Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Об’єктивні ознаки складу злочину "жорстоке поводження з тваринами"
    (Сумський державний університет, 2020) Козлова, А.В.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    Враховуючи актуальність питання інтеграції України до Європейського Союзу, надзвичайно важливою є тема імплементації міжнародних стандартів до вітчизняного законодавства. Європейське суспільство приділяє багато уваги обов’язку гуманного ставлення до тварин на законодавчому рівні, що свідчить не лише про високі моральні цінності суспільства, а й про відчуття відповідальності перед навколишнім середовищем. Диспозицією статті 299 Кримінального кодексу України (далі – ККУ) встановлено, що злочини визначається саме жорстоким поводженням з тваринами. Поняття жорстокого поводження не розкривається ККУ, що виявляє певну неточність у тих чи інших злочинних діях. В юридичній науці існує багато поглядів на поняття жорстокості, зокрема Ф. Р. Асціоне вважає що жорстокість це "неприйнятна в суспільстві поведінка, унаслідок якої особа умисно завдає нестерпний біль, страждання, стрес і (або) смерть тварині" [1, с. 54]. Поняття жорстокого поводження з тваринами регламентується Законом України "Про захист тварин від жорстокого поводження" від 21 лютого 2006 р.: "знущання над тваринами, у тому числі безпритульними, що спричинило мучення, завдало їм фізичного страждання, тілесні ушкодження, каліцтво або призвело до загибелі, нацьковування тварин одна на одну та на інших тварин, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів, залишення домашніх та сільськогосподарських тварин напризволяще, у тому числі порушення правил утримання тварин" [2].
  • Item
    Допомога особам, що звільнилися з місць позбавлення волі
    (Сумський державний університет, 2020) Мотузна, А.В.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    Мало хто знає, що чекає особу, яка відбула покарання та повинна покинути установу і, здавалося б, почати нове життя. Переступаючи поріг установи відбування покарання в напрямку волі, колишні засуджені діляться на 2 типи: ті, кого чекають, у кого є родина та житло, і ті, хто автоматично стає безхатьком. На жаль, більшість відноситься до другого типу. Проте, одні з них, що мають освіту знаходять роботу, інші ж залишаються на вулиці з поламаною долею. Збільшення кількості безпритульних людей на вулицях країни може призвести до серйозних наслідків, таких як, погіршення санітарно-епідеміологічного стану населення та міст в цілому, поширення інфекційних хвороб, демографічний спад, погіршення освітнього аспекту населення тощо. Задля уникнення перелічених проблем слід завчасно дбати про таких людей. Звичайно, після звільнення держава не може продовжувати їх утримувати за бюджетні кошти, але як і кожному бізнесу, так і знедоленій людині потрібен стартовий капітал. І це не лише кошти. Перш за все, особі потрібна оселя на перший час. Також, важливим є питання працевлаштування. І, можливо, одноразова соціальна виплата для витрат на харчування, придбання одягу та засобів для особистої гігієни. Така виплата може надаватися з розрахунком на те, що протягом року особа поверне державі надану їй виплату. Звичайно, особа може відмовитись від такої допомоги, щоб уникнути додаткових зобов’язань. Адже, більшість засуджених працюють, і звільняючись, мають деякі збереження.
  • Item
    Контрабанда підакцизних товарів: перспектива криміналізації
    (Сумський державний університет, 2020) Савицька, І.В.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    Контрабанда підакцизних товарів через митні кордони сьогодні стала серйозним, широкомасштабним явищем, яке негативно впливає на економічну ситуацію в усьому світі. Обсяг незаконно переміщених товарів кожного дня зростає все більше на всіх материках земної кулі. За умов відкритості держави для імпорту та експорту товарів вже протягом тривалого часу, через певний проміжок часу вона обов’язково зіштовхнеться з контрабандою, особливо підакцизних товарів. На жаль, і Україна опинилась в такій ситуації, коли досить важко вести боротьбу з контрабандою, яка є характерною не тільки для прикордонних міст та інших поселень, а й яка вільно переміщується по всій території держави. Контрабанда стала тим економічним явищем, яке негативно впливає на економіку держави, фактично руйнує її політику у цій сфері та позбавляє істотного джерела доходів, яке є одним із пріоритетних для формування того самого бюджету держави, або ж окремих підприємств. Збитки, які можуть завдаватись бізнесу всередині країни, можуть повністю зруйнувати їх позитивний вплив на державу як з економічної, так і суспільної точки зору. Як наслідок тіньовий сектор економіки продовжує зростати, вибиваючи легальний бізнес та збільшуючи вплив на державну владу. Тому в кінці 2019 року і Кабінет Міністрів України, і Державна прикордонна служба України виступили за криміналізацію контрабанди підакцизних товарів.
  • Item
    Легалізація грального бізнесу як спосіб легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом
    (Сумський державний університет, 2020) Білик, Г.В.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    На сьогодні, гральний бізнес в Україні є забороненим згідно з Законом України "Про заборону грального бізнесу в Україні". Однак, починаючи з минулого року розпочався активний процес легалізації даного виду бізнесу. Перші читання нового законопроєкту вже були проведені Верховною Радою. Але дивлячись на складність різкої декриміналізації цього явища необхідно всебічно дослідити ситуацію в Україні та світі, обрати стратегію розвитку та на її основі розробити діючу законодавчу базу, яка буде діяти реально. Причиною цього стало те, законодавча заборона цього явища, не принесла бажаного результату, а лише те, що весь бізнес пішов у тінь. Це в першу чергу негативні наслідки для держави. Адже зникло джерело оподаткування, відповідно зменшення доходів до державного бюджету, а рулетка далі крутиться, адже фактично гральний бізнес далі функціонує. Це породило нові корупційні схеми, а значить підвищився рівень злочинності.
  • Item
    Створення єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі як захід запобігання домашньому насильству
    (Сумський державний університет, 2020) Верещака, Я.В.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    Домашнє насильство є досить поширеним злочином в Україні, проте, необхідно відзначити, що латентність цього явища та широке поширення ускладнює ситуацію, зважаючи на це наша держава намагається вжити всіх необхідних заходів, щоб зменшити масштаби даної проблеми. Деякі з цих заходів передбачені Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», зокрема закріплено норму про створення Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі. Реєстр – це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, адаптування, зміни, поновлення, використання, поширення (розповсюдження, реалізації, передання), знеособлення і знищення визначених Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» даних про випадки домашнього насильства та насильства за ознакою статі[1].
  • Item
    Проблематика відбування покарання у вигляді позбавлення волі засудженими неповнолітніми
    (Сумський державний університет, 2020) Низова, А.Р.; Бондаренко, Олена Сергіївна; Бондаренко, Елена Сергеевна; Bondarenko, Olena Serhiivna
    За статистичними даними, щороку злочини скоєні неповнолітніми у структурі злочинності складають суттєву частку, що кожного року збільшується. Останнім часом кримінально-виконавчі правовідносини стали однією з основних тем для проведення досліджень і реформування. Усе більше уваги науковці приділяють з’ясуванню мети покарання та кримінально-виконавчої діяльності. Особливо важливим стає визначення мети та алгоритму діяльності з виконання покарань відносно неповнолітніх, адже саме дана категорія злочинців, на думку багатьох науковців, є найбільш уразливим суб’єктом відбування покарання. Адже, безпосередньо від молоді і залежить майбутнє держави. Тож, питання відбування покарання неповнолітніми і становить неабиякий інтерес. На наш погляд, сьогодні у нашої держави є всі можливості для того, щоб зробити крок до якісної зміни ставлення до неповнолітнього засудженого і процесу виконання покарання у виді позбавлення волі щодо такої особи. Багато вчених і практичних працівників кримінально-виконавчої служби України та правоохоронних органів зверталися до питання особливостей правового статусу неповнолітніх та виконання відносно них покарання у виді позбавлення волі. Серед них О. С. Бартків, О. І. Дегтяр, Є. А. Дурманенко, І. І. Пампура, А. Х. Степанюк, І. С. Яковець та ін.