area and the introduction of administrative liability for failure to take measures or evasion of such cooperation.Item Участь громадян у підвищенні ефективності правоохоронних органів як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки України(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2019) Андрійченко, Надія Сергіївна; Андрейченко, Надежда Сергеевна; Andriichenko, Nadiia Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаття присвячена дослідженню питання участі громадян у підвищенні ефективності правоохоронних органів України як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки держави, що обумовлено євроінтеграційними процесами в державі та відповідно адаптацією повноважень, організаційної структури правоохоронних структур до існуючих загальновизнаних міжнародних стандартів та наближенням правоохоронних органів, у тому числі тих, що захищають фінансово-економічну систему держави до громадськості. Визначено, що така невідповідність умовам розвитку суспільства стримує подальший розвиток правовідносин практично в усіх сферах суспільного й державного життя. Зроблено висновок, що найнижчу оцінку отримала робота Національного антикорупційного бюро України та податкової міліції Державної фіскальної служби України. Виділено чинники, що обумовлюють неефективність зазначених суб’єктів. Наведено критерії за якими доцільно оцінювати діяльність правоохоронних органів як суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Акцентовано увагу на довірі громадян як критерії оцінювання діяльності зазначених суб’єктів. Зроблено висновок, що підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів як суб’єктів захисту фінансово-економічної безпеки України має здійснюватися із залученням громадськості до конкурсного відбору на посади, розгляду справ про дисциплінарні правопорушення співробітників, надання громадським організаціям можливості здійснювати моніторинг діяльності правоохоронних органів, періодичного інформування громадян про результати своєї діяльності.Item Організаційні основи діяльності правоохоронних органів України із забезпечення фінансово-економічної безпеки держави(Міжнародний гуманітарний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаття присвячена вивченню питання організаційних основ діяльності правоохоронних органів із забезпечення фінансово-економічної безпеки України. Визначено поняття «організаційні основи діяльності правоохоронних органів України як суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави». Розкрито специфіку взаємодії та координації правоохоронних органів у сфері захисту фінансово-економічних інтересів держави, встановлено їх недоліки та сформульовано пропозиції їх усунення.Item Організаційно-штатна структура правоохоронних органів, які забезпечують фінансово-економічну безпеку України(Ужгородський національний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаття присвячена аналізу організаційно-штатної структури правоохоронних органів, які забезпечують фінансово-економічну безпеку України. Визначено, що організаційно-штатна структура правоохоронних органів України обумовлюється покладеними на них національним законодавством завданнями і функціями. З’ясовано відмінність штатної та організаційної структури. Наведено поняття організаційно-штатної структури Національної поліції України. Розглянуто систему органів Національної поліції, яка складається з двох рівнів – центральний і територіальний, визначено структуру кожного з них. Встановлено, що до структури Національної поліції належить Департамент захисту економіки, який входить до складу кримінальної поліції. Поряд з цим визначено його структуру. Визначено, які особи є штатною одиницею Національної поліції. Встановлено, що система органів Національного антикорупційного бюро України, як і Національна поліція України, включає два рівні – центральний і територіальний. Зазначено, що штатною одиницею в структурі Національного антикорупційного бюро України є особи начальницького складу, державні службовці, інші працівники, які працюють за трудовим договором. Сформульовано визначення організаційно-штатної структури Національного антикорупційного бюро України. Встановлено, що податкова міліція існує не самостійно, а як структурний підрозділ Державної фіскальної служби України. Встановлено перелік осіб, які входять до штатної структури підрозділів податкової міліції. Визначено поняття організаційної структури Служби безпеки України, а також системи даного органу. Встановлено, що Служба безпеки України має розгалужену організаційну структуру. Здійснено аналіз організаційно-штатної структури органів прокуратури. Зроблено висновок про те, що від вдало продуманої організаційно-штатної структури правоохоронного органу загалом залежить ефективність виконання останнім своїх завдань та функцій у сфері забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Встановлено, що важливу роль у системі органі прокуратури як суб’єкта захисту фінансово-економічної безпеки держави належить Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі.Item Історико-правовий аналіз діяльності правоохоронних органів України із забезпечення фінансово-економічної безпеки держави(Запорізький національний університет, 2018) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаття присвячена висвітленню питання історії становлення та діяльності правоохоронних органів України як суб’єктів забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Статус кожного правоохоронного органу, який є суб’єктом захисту фінансово-економічних інтересів держави змінювався разом зі зміною державно-правової системи. При цьому становлення деяких правоохоронних органів продовжується на сьогодні.Item Критерії оцінювання діяльності правоохоронних органів у сфері забезпечення фінансово-економічної безпеки країни: окремі аспекти(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychПроаналізовано поняття правоохоронних органів. Виокремлено правоохоронні органи, які забезпечують фінансово-економічну безпеку держави. Запропоновано критерії оцінювання діяльності правоохоронних органів у сфері забезпечення фінансово-економічної безпеки країни на основі зарубіжного досвіду.Item Створення нового правоохоронного органу у сфері забезпечення фінансової та економічної безпеки: реалії для України(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychІснування в Україні декількох правоохоронних органів які покликані забезпечувати фінансову та економічну безпеку в Україні є необґрунтованим. Оскільки ефективність їхньої діяльності з наповнення Державного бюджету України зводиться до мінімуму. До таких органів, на нашу думку можна віднести податкову міліцію, підрозділ контррозвідувального захисту інтересів держави в сфері економічної безпеки СБУ, Департамент захисту економіки Національної поліції України тощо.