Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 50
  • Item
    Principle of application of the judge’s internal beliefs under the conditions of international rules of evidence and corruption factors
    (Universidad del Zulia-Venezuela, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Маланчук, Петро Михайлович; Маланчук, Петр Михайлович; Malanchuk, Petro Mykhailovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych
    У системі стримувань і противаг судова влада є суттєвим елементом у забезпеченні захисту прав людини і громадянина, законності та верховенства права. Іржа судової влади неминуче призводить до градуювання вступних конституційних положень щодо сутності нашої держави та основних прав і свобод. Принципи правосуддя відіграють життєво важливу роль у здійсненні правосуддя. Правильна конструкція наведених принципів є запорукою адекватного правозастосування з дотриманням правових та етичних стандартів. Тому було приділено увагу одному з найбільш складних і неоднозначних принципів правосуддя – принципу внутрішнього переконання судді в момент прийняття пізнання. Окреслено складність реалізації зазначеного принципу в колегіальному судочинстві та його різні прояви та межі залежно від стандартів доказування в різних процесах: цивільному, господарському та кримінальному. Названо основні корупційні фактори, які можуть звести нанівець принцип реалізації внутрішнього переконання судді, та запропоновано дієві заходи протидії цим факторам.
  • Item
    Administrative and legal bases of implementation of e-government in Ukraine
    (EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2022) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Pylypenko, V.; Колеснікова, Марія Вікторівна; Колесникова, Мария Викторовна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Малетов, Дмитро Володимирович; Малетов, Дмитрий Владимирович; Maletov, Dmytro Volodymyrovych
    The article is devoted to an important and modern topic of studying the administrative and legal framework for the implementation of e-government in Ukraine. Its relevance is due to the fact that Ukraine, as a developing country, has quite high rating of the United Nations e-Government Development Index. Therefore, the existence of an appropriate legal framework and an extensive system of public authorities that are actors in the field of e-government is a priority issue. The purpose of this article is to determine the components of the administrative and legal framework for the implementation of e-government in Ukraine. The object of this article is public relations to implement and operate e-government. The subject of the study is directly the administrative and legal principles of implementation in Ukraine. The authors propose to analyze the concept of e-government in Ukraine, its potential to address a range of issues, and the risks of its improper implementation. Methods which were used for proper research: method of terminological analysis, structural-functional method, descriptive, institutional approach, critical-dialectical and legal analysis methods.
  • Item
    Забезпечення економічної безпеки та запуск Бюро економічної безпеки України: актуальні питання сьогодення
    (Сумський державний університет, 2022) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Ільченко, Б.О.
    Економічна безпека України відіграє важливу роль у забезпеченні національної безпеки, реалізуючи широкий спектр конкретних функцій. Вона виступає матеріальною базою для забезпечення майже всіх інших підвидів національної безпеки, без якої верхівка влади фізично не може забезпечити достатній рівень захищеності та благополуччя громадян. На жаль, на території України з кожним роком зростає криміналізація економіки, яка відображається в корупційних та інших злочинах, що негативно впливають на економічну політику країни і підривають публічні та приватні інтереси громадян. Взагалі, поняття економічної безпеки трактується різними вченими по-своєму. На нашу думку, найбільш точно охарактеризувати поняття економічної безпеки можна як підгалузь національної безпеки, яка в повному обсязі відображає соціально-економічне становище країни у сфері економіки, завдяки якій забезпечується досягнення всього спектру загальнонаціональних інтересів. Крім цього, економічна безпека – це характерна ознака економічної системи, яка дає змогу надати оцінку її ефективності в різних умовах.
  • Item
    The essence and classification of cybercrime in the field of computer information
    (Universidad de la Amazonía, 2022) Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Fomenko, A.; Yunin, O.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Kabenok, Y.
    Cimes in the field of computer information have become pressing issue in society today. Its relevance is evidenced by news from around the world, criminal statistics, problematic issues in the science of criminal law, as well as problems in criminal proceedings. All this is due to the fact that as a phenomenon, crimes in the field of computer information belong to the very specific category that is constantly evolves technological progress. The purpose of the article is to study the phenomenon of crimes in the field of computer information, to define the concept of crimes in the field of computer information and types of these crimes, to provide general characteristics of crimes in the field of computer information, as well as to identify their classification. Various methods of scientific knowledge were used as a methodological basis for writing this article. In particular, comparison methods, analogies and generalization methods were used. In our time, cybercrime has spiraled out of the control of one state's law enforcement agencies and has become a significant interstate and transnational problem.
  • Item
    Криміналістичні проблемні аспекти боротьби зі злочинами у кіберсфері.
    (Київський науково-дослідний інститут судових експертиз Міністерства юстиції України, 2020) Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    У статті досліджується головні криміналістичні проблеми щодо боротьби з кіберзлочинністю, як нової загрози сучасному суспільству. Наведена статистика скоєння кіберзлочинів й актуальність даної проблеми для України та інших країн світу. Розглядаються проблеми застосування поняття комп'ютерного злочину і необхідності внесення змін в правову базу.
  • Item
    Кіберзлочинність як новітній феномен та джерело високого рівня суспільної небезпеки
    (Visegrad Journal on Human Rights, 2021) Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Найважливішими питаннями боротьби з кіберзлочинністю є регулювання кіберпростору державою, і повне, зі свого боку, забезпечення боротьби з кіберзлочинністю. Методи регулювання та протидії кіберзлочинності має включати не лише правове, матеріально-технічне, наукове, а й інші види забезпечення. В ідеалі кіберпростір має стати окремою юридичною категорією в системі державного управління та бути комплексно врегульованим, оскільки з кожним днем ​​він все більше впроваджується у повсякденну діяльність суспільства та державі, що в свою чергу сприяє розвитку кіберзлочинності. Сьогодні в Україні, як і в світі як а загалом рівень кібербезпеки явно недостатній. Звичайно, міжнародна співпраця допомагає вирішити це питання проблеми, але найважливіші дії мають бути вжиті всередині країни, щоб згодом поділитися зі світом нашим успішний досвід боротьби з кіберзлочинністю та регулювання кіберпростору. Для цього держава і суспільство повинні об’єднати зусилля та зробити все можливе для подолання проблеми кіберзлочинності. Є ще багато проблеми, які мають вирішувати вчені-правники та практики, але зрозуміло, що вони потребують негайного вирішення.
  • Item
    Зобов’язання України відповідно до угоди про асоціацію з ЄС щодо торговельних марок
    (Сумський державний університет, 2020) Дегтяр, Р.О.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікована в 2014 р., містить широкий обсяг зобов’язань сторін у тому числі не оминаючи питання з охорони інтелектуальної власності [1]. Такі зобов’язання України перед Європейським Союзом полягають у поступовому та поетапному процесі реформ та адаптації законодавства в України до нормативно-правових актів ЄС, що є пріоритетною складовою такого процесу. У даній співпраці чималої уваги потребує саме сфера інтелектуальної власності через те, що держави члени Європейського Союзу забезпечують високий рівень правої охорони та реалізації прав у цій царині. На сьогодні положення українського законодавства щодо торговельних марок не забезпечує ефективного комплексного правового регулювання. Надійний захист даного об’єкту інтелектуальної власності в Україні дозволить відповідним суб’єктам, які запускають на ринок новий продукт, реалізовувати свої права в повному обсязі і збільшувати прибутки.
  • Item
    Щодо взаємодії органів правової охорони права інтелектуальної власності
    (Сумський державний університет, 2020) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    У енциклопедичному словнику В. І. Шинкарука взаємодія визначається як філософська категорія, яка відображає особливий тип відношення між об’єктами, при якому кожен з об’єктів діє (впливає) на інші об’єкти, приводячи їх до зміни, і водночас зазнає дії (впливу) з боку кожного з цих об’єктів, що, у свою чергу, зумовлює зміну його стану [1, с. 512]. С. Л. Недов стверджує, що взаємодія проявляється в процесі взаємовпливу і використання можливостей один одного для досягнення власних цілей. Він наголошує на тому, що взаємодія виникає тамі тоді, коли взаємозв’язок між суб’єктами об’єднаний спільною метою [2, с. 125]. Таким чином,взаємодія учасників правової охорони права інтелектуальної власності – це відповідний процес, який полягає у взаємному впливові, співпраці органів державної влади, які реалізують державну політику щодо інтелектуальної власності, урядових та неурядових організацій, різних громадських формувань (громадських організацій), самих авторів та інших суб’єктів у напрямкустворення дієвої системи правової охорони інтелектуальних прав авторів, шляхом передання такими суб’єктами набутого досвіду, обміну інформацією, проведення публічних обговорень, колективних переговорів, конференцій (здійснення соціального діалогу).
  • Item
    До питання про виконання україною угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом у сфері інтелектуальної власності
    (Сумський державний університет, 2019) Дегтяр, Р.О.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Інтеграційний рух України до Європейського Союзу зумовлює необхідність у адаптації законодавства України до законодавства ЄС, що є пріоритетною складовою такого процесу. Адаптація нормативно-правових актів у сфері інтелектуальної власності потребує значної уваги, у зв‘язку з тим, що у державах-членах ЄС існує високий рівень правового забезпечення та реалізації прав у даній сфері. Основними нормативно-правовими актами з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС є: Закон України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" від 18 березня 2004 року, у якому поняття "адаптація законодавства" визначається як процес приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність з acquis communautaire (доробок Співтовариств) [1] та Закон України "Про Концепцію Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" від 21 листопада 2002 року, де визначається поняття саме "адаптація законодавства України до законодавства Європейського Союзу" як поетапне прийняття та впровадження нормативно-правових актів України розроблених з урахуванням законодавства Європейського Союзу [2].
  • Item
    Фізичне насильство як одна із форм вчинення насильства в сім’ї
    (Сумський державний університет, 2020) Щербак, Н.М.; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych
    Сучасний період розвитку України характеризується численними змінами в її економічному, політичному та соціальному житті. На сьогодні важливим питанням, яке потребує свого негайного вирішення залишається проблема домашнього насильства, яка є, безумовно, характерною для усіх країн світу. Однак, якщо в більшості європейський країн дана проблема активно вивчається та досліджується, то наша країна наразі лише долучається до цього процесу. Адже довгий період часу характерною рисою для українського суспільства залишається ставлення до випадків прояву насильства, зокрема, якщо так зване "вуличне насильство" викликає здебільшого негативну реакцію населення, то насильство вдома чимало людей відверто вважають нормою. Статистичні дані свідчать про те, що домашнє насильство є вкрай розповсюдженим явищем, притаманним для всіх верств населення України. Відповідно до відомостей, наданих департаментом превентивної діяльності Національної поліції за 2018 рік, до поліції надійшло щонайменше 107,2 тисяч заяв та повідомлень про вчинення правопорушень, пов’язаних з домашнім насильством [1]. За І півріччя 2019 року понад 23 тисячі людей звернулися на національні "гарячі" лінії щодо домашнього насильства [2].