Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 84
  • Item
    Corruptive incomings laundering in the medical sphere
    (ALUNA Publishing, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia Serhiivna
    The aim: Characteristic of corruptive incomings laundering in the medical sphere and research of components for counteraction to this phenomenon. Materials and methods: Some methods were used to ensure the completeness and complexity of scientific research: dialectical, formal, legal, epistemological, and system-structural methods. Conclusions: It was concluded that corruptive incomings laundering in the medical sphere is becoming commonplace. New ways, means, and schemes for the commission of this crime are appearing. The authors analyze the main methods for corruptive incomings laundering in the medical sphere: during the purchase of medicines and medical equipment, during the procurements of medical preparations and medical equipment, building restoration and renovation, where health care facilities are located, price-fixing and gifting of chief medical officers. A comprehensive system of organizational, legal, and economic measures must be formed that will provide effective counteraction to the corruptive incomings laundering in the medical sphere.
  • Item
    Видворення як адміністративне стягнення: особливості застосування стосовно іноземців в Україні та закордоном
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Іванцов, В.О.
    Стаття присвячена важливій темі –особливостям застосування видворення як стягнення до осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності. Встановлено, що видворення – це акт державного органу, яким іноземця під загрозою покарання або, у разі необхідності, змушують покинути територію країни його проживання чи перебування. Під час дослідження встановлено, що «стандарти» видворення закладені в міжнародно-правових актах, крім того, кожна держава має свої організаційні та інституційні особливості його здійснення. У статті зосереджено увагу на державах, які належать до різних правових сімей (Латвійській Республіці, Великобританії, Китаї та Україні). Відзначено, що міждержавні внутрішні заборони щодо видворення осіб, які потре- бують особливого захисту, є стандартизованими для всіх держав. Це положення найбільшою мірою стосується забезпечення прав біженців.
  • Item
    Cybercrime as a Threat to the National Security of the Baltic States and Ukraine: The Comparative Analysis
    (International Information and Engineering Technology Association (IIETA), 2022) Думчиков, Михайло Олександрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    The article is devoted to comparative legal research of cybercrime as a threat to the national security of the Baltic States and Ukraine. The purpose of the scientific article is to study the systems of criminal legislation in the part of cybercrime in the Baltic States and Ukraine, to determine the public danger of cybercrime, as well as to study ways of countering this criminal category. The object of research is cybercrime as a criminal and legal category. The subject of the study is the peculiarities of combating cybercrimes in the Baltic States and Ukraine, and carrying out a comparative analysis of their criminal legislation. The authors analyze the essence of the concept of cybercrime and identify the main types of cybercrime that are committed most often. Thus, in this article, "cybercrime" means any crime committed with the help of information technologies or in the information space. Special attention is focused on cybercrime in the Baltic States, in particular Latvia, Lithuania, and Estonia. The main types of cybercrimes, the responsibility for the commission of which is provided for by Chapter XVII of the Criminal Code of Ukraine, are described. The Convention on Cybercrime was considered, and it was determined which norms should be implemented in the legislation of the Baltic countries and Ukraine. It was determined that the issue of countering cybercrime in the Baltic States. The main threats, prevention, and countermeasures against cybercrimes in the Baltic States and Ukraine and the main features of international and legal cooperation with cybercrimes within the framework of the European Union are outlined. It was concluded that in order to combat crimes committed with the use of modern information technologies in Ukraine, it is necessary to constantly increase the security of information systems, develop modern information technologies, improve legislation in the field of information crimes, develop competitive means of informatization, expand international cooperation in the field of safe use of information resources.
  • Item
    Прокуратура як субєкт протидії та запобігання злочинності
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Янішевська, Катерина Дмитрівна; Yanishevska, Kateryna Dmytrivna; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Миргород, Валерія Валеріївна; Myrhorod, Valeriia Valeriivna
    Стаття присвячення аналізу ролі органів прокуратури у сфері протидії злочинності, її функцій та діяльності, які прямо чи дотично межують з нею. Прокуратура є невід’ємною частиною системи правоохоронних органів та має досить широкий спектр функцій, який передбачає здійснення діяльності щодо захисту прав та інтересів держави і громадян шляхом представлення публічного обвинувачення в суді, а також контролю за дотриманням законодавства та виконання судових рішень на різних етапах кримінального провадження або під час виконання покарання у відповідних установах. Саме тому у процесі реалізації покладених на неї завдань прокуратура стикається з різними криміногенними ситуаціями, які потребують додаткового вивчення та висвітлення задля подальшого доопрацювання законодавства у сфері протидії злочинності у різних галузях. Крім того, важливим є пошук рішень, які можуть знизити відсоток злочинності в різних регіонах та серед різних соціальних груп, що також потребує додаткової співпраці з органами пробації, установами виконання покарань тощо. Тут відповідна інституція займає головуюче положення з огляду на те, що отримує усю необхідну інформацію щодо стану злочинності, умов розкриття злочинів, виконання покарань установами тощо та має змогу цілісно формувати підхід до вирішення актуальних питань у сфері боротьби зі злочинністю. Для цього також необхідно проаналізувати законодавство, яке регламентує діяльність прокуратури, простежити джерела та завдання тих, що саме стосуються відповідного питання. Наразі ця сфера не є законодавчо розвиненою та містить кілька нормативно-правових актів, які передбачають роботу прокуратури як суб’єкта протидії злочинності. При цьому, самою прокуратурою наразі сформовано загальний підхід до роботи, який передбачає в якості основних дій: проведення координаційних нарад із керівниками правоохоронних органів, проведення спільних нарад керівників правоохоронних та інших державних органів, створення міжвідомчих робочих груп, обмін аналітичною інформацією, проведення спільних аналітичних досліджень, контроль за виконанням спільних узгоджених заходів.
  • Item
    Інформаційна система моніторингу реалізації державної антикорупційної політики як прояв компонування 9 і 16 цілей сталого розвитку ООН в українській моделі протидії корупції
    (Сумський державний університет, 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    Проаналізована інформаційна система моніторингу реалізації державної антикорупційна політика як прояв компонування 9 і 16 цілей сталого розвитку ООН в українській моделі протидії корупції.
  • Item
    Корупція та національна безпека: виклики та шляхи реформ
    (ФОП Король Ірина Володимирівна, 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Миргород, Валерія Валеріївна; Myrhorod, Valeriia Valeriivna
    Стаття "Корупція та національна безпека: виклики та шляхи реформ" є важливим дослідженням в контексті взаємозв'язку між корупцією та національною безпекою. Автори впевнено відзначають, що корупція не лише підриває інституції держави, але й загрожує її внутрішній стійкості та зовнішньому впливу. Ця стаття пропонує не лише аналіз проблеми, але й конструктивні рекомендації щодо шляхів реформування для забезпечення національної безпеки. Автори докладно розглядають різні аспекти впливу корупції на національну безпеку: 1) порушення довіри громадян до урядових структур та правоохоронних органів, що може призвести до втрати легітимності влади та загрози соціальному порядку; 2) порушення законності, бо захищаються лише ті, хто може надати неправомірну вигоду; 3) втрата інвестицій та обмеження розвитку бізнесу, що може призвести до зростання безробіття, недофінансування соціальних програм та загальної економічної нестабільності; 4) втрата боєздатності, розкрадання військової техніки та секретної інформації, що загрожує безпеці країни; 5) втрата довіри міжнародних партнерів або втрата міжнародної підтримки; 6) поглиблення нерівності, незадоволеність та соціальні напруження, що може призвести до загострення політичних конфліктів та соціальної нестабільності. Особлива цінність цієї статті полягає в тому, що вона не лише виявляє проблему, але й пропонує практичні рішення для подолання корупції та зміцнення національної безпеки. Автори розглядають широкий спектр заходів, таких як підвищення прозорості та підзвітності управління, реформа правової системи, підтримка громадянського суспільства та залучення міжнародних партнерів до боротьби з корупцією. Робиться висновок, що протидія корупції – це не лише необхідна умова для забезпечення національної безпеки, але й важливий фактор економічного й соціального розвитку країни. Це більше, ніж просто боротьба з виявленими випадками одержання неправомірної вигоди та втручанням у владні процеси; це системний підхід до створення прозорої, справедливої та ефективної системи управління, яка сприятиме стабільності і довірі як в середині країни, так і на міжнародному рівні.
  • Item
    Взаємозв’язок корупції та фінансово-економічної безпеки України: аналіз причинно-наслідкового зв’язку
    (Запорізький національний університет, 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Куліш, Анатолій Миколайович; Kulish, Anatolii Mykolaiovych
    Стаття «Взаємозв’язок корупції та фінансово-економічної безпеки України: аналіз причинно-наслідкового зв’язку» пропонує глибокий аналіз проблеми корупції та її вплив на фінансово-економічну безпеку України. Автори проводять аналіз факторів, що обумовлюють зростання корупції та розглядають його наслідки для економіки країни. У статті доведено, що спрямовані на ефективний контроль та попередження корупційних практик заходи мають включати в себе подальше ефективне реформування правового середовища, впровадження дієвих механізмів контролю та спостереження за використанням публічних коштів, а також активне впровадження технологій е-управління та електронного контролю, що різко зменшить людський фактор та можливості для корупції. Стаття акцентує увагу на важливості розуміння причинно-наслідкового зв’язку між цими явищами та розробці ефективних стратегій подолання корупції для забезпечення стабільності фінансово-економічного сектору. Автори висвітлюють різноманітні аспекти проблеми, включаючи вплив корупції на інвестиційний клімат, рівень довіри до інституцій, та загрози для фінансової стійкості. Вони детально аналізують роль корупції у втраті державним бюджетом значних коштів та негативний вплив на соціально-економічний розвиток. Дослідження також звертає увагу на важливість впровадження ефективних антикорупційних стратегій та політик для створення умов фінансової стабільності та забезпечення сталого економічного розвитку. Робота визначає конкретні виклики, з якими стикається Україна у боротьбі з корупцією, особливо в умовах воєнного стану, та надає пропозиції щодо удосконалення сучасних стратегій з протидії цьому негативному явищу. Таким чином, стаття слугує цінним ресурсом для вчених, політиків та громадян, які зацікавлені в розвитку ефективних механізмів протистояння корупції та зміцненні фінансово-економічної безпеки України.
  • Item
    Цифрова трансформація як принцип мінімізації корупційних ризиків
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    Стаття «Цифрова трансформація як принцип мінімізації корупційних ризиків» розглядає важливість застосування цифрових технологій у процесі нівелювання корупційних ризиків та сприяння сталому розвитку суспільства. Наголошено, що від моменту проголошення незалежності України виникла необхідність активної протидії корупції, яка вкоренилася в суспільстві ще за часів Радянського Союзу. Протидія цьому явищу стала складним завданням, що потребувало комплексу заходів на різних рівнях. Порядок денний сталого розвитку до 2030 року визнає корупцію перешкодою для сталого розвитку і встановлює зниження рівня корупції як важливу мету для побудови ефективних, підзвітних та інклюзивних інституцій на всіх рівнях суспільства. У цьому контексті важливим є пошук ефективних заходів протидії корупції. Враховуючи процеси цифрової трансформації, безперечно, їх впровадження в антикорупційні заходи на міждержавному та державному рівні, стає важливим. Автор ретельно аналізує інструменти цифрової трансформації, їх вплив на підвищення прозорості, відкритості та ефективності державних процесів. Особлива увага приділяється впровадженню електронних систем ідентифікації та взаємодії з користувачами як ключових засобів покращення цифрової безпеки та доступності адміністративних послуг. Стаття докладно розглядає результати досліджень щодо рівня цифрової грамотності серед населення та висвітлює необхідність розвитку інфраструктури для підтримки цифрового розвитку. Автор зауважує, що цифрова трансформація може стати потужним інструментом у питанні протидії корупції, сприяючи підвищенню ефективності управління та забезпечуючи сталість економічного та соціального розвитку. У цілому стаття надає глибокий аналіз можливостей цифрових технологій у зменшенні корупційних ризиків та підвищенні якості державного управління.
  • Item
    Протидія корупції як необхідна умова ефективної післявоєнної реконструкції України
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Тимошенко, Олена Олександрівна; Tymoshenko, Olena Oleksandrivna
    У статті розглядається проблематика поширених корупційних практик та способів протидії їм у контексті відбудови України після руйнувань, завданих збройним конфліктом. Предметом розгляду є детермінанти, що сприяють виникненню та поширенню корупції в різних сферах суспільного життя, особливо в тих, що передбачатимуть значне державне фінансування у період післявоєнної відбудови. Увагу приділено необхідності подолання наслідків війни, що потребує залучення значних ресурсів, які можуть стати об'єктом зловживань та нецільового використання. Наводиться аналіз застосованих законодавчих норм, покликаних забезпечити прозорість, публічність та підзвітність процесів відновлення держави після воєнних руйнувань. Акцентується увага на принципах належної адміністративної процедури, керованої нормами адміністративного права, що регламентує відносини між державою та громадянами у сфері державного управління. Розглядається принцип змагальності сторін та дотримання засад рівності та справедливості, закріплений в адміністративно-процесуальних нормах, що регулюють усі аспекти адміністративного судочинства. Зазначається, що у світлі нової редакції процесуального законодавства та стандартів правової доктрини істотно відновлено використання широкого категоріального апарату, що становить підґрунтя наукового дискурсу з метою убезпечити правовий аналіз від вузькогалузевого тлумачення та спрямувати в русло принципів, що відображають дух доби. Автори підкреслюють, що ця нормотворча реформа органічно пов'язує юридичну науку з правовою реальністю як суцільним буттєвим простором, де безпосередньо реалізовується право. Доведено, що убезпечення процесів відновлення України від корупційних ризиків у післявоєнний період вимагає комплексного підходу на різних рівнях державного управління та суспільного життя. Адже. лише комплексний, системний підхід на всіх рівнях суспільства та держави здатний створити атмосферу нетерпимості до корупції під час відбудови країни, забезпечивши прозорість, підзвітність та відповідальність у використанні ресурсів.
  • Item
    Захист цифрової особистості: вивчення досвіду Європейського Союзу та України
    (Запорізький національний університет, 2024) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Думчиков, Михайло Олександрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych
    Стаття присвячена важливій та актуальній темі особливостям захисту цифрової особистості в Європейському Союзі (далі – ЄС) та в Україні. У цифрову епоху відбувається обмін та обробка індивідуальних даних, які залишаються окремими складовими економічних та соціальних процесів. Ця особлива інформація має велике значення, адже цифровізація суспільства вимагає ефективного захисту цифрової особистості. Саме тому, у структурі цифрових прав громадян саме захист персональних даних є ключовим елементом, особливо в контексті кібербезпеки держави. Цифрова особистість представляє собою складову індивідуальності, що існує в онлайн середовищі. Цифрова особистість має значення в сучасному світі технологій, оскільки вона стала важливою складовою індивідуальної ідентичності в онлайн-середовищі. Зростання використання цифрових технологій, соціальних мереж, онлайн-сервісів та електронних платформ призвело до того, що багато аспектів життя людини стали відображатися в цифровому просторі. Порівняння цифрової особистості в ЄС та в Україні може включати декілька аспектів. Насамперед – це законодавство про захист персональних даних в ЄС та Україні. Так, в ЄС пакет документів стосовно захисту даних, прийнятий у травні 2016 року, має на меті зробити Європу придатною для цифрової ери. Другим аспектом, порівняння цифрової особистості в ЄС та в Україні є рівень використання технологій. У країнах ЄС високий рівень цифрової технологізації пов’язаний з широким використанням онлайн-сервісів, електронного урядування та інших інновацій. Третім аспектом порівняння цифрової особистості в ЄС та в Україні є доступ до високошвидкісного Інтернету. Четвертим аспектом порівняння цифрової особистості в ЄС та в Україні є цифрова грамотність. П’ятим аспектом порівняння цифрової особистості в ЄС та в Україні є кібербезпека. Порівнюючи досвід ЄС та України, стаття привертає увагу до ключових питань, таких як законодавча база, рівень освіченості населення щодо цифрової безпеки та заходи, спрямовані на захист особистих даних в Інтернеті. Захист цифрової особистості стає дедалі важливішим в контексті зростання кількості онлайн-загроз та використання особистих даних, особливо в умовах воєнного стану в Україні. Наголошується на важливості подальших заходів у вдосконаленні законодавства, збільшенні рівня свідомості населення та впровадженні ефективних технологічних рішень для захисту персональних даних.