Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
91 results
Search Results
Item Запобігання корупції сфер державних службовців як необхідна умова ефективного подальшого проведення адміністративної реформи(Державний податковий університет, 2023) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сластьоненко, О.О.Стаття розглядає процеси боротьби з корупцією в діяльності державних службовців. Головна увага при цьому, поряд з Україною, приділяється досвіду СШАItem Система економічної безпеки України: проблеми та перспективи у юридичному вимірі(Державний податковий університет, 2023) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Сластьоненко, О.О.Стаття присвячена аналізу юридичного виміру проблем і перспектив системи економічної безпеки України. При цьому питання юридичного виміру означеної системи становить певний інтерес, оскільки розглядає її організацію й функціонування під правовим кутом зору. Отже, метою цього дослідження є аналіз системи економічної безпеки України у юридичному вимірі її проблем та перспектив. У статті обґрунтовано, що конституційне закріплення терміна «економічна безпека» створило передумову для визначення й утворення системи економічної безпеки, розробки відповідної законодавчої бази, визначення засад правового статусу органів державної влади як суб’єктів забезпечення безпеки означеного типу. З’ясовано, що немає єдиної думку й щодо визначення терміна «економічна безпека» серед науковців, хоча в теорії та на практиці розрізняють різні типи безпеки. Доведено, що через війну в Україні та недостатню наукову розробленість система залишається незбалансованою для того, щоб оперативно реагувати та результативно протидіяти суворим викликам сьогодення. Стаття містить висновок про те, що економічна безпека України є складним і багатогранним явищем, що містить у собі такі види безпеки, як виробнича, енергетична, зовнішньоекономічна, демографічна, продовольча, соціальна, фінансова, інвестиційно-інноваційна та макроекономічна тощо. Наголошується, що й досі не існує легальної дефініції поняття «система економічної безпеки України», хоча наукова спільнота й оперує рядом потужних доктринальних визначень. При цьому визначається, що, вдосконалюючи систему економічної безпеки, варто також звернути увагу на її функції, оскільки вони є необхідним атрибутом будь-якої системи минулого і сучасності, адже визначають напрям діяльності системи економічної безпеки. Крім того, доведено, що система економічної безпеки має змінюватися з часом, оскільки може набувати нових рис і ознак, змінювати пріоритети, цілі та завдання, виконувати функції, що будуть актуальними в конкретній ситуації. Практична цінність роботи полягає в обґрунтуванні необхідності змін уявлення про економічну безпеку як систему та доведенні легального закріплення поняття «система економічної безпеки України».Item The content and essence of the anti-corruption strategy as a tool to combat corruption in Ukraine(EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2023) Odnolko, I.; Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Bilokin, R.; Kobko, V.; Pohoretskyi, M.Метою статті є аналіз змісту і сутності антикорупційної стратегії як інструменту протидії корупційній злочинності в Україні. Результати дослідження. Установлено, що антикорупційна стратегія має передбачати низку основних заходів щодо протидії злочинності в сфері антикорупційної діяльності. Додатково обґрунтовано позицію про те, що підготовка й санкціонування відповідного документа здійснюється на підставі кількісно-якісних показників, що належить зібрати попередньо, за визначеними критеріями та враховуючи певний проміжок часу. Практичне значення. На думку авторів, найбільшу увагу слід приділити саме практичній методиці визначення основних пріоритетів у антикорупційній політиці України та використанню стратегічного планування як основного інструменту. Цінність/оригінальність. Обґрунтовано, що стратегічне планування в державній антикорупційній політиці та конкретна форма його прояву – затвердження державних антикорупційних стратегій – значною мірою позитивно впливає на забезпечення прав і свобод людини і громадянина, результативно й ефективно сприяє функціонуванню всіх органів державної влади та становленню й розвитку демократії та правової державності в Україні.Item Глава держави як елемент фінансово-правового регулювання(Державний податковий університет, 2022) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychУ роботі досліджується фінансова функція держави. Зокрема, детально розглядається вплив на фінансово-правове регулювання глави держави. Основна увага приділяється ролі монарха в реалізації фінансової державної функціїItem Кримінальне правопорушення як вид правопорушення: проблематика диференціації покарання(ЮНЕСКО Соціо, 2022) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaСтаття присвячена проблематиці диференціації покарання за кримінальне правопорушення як виду правопорушення. При цьому, питання диференціації покарань становить певний інтерес для вітчизняної юриспруденції, оскільки розглядає категорію «покарання» з більш високого синергетичного рівня. Отже, метою цього дослідження є аналіз диференціації покарань за кримінальне правопорушення, яке є одним з основних видів правопорушення. У статті обґрунтовано, що чинний Кримінальний кодекс України практично не має самостійної кримінально-правової норми, де були б зазначені спеціальні принципи призначення покарання, які відносяться до диференціації і індивідуалізації саме покарання, а не кримінальної відповідальності, яка має більш широке трактування. З’ясовано, що диференціація покарання – це встановлення в кримінальному законі меж конкретних видів покарання за конкретний вид кримінального правопорушення залежно від загально-прийнятих у кримінальному праві характеру і ступеня суспільної небезпеки діяння і особистості винуватого. Доведено, що в сучасному кримінальному праві диференціацію покарання за її видами можна класифікувати залежно від знаходження її підстав в Загальній і Особливій частинах КК України і способів її здійснення. Стаття містить висновок про те, що кваліфікуючі та привілейовані ознаки утворюють складний комплексний інститут кримінального права, основою якого є функціональна спрямованість, що проявляється у диференціації покарання. Наголошується, що метою диференціації покарання є забезпечення саме його співвідношення тяжкості обставинам кримінального правопорушення, що сприяли його вчиненню і, як уже зазначалося, особистим якостям, що характеризують суб’єкт кримінального правопорушення. При цьому, визначається, що серед науковців до цього часу нема єдиної думки щодо самостійності диференціації покарання. Її розглядають разом з індивідуалізацією, яка втілюється в індивідуалізації покарання в законі та в індивідуалізації покарання в суді. Практична цінність роботи полягає в обґрунтуванні необхідності змін уявлення про межі диференціації покарання, а також його індивідуалізація при відправленні правосуддяItem Керівник: адміністративно-правовий вимір(Університетська книга, 2022) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Куліш, Анатолій Миколайович; Кулиш, Анатолий Николаевич; Kulish, Anatolii Mykolaiovych; Білокінь, Р.М.Пропонована монографія є комплексним дослідженням інституту керівника в адміністративно-правовому вимірі. Проаналізовано управлінську діяльність керівника в її гносеологічно-функціональному, юридичному та процесуальному вимірах. Монографія буде корисна професорсько-викладацькому складу, працівникам органів державної влади і місцевого самоврядування, а особливо очільникам закладів вищої освіти, а також усім, хто цікавиться правовими проблемами університетського й загального менеджменту.Item Організаційно-правові питання управління кадрами органів прокуратури(Національна юридична академія України, 1998) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychУ збірнику представлені наукові праці, що присвячені актуальним питанням історії та теорії держави і права, сучасним проблемам конституціаналізму в Україні, правовому забезпеченню ринкових реформ, боротьбі зі злочиннісю, вдосконаленню процесуального законодавства та ін. Розрахований на спеціалістів-юристів: практичних працівників, науковців, викладачів і студентів.Item Развитие прокуратуры в переходный период(ТОВ "Вентурі", 1996) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychУ збірнику містяться доповіді і тези виступів науковців, працівників органів прокуратури, суду на науково-практичній конференції, присвяченій проблемам розвитку прокуратури України в умовах становлення демократичної держави, рекомендації цієї конференції, а також матеріали, що характеризують практичну діяльність прокуратури з виконання завдань, покладених на неї Законом України "Про прокуратуру".Item Політичний режим як юридична категорія: дихотомія моністичної та дуалістичної парадигм(Сумський державний університет, 2022) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychПолітичний режим є одним з елементів форми держави. На сьогодні існує декілька проблем щодо характеристики цієї категорії. Перша з них полягає у тому, що не існує якогось загальноприйнятого розуміння політичного режиму. Але умовно у ньому можна виділити три компоненти. Перший компонент, що складає зміст цієї категорії, це спосіб взаємодії держави, суспільства і громадянина. Саме цей компонент визначає права і свободи особи, пріоритетний тип її політико-правової культури, поведінки, свідомості і менталітету. При цьому його сутність визначається тим, що в державі є пріоритетного – права держави, права суспільства чи права громадянина, що з переліку прав, закріплених у Загальній декларації прав людини 1948 року, держава визнає, гарантує або обмежує. Другий компонент політичного режиму має декілька вимірів, обумовлених рівнем і якістю соціально-економічного розвитку суспільства, принципом поділу влади, способом формування органів державної влади, статусами партійної системи, політичної опозиції, ЗМІ, армії, поліції, церкви тощо. Третій компонент передбачає систему методів здійснення державної влади, способи врегулювання і розв’язання соціальних, політичних і правових конфліктів.Item Питання забезпечення економічної безпеки на сучасному етапі(Університет Державної Фіскальної Служби України, 2021) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychУ роботі досліджується економічна безпека. Зокрема, детально розглядаються питання забезпечення економічної безпеки на сучасному етапі. Основна увага приділяється правовим засадам забезпечення економічної безпеки