Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
30 results
Search Results
Item Міжнародна конвенція про спрощення та гармонізацію митних процедур як базовий міжнародний договір у сфері митної справи(Сумський державний університет, 2023) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychМіжнародна конвенція про спрощення i гармонізацію митних процедур (далі – Кіотська конвенція) від 18 травня 1973 р. є одним із основоположних документів у сфері митної справи, що передбачає створення єдиних принципів митної політики. На сьогодні членами Кіотської конвенції є 82 держави світу (серед яких держави ЄС, США, Китай, Канада, Японія, Україна та ін.). Абсолютно можна погоджуватися з думкою, К. К. Сандровського про те, що Кіотська конвенція без перебільшення вважається своєрідним кодексом поведінки держав у митних відносинах. Треба зазначити, що положення Кіотської конвенції (оновленої) містять у собі поєднання імперативного та диспозитивного методів правового регулювання.Item Особливості методів викладання курсу «Міжнародне публічне право» для підготовки спеціалістів у галузі юриспруденції(Сумський державний університет, 2022) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychМіжнародне право займає особливе місце серед галузей права та юридичних наук, що регулює міждержавні відносини, яка суттєво відрізняється від системи внутрішньодержавного (національного) права. При цьому вищі навчальні заклади, враховуючи профільні особливості, самостійно визначають завдання та методику викладання курсу «Міжнародне публічне право».Item Проблеми застосування норм міжнародного гуманітарного права в сучасних збройних конфліктах(Сумський державний університет, 2022) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychСучасне міжнародне право забороняє використання збройної агресії проти будь-якої суверенної держави. Так, статтею 2 п.4 Статуту ООН визначено, що: "…всі члени Організації Об’єднаних Націй утримуються в їх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним з Цілями Об'єднаних Націй…". В міжнародному праві визначення самого поняття "агресія" міститься в Резолюції 3314 Генеральної Асамблеї ООН 1974 року. Відповідно до зазначеної вище Резолюції, агресією є застосування військової сили державою проти суверенітету, територіальної цілісності чи політичної незалежності іншої держави або в будь-який інший спосіб, несумісний із Статутом ООН.Item Аналіз судової практики з питань визначення митної вартості в Україні(Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, 2021) Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr Vasylovych; Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychСтаття присвячується аналізу судової практики вирішення спорів, що виникають між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами щодо визначення митної вартості. У процесі дослідження встановлено, що діяльність суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності безпосередньо пов’язана із їх взаємодією з посадовими особами митних органів, в ході якої можуть виникати суперечки з приводу визначення митної вартості товару, вирішення яких частіше здійснюється у судовому порядку. В стаття розкривається місця та значення судової практики з митних питань в Україні. У процесі дослідження проводиться аналіз судової практики зі спірних питань що виникають в процесі взаємовідносин між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами щодо визначення митної вартості товару. Виявлено специфіку вирішення спірних моментів, що виникають в процесі визначення митної вартості між митними органами та учасниками зовнішньої торгівлі. Встановлено, що за останній час переважна кількість судових справ між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами стосувалась розгляду питань саме визначення митної вартості товару. Переважна більшість зазначених судових справ була вирішення на користь суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. У результаті проведеного дослідження встановлено, що формування загальної судової практики з питань визначення митної вартості здійснюється Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, шляхом винесення постанов які вступили в законну силу. Постанови Верховного Суду формально не являються джерелами митного права, однак вони орієнтують суди правильно і однаково тлумачити, і застосовувати існуючі нормативні приписи в митній сфері. В статті також обґрунтовано, що судова практика вирішення спорів з питань визначення митної вартості може мати місце окремого джерела права в митній сфері.Item Міжнародно-правові аспекти боротьби з корупцією в митних органах: досвід Сінгапуру.(Юридичний науковий електронний журнал, 2021) Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr Vasylovych; Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychВ статті проаналізовано міжнародне законодавство у сфері боротьби з корупцією в митних органах. Приділено увагу розгляду типових видів корупції що виникають в митних органах, визначені їх чинники, негативні наслідки та стратегії протидії. Визначено, що ефективна протидія корупції в митних органах здійснюється на трьох основних рівнях: універсальному – співробітництво держав у межах міжнародних організацій; регіональному рівні – співробітництво у межах економічних інтеграційних об’єднань та міжнародних організацій певного географічного регіону та національному рівні. Встановлено, що базові принципи професійної етики та боротьби з корупцією у митній сфері регламентовано Декларацією про сумлінність митних службовців, відомої як Арушська декларація 1993 р. Визначено, що Україна досить активно і широко залучена до процесу протидії корупції в митних органах, підписано низку важливих міжнародних угод у цій сфері. Досвід ефективної протидії корупції в Сінгапурі, як успішної держави Південно-східної Азії, може стати корисним для України. Наводяться ефективні елементи стратегії боротьби з корупцією в Сінгапурі, а саме: впроваджено досконале антикорупційне законодавство, сформовано єдиний спеціальний органів по боротьбі з корупцією, здійснюється особливий нагляд за тими видами діяльності, де владні повноваження можуть бути використані для вилучення особистої вигоди; спрощено проведення митних процедур, збільшена заробітна плата всім державним службовцям у тому числі і митникам, здійснюється якісне та неупереджене судочинство за корупційними справами. Необхідно зазначити, що вся антикорупційна стратегія в Сінгапурі є дуже продуманою, системною та послідовною. Ретельне вивчення досвіду Сінгапуру у боротьбі з корупцією та впровадження заходів, які найкращим чином підходять для України, дає можливість стверджувати що у стимулюванні антикорупційної поведінки посадових осіб митних органів провідне місце повинно бути відведено переконанню, підкріпленому системою заохочувальних і стимулюючих заходів.Item Міжнародно-правові стандарти спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі(Видавництво "Ярославна", 2019) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychМонографія присвячена комплексному дослідженню особливостей міжнародних стандартів у сфері спрощення та гармонізації митних процедур у зовнішньоторговельній діяльності. Досліджено питання сутності митних процедур та їх складових частин, особливості джерел, принципів, суб’єктів спрощення та гармонізації національних митних процедур у цій сфері. Розглянуто спрощення та гармонізацію національних митних процедур з точки зору міжнародних договорів на трьох рівнях: універсальному, регіональному та білатеральному. Систематизовано базові стандартні правила спрощеного порядку проведення митних процедур у сфері міжнародної торгівлі, за трьома основними їх елементами (митного контролю, митного оформлення, справляння (сплати) них платежів), які впроваджуються у митне законодавство держав, що приєднались до основних міжнародних договорів у цій сфері. Висвітлено статус України як суб’єкта спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі, її досягнення, проблемні питання та перспективи на цьому шляху. Проведено порівняльний аналіз нового митного кодексу України та оновленої Кіотської конвенції з метою виявлення узгодженості та нормативного закріплення положень даного міжнародної угоди в митному законодавстві України, а також застосування національними митними органами однакових міжнародних стандартів у сфері спрощення митних процедур.Item Європейський досвід міжнародно-правового регулювання спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі(Порівняльно-аналітичне право – електронне наукове фахове видання юридичного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2019) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychУ даній статті досліджуються особливості міжнародно-правового регулювання спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі в межах Європейського Союзу. Приділено увагу аналізу розгалуженій нормативно-правовій базі Європейського Союзу (ЄС) у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, що здійснюється у двох основних напрямах: митна співпраця Європейського Союзу на міжнародному рівні у рамках авторитетних універсальних міжнародних організацій і міжнародних договорів та митної співпраці між країнами членами ЄС. На даний час вивчення досвіду Європейського Союзу з міжнародно-правового регулювання спрощення і гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі є дуже важливим для України, що дозволить створити якісну правову базу для майбутнього членства України в Європейському Союзі.Item Міжнародно-правові аспекти спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі в країнах АСЕАН(Юридичний науковий електронний журнал, 2018) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychСтаття присвячена дослідженню особливостей міжнародно-правового регулювання спрощення та гармонізації митних процедур у сфері міжнародної торгівлі в державах АСЕАН. Приділено увагу аналізу розгалуженій нормативно-правовій базі АСЕАН у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, що здійснюється у двох основних напрямах: митна співпраця держав АСЕАН на універсальному рівні у межах авторитетних міжнародних організацій і міжнародних договорів та митна співпраця держав АСЕАН на регіональному рівні. Враховуючи необхідність отримання Україною досвіду країн АСЕАН у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, у цьому напрямку було запропоновано ряд практичних рекомендацій.Item Актуальні проблеми визнання та виконання іноземних судових рішень в Україні(Сумський державний університет, 2020) Двойних, В.В.; Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychЗгідно із Законом України «Про визнання і виконання в Україні рішень іноземних судів» [1] під рішенням іноземних судів розуміється рішення іноземних судів у цивільних, трудових, сімейних справах, вироки іноземних судів у кримінальних справах у частині, що стосується конфіскації майна та відшкодування шкоди потерпілим, а також рішення іноземних арбітражів та акти інших органів іноземних держав, до компетенції яких належить розгляд цивільних, трудових, сімейних справ, що набули чинності й підлягають визнанню та виконанню на території України відповідно до міжнародних договорів України. Визнання рішення іноземного суду – це поширення законної сили рішення іноземного суду на територію України, а його виконання – це застосування засобів примусового виконання, аналогічних до виконання рішень державних українських судів.Item Проблеми міжнародно-правового регулювання застосування бойових роботів у сучасних збройних конфліктах(Сумський державний університет, 2020) Денисенко, Сергій Іванович; Денисенко, Сергей Иванович; Denysenko, Serhii IvanovychВ наші дні людське життя має найвищу цінність, тому під час збройних конфліктів більшість держав намагаються зменшити людські втрати усіма можливими способами. На допомогу державам приходить науково-технічний прогрес, який має великий вплив як на умови ведення бойових дій, так і на розвиток військово-промислового комплексу. Одним з результатів такого розвитку стала поява на полі збройного протистояння бойових роботів (дронів). На даний час бойові роботи (дрони) стоять на озброєнні більшості армій світу і мають саме різне призначення. Але їх об’єднує те, що завданнями цих машин є виконання спеціальних бойових операцій, потенційно небезпечних для людини. Іншими словами, бойовий робот (дрон) – це автономний апарат, запрограмований на рішення бойових задач в небесах, на землі і на морі. Причому автономність бойового застосування бойових роботів (дронів) означає, що за ними зберігається цілком певна можливість дій без контролю з боку людини.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »