Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
45 results
Search Results
Item Щодо основних юридичних категорій сутності органів виконавчої влади(Сумський державний університет, 2024) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia ViktorivnaСистема державних органів в Україні має складну розгалужену систему, що складається з відносно автономних владних підсистем та безпосередньо самих органів, що до них входять. При цьому, теоретичне виділення іншого виду системи, наприклад системи органів управління або будь-якої іншої, не заперечує наявність у різних системах спільних суб’єктів.Item Докази та доказування в адміністративному судочинстві.(Ужгородський національний університет, 2024) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia ViktorivnaВідповідно до Конституції України, права і свободи людини – є пріоритетом у державній діяльності, а їх закріплення і забезпечення є головним завданням держави. Реалізація даного положення залежить від ефективного функціонування органів державної влади, у тому числі й органів адміністративного судочинства. Відповідно Конституції України основною метою функціонування адміністративних судів полягає у захисті прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин.Item Напрями удосконалення адміністративно процесуального законодавства України щодо визнання електронних доказів(ВД Гельветика, 2024) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Зінченко, Г.С.Стаття присвячена дослідження проблемних питань використання електронних доказів в адміністративному судочинстві та можливих напрямів удосконалення сучасного регулювання електронних доказів, використовуючи досвід зарубіжних країн. За останні роки Україна стикнулася зі стрімким розвитком інформаційних технологій, коронавірусом та з військовою агресією Російської Федерації. Саме ці чинники призвели до активізації дистанційної діяльності органів та установ, зокрема і судів. Крім того, дедалі більше громадян країни почали використовувати електронні докази у процесі доказування під час розгляду справи судом з метою результативного забезпечення захисту законних прав та своїх інтересів.Item Основи теорії та практики судового адміністративного процесу в Україні(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Лимонько, А.О.Мета статті полягає в обґрунтуванні та визначенні ключових аспектів теоретико-правової концепції судового адміністративного процесуального права. Основним завданням статті є надання характеристики основним критеріям, за якими можна виокремити цю галузь права, включаючи його предмет, систему джерел, принципи та методи.Item Класифікація та джерела доказів в адміністративному судочинстві.(Університет сучасних знань, 2021) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Пасьовин, І.А.У зазначеній статті розглянуто поняття доказів в адміністративному судочинстві. Наведено класифікацію доказів та проаналізовано джерела доказів в адміністративному судочинстві такі як: пояснення сторін, визнання стороною обставин, показання свідків, письмові докази, речові докази, висновки експертів та електронні докази.Item Загальна характеристика провадження в суді першої інстанції(ГО «Правовий світ», 2022) Чернишова, Я.О.; Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia ViktorivnaІснування в Україні системи адміністративних судів пов’язане з необхідністю забезпечення реалізації права осіб на судовий захист. Так, фізичні та юридичні особи, чиї права та інтереси порушено незаконними рішеннями, діями або бездіяльністю суб’єкта владних повноважень, а у визначених законами випадках і суб’єкти владних повноважень, мають змогу звертатися до суду з відповідними позовами.Item Особливості, соціальне призначення та види проваджень за зверненням громадян(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2022) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Сагайдак, В.О.Розбудова соціальної, демократичної та правової держави безпосередньо пов’язана із збалансованим розвитком, який полягає у наданні, забезпеченні, реалізації та зміцненні суб’єктивних прав, свобод та законних інтересів громадян. Одним із способів захисту та забезпечення прав, свобод і законних інтересів громадян є надання державою права звертатися до органів державної влади або місцевих органів влади чи інших організацій з метою подання скарги, пропозиції чи заяви. Водночас вони реалізовують роль, яка полягає у додержанні законності та верховенства права у державному управлінні. Ступінь дотримання принципу законності та верховенства права у державі безпосередньо випливає із рівня участі громадян у державних справах. Однак, наявність дуже великої кількості скарг та зауважень щодо діяльності органів державної влади або органів місцевого самоврядування є негативним показником та знаком тривоги, адже це означає, що в державі треба щось суттєво змінювати, а також реалізувати заходи, які б покращили роботу працівників таких органів та організацій. Одним із найпотужніших кроків до збереження та зміцнення правопорядку є постійне вдосконалення, в першу чергу, законодавства і, насамперед, адміністративно-процесуальних норм, які регламентують надання можливості забезпечувати права та інтереси громадян шляхом звернення, адже без змін до законів на нормативно-правових актів неможливо почати діяти, бо це так званий каркас, який слугує для початку практичної діяльності, тобто реалізації та впровадження норм законодавства на практиці. Звернення громадян є найкращим способом реалізації їх прав та інтересів на законному рівні, адже такі звернення можуть стосуватися найрізноманітніших сторін суспільного життя – від загальнодержавних до суб’єктивних інтересів кожного громадянина. У науковій статті проаналізовано особливості, соціальне призначення, різновиди проваджень за зверненням громадян на основі та за допомогою нормативно-правової бази та праць, а також наукових досліджень вітчизняних українських вчених, які визначають дане питання. Досліджено поняття електронної петиції як різновиду звернень громадян.Item Державна політика у сфері булінгу з боку викладача у зарубіжних країнах.(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Зінченко, Г.С.Стаття присвячена дослідженню досвіду зарубіжних країн у реалізації державної політики у сфері булінгу з боку викладача. Незважаючи на низку вжитих заходів протидії булінгу у шкільному середовищі в Україні, питання цькування залишається актуальним, особливо з боку педагогічного складу стосовно учнів. Нині зустрічаються непоодинокі випадки, коли самі вчителі стають булерами і здійснюють психічне, фізичне, а також економічне насильство щодо учнів. Як показує статистика, близько 67% дітей в Україні стикаються з проблемою булінгу, при цьому 24% з них потерпали від психічного та фізичного насилля з боку учителя. До того ж більшість справ у сфері булінгу закривається у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, а саме через відсутність належних доказів. Наявність частих випадків булінгу та рідкість винесення позитивних рішень про адміністративну відповідальність за вчинення булінгу, зокрема з боку вчителя щодо учнів, свідчать про недосконалість державної політики у сфері булінгу в Україні. Зважаючи на це, ми пропонуємо розглянути особливості державного регулювання у сфері булінгу провідних країн, таких як Канада, США, Чехія, Республіка Філіппіни, Австралія та Франція. Ми з’ясували, що у досліджених країнах немає загальних нормативно-правових актів, які би передбачали юридичну відповідальність за вчинення булінгу з боку викладача, попри це, вони мають відповідні закони та інші акти, які визначають діяльність закладів освіти та обов’язки учасників навчального процесу щодо інформування, застереження та протидії булінгу. У статті запропоновано шляхи удосконалення політики України у сфері булінгу, які включать закріплення у чинному законодавстві норми про адміністративну відповідальність особи, яка стала свідком чи якій стало відомо про факт вчинення булінгу щодо іншої особи, моніторинг усіх закладів освіти щодо випадків булінгу та створення державного додатку “Fight For!” («Борися!»).Item Зарубіжні моделі адміністративної юстиції на прикладі Австралії, Італії і Швейцарії(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Кучмістенко, О.В.Інститут адміністративної юстиції є важливим правовим явищем сучасності. Адміністративну юстицію можна розглядати як діяльність спеціальних адміністративних судів або квазісудових органів, на які покладена функція вирішення адміністративних спорів, що виникають на ґрунті неправомірних дій, рішень або бездіяльності органів виконавчої влади. Звісно, нині не всі країни пішли шляхом створення спеціальних судових органів, існують і такі у яких контроль за діяльністю виконавчої влади здійснюють суди загальної юрисдикції. Загалом, більшість авторів виділяють дві моделі введення адміністративної юстиції – континентальну й англосаксонську, але кілька основних моделей не виключають існування і інших. Так, деякі вчені-адміністративісти говорять про функціонування східноєвропейської, азіатської форми тощо. Моделі адміністративного правосуддя дають можливість проаналізувати, яка країна та яким способом впливає на втілення можливості особи захистити свої права та законні інтереси під час виникнення адміністративного спору. У статті було проаналізовано досвід ведення адміністративної юстиції на прикладі Австралії, Італії та Швейцарії. Австралійський Союз є представником англосаксонської моделі юстиції, яка є досить складним та багаторівневим механізмом захисту прав громадян від порушень зі сторони виконавчої влади в цій країні. Італійська Республіка відноситься до континентальної моделі, де органи адміністративної юстиції сформувалися в окрему гілку правосуддя. Також існує ряд спеціалізованих адміністративних судів, які якісно забезпечують можливість грома- дять захищати свої права. Швейцарія представляє романо-германський тип правової сім’ї, тому її також відносять до континентальної моделі ведення адміністративної юстиції. У Швейцарській Конфедерації прийнято ряд нормативно-правових актів, які регулюють адміністративне правосуддя на федеральному рівні, а також діяльність органів юстиції регулюється і на рівні кантонів, у яких можуть створюватися спеціалізовані адміністративні суди. На нашу думку, проаналізований зарубіжний досвід може стати у нагоді під час формування сучасної української моделі адміністративної юстиції, адже адміністративне правосуддя виступає важливим атрибутом правової країни.Item Теоретичні аспекти визначення змісту адміністративно-деліктних відносин.(Сумський державний університет, 2023) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia ViktorivnaОстаннє десятиліття ознаменувалося великою кількістю соціальних, економічних, геополітичних, політичних та інших змін, які в свою чергу вплинули на розвиток і реформування права. Інститут адміністративної відповідальності не став виключенням, оскільки його перебудова досі здійснюється на радянських ідейних засадах, які не є актуальними в сучасній демократичній і правовій державі, в поєднанні зі встановленням відносин, які не існували на той час.