Наукові видання (ННІП)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 50
  • Item
    Візуальні матеріали, присвячені сільській електрифікації, на сторінках повоєнної обласної преси Сумщини (1945-1955 рр.)
    (Сумський державний університет, 2023) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Візуальні матеріали, присвячені висвітленню сільської електрифікації у місцевій пресі, були складовою агітаційно-пропагандистського супроводу зазначеного процесу та характеризувалися різноманітністю за формою і змістом. Значна інформативність цього масиву даних робить його цінним джерелом для подальших перспективних досліджень проблем повоєнного розвитку сільської місцевості як на регіональному рівні, так і в територіальних межах всієї України.
  • Item
    Радянські урядові постанови про розвиток сільської електрифікації 1945-1948 рр.
    (Сумський державний університет, 2023) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Нестача електроенергії протягом кількох останніх місяців внаслідок ворожих ударів по українській критичній інфраструктурі провокує підвищену увагу вітчизняних дослідників до питань електрифікації в історичній ретроспективі.
  • Item
    Трудрезервник у повоєнному місті: культурне життя мобілізованої молоді (1945-1950 рр.)
    (Сумський державний університет, 2022) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Організація дозвілля учнів в установах трудових резервів обов’язково знаходилася під кураторством місцевих комсомольських організацій, до яких належала значна частина учнівського контингенту та молоді працівники навчальних закладів. Не рідше разу на місяць у закладах відбувалися лекції, що мали просвітницький характер. Проводилися ці заходи у червоних куточках та клубах навчальних закладів або базових підприємств. З лекціями і політичними докладами виступали не тільки викладачі шкіл та училищ трудових резервів, але й запрошувалися кваліфіковані штатні лектори-агітатори міськкомів і обкомів КП(б)У та ЛКСМУ, працівники місцевих вишів і керівні працівники управлінь трудових резервів. Щороку в навчальних закладах системи ДТР України відбувалося по кілька тисяч таких заходів. За офіційними звітами ними був охоплений весь учнівський контингент республіки.
  • Item
    Проблеми створення ЮНЕСКО: співпраця і протистояння на тлі початку холодної війни (1945-1954 рр.)
    (Сумський державний університет, 2022) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Улько, Є.С.
    Після двох наймасштабніших воєн в історії людства перед суспільством постала необхідність об’єднання зусиль світового співтовариства для захисту прийдешніх поколінь від загрози спустошливих конфліктів. Для досягнення цієї мети істотного значення набувало налагодження міжнародного співробітництва в усіх галузях, зокрема й у культурній, науковій та освітній. Розуміючи цей факт, провідні політичні діячі прийняли рішення створити універсальну міжнародну організацію, яка б сприяла розвитку та захисту інтелектуальних галузей діяльності людини. Створення Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) було об'єктивно необхідним і відповідало прагненню народів світу до співробітництва в мирних умовах.
  • Item
    The Pedagogical Process in Educational Institutions within the USSR’s State Labor Reserves System during Ukraine’s Economic Recovery in the Period 1943–1950
    (Cherkas Global University, 2021) Дегтярьов, Сергій Іванович; Дегтярев, Сергей Иванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Polyakova, L.G.
    This paper aims to explore the characteristics of the pedagogical process in educational institutions within the USSR’s State Labor Reserves (SLR) system during Ukraine’s economic recovery following its liberation from German occupation. The study is based on materials from the Central State Archive of the Higher Regulatory and Administrative Authorities of Ukraine, the Central State Archive of the Public Associations of Ukraine, and several Ukrainian regional archives. An insight is provided into the key characteristics of the educational process in institutions within the Labor Reserves system. The process of training a young workforce in the SLR schools comprised the following key components: industrial training, instruction in special technical and general disciplines, citizenship training, and physical or military education. The primary focus was on enabling a person to gain some practical experience via industrial training, which took up the lion's share of the time. It may be argued that putting students undergoing practical training to work was essentially a way to exploit them for free labor. The study helped identify some of the key characteristics of educative work and student leisure in the Labor Reserves schools. The organization of extracurricular activities for youth in the Labor Reserves schools was based on paramilitary education. Student leisure activities were to have ideological and patriotic connotations. The authorities in charge of the SLR system generally frowned upon, and sought to counter students spending their free time informally.
  • Item
    Вихід США з ЮНЕСКО і криза організації 1980-х років
    (Сумський державний університет, 2021) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Улько, Є.С.
    У 1980-х роках ЮНЕСКО стала полем політичного та ідеологічного протистояння між США та СРСР. Конфронтація в ЮНЕСКО, а також вихід США зі складу цієї організації викликали її тяжку кризу. У підсумку, до початку 1990-х років ЮНЕСКО вдалося подолати кризу, а з розвалом СРСР і падінням більшості соціалістичних режимів, питання ідеологічних розбіжностей само собою відійшло на задній план. Важливо простежити діяльність цієї структури з точки зору досвіду, отриманого під час кризи у 1980-х рр., та можливості його застосування в ситуації, що склалася після нового демаршу США 3 роки тому.
  • Item
    Учнівський контингент залізничних училищ Сумщини в період відбудови економіки (1943–1950 рр.)
    (ФОП Цьома С.П., 2020) Слюсарева, Є.О.; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Залізничні училища (ЗУ) – це тип навчального закладу радянської системи державних трудових резервів, що в роки ІІ Світової війни та повоєнної відбудови готував кваліфікованих робітників для шляхів сполучення. Конотопське ЗУ № 1 і Білопільське ЗУ № 2 були передовиками мережі установ трудових резервів Сумської області. Учнівський контингент залізничних училищ Сумщини формувався на добровільних засадах і складався з осіб, які щонайменше мали початкову освіту. Кількість учнів ЗУ визначалася потребами місцевої залізниці. Переважно контингент складався з хлопців, присутність дівчат у відносному значенні постійно зменшувалась.
  • Item
    Leisure Management at the Educational Institutions of the Labour Reserves System During the Post-War Recovery of Ukraine (1945-1950)
    (Київський національний університет культури і мистецтв, 2020) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Зінченко, Анна Володимирівна; Зинченко, Анна Владимировна; Zinchenko, Anna Volodymyrivna; Камьонка, М.
    The study is relevant due to considering of socio-cultural life arrangement positive and negative domestic experience at the current reformation of professional education in Ukraine. Purpose and methods. The aim of the article lies in the analysis of arrangement peculiarities of students’ leisure at professional schools in the period of the Post-war Recovery of Ukraine (1945-1950). The study used methods include general scientific (analysis, synthesis, induction, deduction, typology, abstraction) and special (problem-chronological, comparative, systematic, retrospective, hermeneutics and content-analysis elements) methods. Results. The research reveals that the extra-curricular activity and organized leisure time of students at labour reserves educational establishments, primarily, were additionally political-ideologically and military-physically oriented. It also used the principles of authoritative pedagogy. Conclusions. The scientific novelty of the research results is that for the first time the analysis, classification and characterization of specific types of students’ free time organization were made, as well as efficiency of the motivation and control means of leisure arrangement model was evaluated. The practical significance of the results is reflected in the presentation to modern educators and students of the leisure organization peculiarities in the post-war period, which has an important pedagogical and educational role and can be used in the preparation of specialists in the specialty “Management of Socio-Cultural Activities”.
  • Item
    Hetmanate of 1918 through the prism of Ukrainian bureaucracy history
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2020) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Рецензія на монографію: Дегтярьов С. Державні інституції та чиновники періоду гетьманату П.Скоропадського (нарис з історії органів влади й управління Української Держави 1918 р.): монографія. Суми: СумДУ, 2018. 168 с.
  • Item
    Інтерв’ю з Марфою Гордіївною Тараненко
    (Сумський державний університет, 2020) Мурашко, К.В.; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Життя героїні мого інтерв'ю легким не назвеш. Марфа Гордіївна Тараненко наразі проживає у селі Воскресенка Буринського району на Сумщині. Війна, полон, знущання, голод, все це наклало свій відбиток, потім років з сім тому втрата найріднішої людини. Але вона пам'ятає все і ділиться з нами своїми спогадами.