Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
74 results
Search Results
Item Corruptive incomings laundering in the medical sphere(ALUNA Publishing, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Horobets, Nadiia SerhiivnaThe aim: Characteristic of corruptive incomings laundering in the medical sphere and research of components for counteraction to this phenomenon. Materials and methods: Some methods were used to ensure the completeness and complexity of scientific research: dialectical, formal, legal, epistemological, and system-structural methods. Conclusions: It was concluded that corruptive incomings laundering in the medical sphere is becoming commonplace. New ways, means, and schemes for the commission of this crime are appearing. The authors analyze the main methods for corruptive incomings laundering in the medical sphere: during the purchase of medicines and medical equipment, during the procurements of medical preparations and medical equipment, building restoration and renovation, where health care facilities are located, price-fixing and gifting of chief medical officers. A comprehensive system of organizational, legal, and economic measures must be formed that will provide effective counteraction to the corruptive incomings laundering in the medical sphere.Item Cybercrime as a Threat to the National Security of the Baltic States and Ukraine: The Comparative Analysis(International Information and Engineering Technology Association (IIETA), 2022) Думчиков, Михайло Олександрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha SerhiivnaThe article is devoted to comparative legal research of cybercrime as a threat to the national security of the Baltic States and Ukraine. The purpose of the scientific article is to study the systems of criminal legislation in the part of cybercrime in the Baltic States and Ukraine, to determine the public danger of cybercrime, as well as to study ways of countering this criminal category. The object of research is cybercrime as a criminal and legal category. The subject of the study is the peculiarities of combating cybercrimes in the Baltic States and Ukraine, and carrying out a comparative analysis of their criminal legislation. The authors analyze the essence of the concept of cybercrime and identify the main types of cybercrime that are committed most often. Thus, in this article, "cybercrime" means any crime committed with the help of information technologies or in the information space. Special attention is focused on cybercrime in the Baltic States, in particular Latvia, Lithuania, and Estonia. The main types of cybercrimes, the responsibility for the commission of which is provided for by Chapter XVII of the Criminal Code of Ukraine, are described. The Convention on Cybercrime was considered, and it was determined which norms should be implemented in the legislation of the Baltic countries and Ukraine. It was determined that the issue of countering cybercrime in the Baltic States. The main threats, prevention, and countermeasures against cybercrimes in the Baltic States and Ukraine and the main features of international and legal cooperation with cybercrimes within the framework of the European Union are outlined. It was concluded that in order to combat crimes committed with the use of modern information technologies in Ukraine, it is necessary to constantly increase the security of information systems, develop modern information technologies, improve legislation in the field of information crimes, develop competitive means of informatization, expand international cooperation in the field of safe use of information resources.Item Щодо адміністративно-правового статусу Служби судової охорони(ФОП Король Ірина Володимирівна, 2023) Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Myrhorod-Karpova, Valeriia ValeriivnaСлужба судової охорони становить собою відносно нову інституцію в Україні, незважаючи на те, що початок її створення мав місце ще у 1992 р. Ефективне забезпечення правопорядку в контексті проведення судового засідання є одним із основних компонентів реформування системи здійснення правосуддя, що повинно відповідати європейським стандартам. Саме Служба судової охорони є державним органом в системі правосуддя, що функціонує з метою забезпечення охорони й підтримки порядку в судових інстанціях. Проте, було зазначено, що наразі Служба судової охорони перебуває на завершальному етапі формування, незважаючи на те, що її аналоги успішно функціонують у різних країнах (зокрема, США, Канаді й ін.). Автори зосередили свою увагу на визначенні адміністративно-правового статусу Служби судової охорони з урахуванням реформаційних процесів, що мають місце в системі забезпечення правосуддя. Автори акцентували увагу на складових елементах адміністративно-правового статусу Служби правової охорони. З урахуванням плюралізму наукових поглядів щодо елементів адміністративно-правового статусу, автори зосередили увагу на більш комплексному аналізі структурних компонентів. Зокрема, були розглянуті: організаційні (мета створення й завдання діяльності, структура Служби, принципи діяльності) й змістовні (сутнісні) (повноваження та компетенція, права й обов’язки, юридична відповідальність та система гарантій) елементи. В цілому, було зазначено, що судова охорона є однією із найголовніших гарантій діяльності судів в цілому й суддів зокрема. Відповідно до Конституції України, суддям гарантовано незалежність і недоторканність. Саме для забезпечення охорони й підтримання громадського порядку у судових інституціях, припинення проявів неповаги до суду, забезпечення особистої безпеки суддів й членів їх сімей, працівників суду функціонує Служба судової охорони. Саме виконання цих функцій автори визначили як мету створення даної інституції, що відноситься до організаційного елементу адміністративно-правового статусу Служби судової охорони.Item Principle of application of the judge’s internal beliefs under the conditions of international rules of evidence and corruption factors(Universidad del Zulia-Venezuela, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Маланчук, Петро Михайлович; Маланчук, Петр Михайлович; Malanchuk, Petro Mykhailovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychУ системі стримувань і противаг судова влада є суттєвим елементом у забезпеченні захисту прав людини і громадянина, законності та верховенства права. Іржа судової влади неминуче призводить до градуювання вступних конституційних положень щодо сутності нашої держави та основних прав і свобод. Принципи правосуддя відіграють життєво важливу роль у здійсненні правосуддя. Правильна конструкція наведених принципів є запорукою адекватного правозастосування з дотриманням правових та етичних стандартів. Тому було приділено увагу одному з найбільш складних і неоднозначних принципів правосуддя – принципу внутрішнього переконання судді в момент прийняття пізнання. Окреслено складність реалізації зазначеного принципу в колегіальному судочинстві та його різні прояви та межі залежно від стандартів доказування в різних процесах: цивільному, господарському та кримінальному. Названо основні корупційні фактори, які можуть звести нанівець принцип реалізації внутрішнього переконання судді, та запропоновано дієві заходи протидії цим факторам.Item The place and the role of financial monitoring in anti-money laundering system(Universitas Diponegoro, 2023) Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaФінансовий моніторинг відіграє ключову роль у загальній ефективності системи боротьби з відмиванням грошей (AML). У цій статті досліджено місце та роль фінансового моніторингу у запобіганні та виявленні діяльності з відмивання коштів. Автори підкреслили важливість ефективного фінансового моніторингу для виконання нормативних вимог. Актуалізовано визначення ролі та місця фінансового моніторингу в боротьбі з легалізацією корупційних доходів, враховуючи завдання та вимоги, які стоять перед Україною як країною-кандидатом на вступ до Європейського Союзу, та виклики, спричинені воєнним станом.Item Medical corruption: causes and measures of combating(Universitas Swadaya Gunung Jati, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna SerhiivnaПісля української кризи в Україні відбулося багато процесів оновлення. Однією з найважливіших реформ була антикорупційна. Питання медичної корупції загострилося в умовах глобальної пандемії, спричиненої COVID-19. Метою статті є кримінологічна характеристика причин та заходів протидії корупції в медичній сфері в Україні. Методологія - це сукупність підходів, принципів і конкретних методів, якими користується вчений. Ми використали саме ті елементи методології, які дозволили забезпечити послідовність та об’єктивність дослідження протидії корупції в медичній сфері в Україні. Автори окреслюють та характеризують основні причини медичної корупції в Україні. Пропонуються такі заходи щодо протидії медичній корупції: модернізація моделі фінансування медичної галузі; запровадження спеціального порядку закупівлі лікарських засобів за державні кошти; подолання корупційної складової у співпраці фармацевтичних компаній та медичних працівників; реформування системи оплати праці медичних працівників; освітня діяльність.Item Anti-Corruption Transformation Processes in the Conditions of the Judicial Reform in Ukraine Implementation(International Journal For Court Administration, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Klypa, O.; Bobrishova, L.This article analyses the anti-corruption transformative processes triggered by Ukraine’s judicial reform. The subject of the study is the determination of the critical aspects of the success of anti-corruption transformative measures conditioned by the anti-corruption reform in Ukraine. The objectives of the article are to determine the main anti-corruption challenges facing the Ukrainian judicial system and to characterise the main legislative countermeasures. The authors emphasise that a properly functioning system of courts supports the realisation of many development goals – by protecting human rights, resolving social conflicts, and implementing government policy. However, today the judiciary in Ukraine still needs to meet these principles. One of the crucial aspects of judicial reform in Ukraine is undoubtedly the overcoming of corruption, which significantly distorts the independence of judges and the principle of equality. The article is structured as follows: current challenges of the Ukrainian judiciary: corruption and judicial independence (1); the essence of the primary measures of judicial reform (2); the role of the Constitutional Court of Ukraine in curbing anti-corruption measures of judicial reform (3) and the creation of the Higher Anti-Corruption Court as an anticorruption component of judicial reform. The authors formulated two critical factors for the success of judicial reform. The first factor is the presence of political will and coordinated cooperation between the President of Ukraine and the Verkhovna Rada of Ukraine. The second factor is the active participation of the public in initiating and controlling the implementation of reform measures.Item Система оцінювання роботи судів в умовах судової реформи(Запорізький національний університет, 2022) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna SerhiivnaВідповідно до основних правових принципів побудови демократичної держави, що знайшли своє закріплення у Конституції України, влада здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. При чому всі гілки влади є рівними, адже функціонують на основі системи взаємних стримувань та противаг. Важливо відмітити, що роль судової влади у цьому владному трикутнику надзвичайно суттєва, адже саме на неї покладено завдання зі здійснення правосуддя, захисту правових принципів та захисту інтересів всієї держави і кожного окремого громадянина. Враховуючи значущість цього завдання, особливого значення набуває кадрове питання у судовій владі. Так, до особи, яка претендує на посаду судді висувається ряд освітніх, кваліфікаційних, моральних та психологічних вимог. Крім того, завдання держави за таких умов забезпечити не лише первинний кваліфікований добір суддів, а й розробити дієву систему заходів постійного моніторингу та оцінювання професійних та особистих якостей вже діючих суддів. В Україні це питання стоїть особливо гостро, оскільки рівень довіри до судової влади надзвичайно низький. Враховуючи викладене, розроблення та провадження дійсно ефективної системи оцінювання роботи суддів є надзвичайно важливим та нагальним завданням, що стало одним із пріоритетних під час чергового етапу судової реформи в Україні. Наголошено, що запорукою ефективності оцінювання роботи суддів є визначення та належна реалізація критеріїв такого оціню- вання. Методологія професійного оцінювання закріплена Рішенням Ради суддів України від 11 грудня 2015 року № 14. Згідно з якою кри- теріями кваліфікаційного оцінювання судді є: 1) професійна компетентність; 2) особиста компетентність; 3) соціальна компетентність; 4) здатність підвищувати свій фаховий рівень; 5) здатність здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня; 6) відповідність судді етичним критеріям; 7) відповідність судді антикорупційним критеріям. Наголошено, що запровадження процедури оцінювання суддів як один із заходів судової реформи спрямоване на підвищення довіри до судової системи в цілому та окремих суддів зокрема. Поза тим, розроблення самої вимоги не є запорукою успіху, не менш важли- вим є і вибудування чіткої системи та раціональних механізмів оцінювання різними суб’єктами та відповідністю оцінювання засадам об’єктивності, гласності та прозорості. Чинні критерії оцінки роботи суддів, на нашу думку, є цілком виваженими, проте потребують про- цесуальної деталізації способів, методів та конкретних заходів їх реалізації.Item Combating sports corruption: an analysis of international regulations(Instituto de Estudios Políticos y Derecho Público “Dr. Humberto J. La Roche”, 2022) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Malanchuk, P.; Yurakh, V.Today, sport is one of the most developed and highly profitable industries. According to various sources, the annual revenue of industry participants is estimated at at least $145 billion. The article analyzes the relevant international anti-corruption legal acts. We would like to emphasize that the adoption of these documents and the ratification of most of them is an important step in the fight against corruption in sport. At the same time, most of these international standards are aimed at combating corruption, that is, they offer active and punitive measures to combat it. Instead, the authors insist on the priority of preventive measures against corruption. The author’s classified approach to measures to combat corruption in sport is proposed. It is concluded that the first step should be to combat corruption in international sports organizations. The effectiveness of anti-corruption measures in this area depends mainly on the transparency of their activities. Another area of corruption in sport is determined to be grassroots corruption. The oldest form of corrupt sport is that which arises spontaneously during competitions between two participants or two teams.Item Novelization of the Criminal Code of Ukraine During the 2022 Russian Invasion(University of Warsaw, 2022) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna SerhiivnaСтаття присвячена важливій та вкрай актуальній темі – новелізації Кримінального кодексу України в умовах війни. Автори наголошують, що держава Україна та її населення постало перед страшним викликом державному суверенітету, територіальній цілісності та незалежності, зумовленим нападом Російської Федерації. Запровадження воєнного стану та безпосереднє введення військових дій на значній території України започаткували нові суспільні відносини, які терміново потребували правового врегулювання та закріплення. Авторська позиція полягає в тому, що не зважаючи на величезне коло завдань, що вимагали швидкого вирішення, все ж Верховна Рада України змогла оперативно реагувати на нові соціальні реалії та внесла зміни до Кримінального кодексу України, запровадивши кримінальну відповідальність за колобораційну діяльність та визначення обставин, що виключають кримінальну протиправність діяння та забезпечують бойовий імунітет в умовах дії воєнного стану. Нові положення кримінального закону відповідають принципам верховенства права, законності та правової визначеності. Поза тим, все ж потребують певних уточнень та доповнень, зокрема щодо бойового імунітету військових медиків. Стосовно ж колобораційної діяльності, то, на думку авторів дане діяння є специфічним проявом державної зради, яке у зв’язку з особливою обстановкою та часом його здійснення, законодавець вирішив виділити у окремий склад кримінального правопорушення.