Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Item
    Щодо основ теорії та практики судового адміністративного процесу
    (Сумський державний університет, 2024) Лимонько, А.О.
    Визначаються чотири основні сфери застосування терміну "адміністративний процес". Ці сфери включають порядок розгляду справ в адміністративних судах (адміністративне судочинство), порядок виконавчої влади щодо підготовки та прийняття нормативних та індивідуальних адміністративних актів (позитивний або управлінський адміністративний процес), порядок розгляду скарг приватних осіб органами виконавчої влади (квазіюрисдикційний адміністративний процес) та порядок застосування заходів адміністративного примусу (юрисдикційний адміністративний процес).
  • Item
    Основи теорії та практики судового адміністративного процесу в Україні
    (Видавничий дім "Гельветика", 2024) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Лимонько, А.О.
    Мета статті полягає в обґрунтуванні та визначенні ключових аспектів теоретико-правової концепції судового адміністративного процесуального права. Основним завданням статті є надання характеристики основним критеріям, за якими можна виокремити цю галузь права, включаючи його предмет, систему джерел, принципи та методи.
  • Item
    Адміністративно-процесуальна складова заборони політичної партії в Україні
    (ДВНЗ “Ужгородський національний університет”, 2023) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Шеїн, Д
    Стаття присвячена дослідженню питання адміністративно-процесуальної складової заборони політичних партій в Україні. Повномасштабне вторгнення росії стало точкою екстремуму для активізації заходів із забезпечення державної та національної безпеки України, у тому числі шляхом унеможливлення діяльності проросійських політичних сил. Практика заборони функціонування та діяльності політичних партій є одним із механізмів захисту суверенітету та традиційно належить до інструментарію войовничої демократії (militant democracy). Наголошено, що правова основа процедури заборони політичних партій була сформована відносно нещодавно та під впливом воєнного стану (Закон України № 2243-IX від 03.05.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій). Резюмовано, що у зв'язку з великою політичною та соціальною значущістю що адміністративні справи про заборону політичної партії інстанційно належить до підсудності апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає місто Київ. Констатовано, що наразі правова природа розглядуваної процедури багато в чому залишається неоднозначною, зокрема в частині підстав для відкриття провадження й звернення з адміністративним позовом для заборони політичної партії, а також механізмів судового розгляду й повноважень суду при вирішенні такої справи (щодо заборони та передачі майна партії у власність держави). Адміністративне провадження відносно заборони політичної партії є специфічним і характеризується низкою різноманітних відмінностей у порівнянні із загальними засадами адміністративного провадження в суді. Заборона політичної партії під час судового розгляду є публічним процесом із обов’язковим залученням Верховної Ради України та Міністерства юстиції України до легалізації цього адміністративного провадження.
  • Item
    Поняття, види та завдання провадження в справах про адміністративні правопорушення
    (Сумський державний університет, 2022) Обрусник, Є.О.
    Особливе місце в адміністративно-юрисдикційній діяльності державних органів відводиться адміністративним проваджень, так як вони завжди були та залишаються найбільш поширеним різновидом. Охоплюючи, майже всі сфери суспільного життя, діяльності підприємств, установ, організацій та органів держави. Провадження у справах про адміністративні правопорушення – особливий різновид адміністративного процесу, який значною мірою врегульований нормами, що зібрані у розділах IV та V Кодексу про адміністративні правопорушення [1]. Адміністративному провадженню властиві загальні риси, такі як: складання протоколів, застосування запобіжних заходів, опитування свідків, прийняття рішення, винесення постанови та її оскарження ті ін. Провадження завжди являє собою сукупність систематичних процесуальних дій, які є характерним засобом реалізації та забезпечення матеріальних норм адміністративного права.
  • Item
    Нормативно-правове регулювання процедури медіації в адміністративному процесі України
    (Сумський державний університет, 2022) Міхновський, Георгій Юрійович; Михновский, Георгий Юрьевич; Mikhnovskyi, Heorhii Yuriiovych
    На сьогоднішній день в нормативно-правовій базі України повноцінно закріплене положення про процедуру медіації у різних галузях процесуального права. Вважаючи новизну запровадження процедури медіації в адміністративному процесі України, існує нагальна потреба в дослідженні історичних засад запровадження медіації, її поняття та нормативно-правових передумов її виникнення. Особливого значення набуває практичне застосування процедури медіації в адміністративних судах України та виконання рішень, яке було прийняте сторонами при вирішенні спору із залученням медіатора.
  • Item
    Процедура надання адміністративних послуг в Україні
    (Сумський державний університет, 2022) Колодуб, О.С.
    Закон України «Про адміністративні послуги» містить статтю, в якій зазначено порядок надання адміністративних послуг та не містить чіткого порядку дій суб’єктів правовідносин у сфері надання адміністративних послуг. Також потрібно зазначити, що в науці адміністративного права під час визначення порядку надання адміністративних послуг застосовують поняття "адміністративна процедура". В.П. Тимощук вважає, що адміністративна процедура – це встановлений чинним законодавством порядок розгляду та вирішення індивідуальних адміністративних справ адміністративними органами.
  • Item
    Принципи адміністративного процесу як основа адміністративно-юрисдикційної та адміністративно-процедурної діяльності
    (Сумський державний університет, 2016) Супрун, О.В.
    Сучасне законодавство України не забезпечує належної та ефективної правової регламентації адміністративно-процесуальної діяльності органів публічної адміністрації. Така ситуація створює умови для свавілля посадових осіб, затягування розгляду справ адміністративними органами, інших проявів корупції, обумовлює втрату довіри населення до державної влади. Відтак, потреба сформувати систему принципів адміністративно-процесуальної діяльності є надзвичайно актуальною у сучасних умовах. Вирішення цього нагального завдання дасть змогу не лише розробити ефективне адміністративно-процесуальне законодавство, але й змінити світогляд та ідеологічні установки публічних службовців, що, безумовно, сприятиме розвитку адміністративно-процедурної і адміністративно-юрисдикційної діяльності, забезпеченню належного правозастосування.
  • Item
    Забезпечення доказів в адміністративному процесуальному праві
    (Сумський державний університет, 2016) Турпітько, В.В.
    Для справедливого вирішення адміністративної справи важливе значення становлять докази. Доказами в адміністративному судочинстві, відповідно до ст. 69 КАС України, є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
  • Item
    Відповідальність експерта в адміністративному процесі
    (Сумський державний університет, 2016) Сітало, Ю.С.
    Серед oсiб, якi сприяють здiйсненню aдмiнiстрaтивнoгo судoчинствa oсoбливе мiсце пoсiдaє експерт. Цей суб’єкт вiдiгрaє в aдмiнiстрaтивнoму прoцесi зaбезпечувaльну рoль, oскiльки викoнує прoцесуaльнi функцiї лише дoпoмiжнoгo хaрaктеру, реaлiзує прoцесуaльнi дiї, якi дoпoмaгaють рoзглядaти публiчнo- прaвoвий спiр тa вирiшувaти йoгo пo сутi. Тoму i ввaжaється, щo експерт сприяє здiйсненню aдмiнiстрaтивнoгo судoчинствa, зaбезпечує йoгo нaлежну якiсть тa пoвнoту.
  • Item
    Особливості "розумного строку" в адміністративному процесі
    (Сумський державний університет, 2016) Пронський, Е.А.
    Становлення України як демократичної правової держави неможливе без гарантування права особи на судовий захист порушених прав, свобод та інтересів з боку органів державної влади. Саме з цією метою було створено адміністративну юстицію, основним завданням якої і стало забезпечення дієвого захисту прав громадян та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. При цьому важливе значення має як сам захист, так і його своєчасність.